Araba taşıyan gemiler Türkiye'ye geliyor

Araba taşıyan gemiler Türkiye'ye geliyor

Satışlar canlanınca araba taşıyan gemilerin rotası Türkiye'ye döndü

Avrupa ülkeleri hâlâ ekonomik krizle boğuşurken Türkiye'de otomotiv satışları tam gaz devam ediyor. Pek çok firma, başka ülkeler için ayrılan araç kotalarını Türkiye'ye yönlendirmeye başladı. Fransız Citroen de DS3 modeli için belirlediği Türkiye kotasını 400'den 450'ye çıkardı. Aradaki fark, Yunanistan'dan sağlanacak.

Avrupa Birliği (AB) ülkelerinde halen durgun giden satışlara inat Türk otomotiv sektörü yılbaşındaki pazar hedeflerini revize ederek yeni siparişler veriyor. Birçok marka, talebe cevap verebilmek için başka ülkeler için ayırdığı kotalarını Türkiye'ye kaydırmaya başladı. Bunun son örneği Citroen'in lüks sınıftaki ilk modeli DS3'ün geçen hafta yapılan tanıtımında yaşandı. Yılda 40-50 bin üretim hedefi olan ve eylül ayına kadar olan 30 binlik üretimin tamamının sipariş edildiği DS3'ün Türkiye kotası bir günde 400'den 450'ye yükseldi. Citroen Türkiye Genel Müdürü Bahattin Tatoğlu, "Özellikle Fransızlar bu modele çok ilgi gösterdi. Eylüle kadar bize 150 ürün ayrılmıştı. Daha fazlasını istedik; bugün Yunanistan'dan aynı renk 50 modeli bize gönderiyorlar. Böylece ilk partide 200 araç sahibi olduk." dedi.

Citroen'in bu yıl satış rakamından öte yüzde 3,5'lik pazar payına odaklandığını belirten Tatoğlu, ilk 4 ay sonunda yüzde 3,8'lik paya ulaştıklarını söyledi. Geçen yıl toplamında 13 bin 500'e yakın araç sattıklarını ifade eden Tatoğlu, yıl sonunda minimum 21 bin 500 satış hedeflediklerini, araç bulurlarsa bu rakamın 23 binlere kadar çıkabileceğini söyledi. Yüzde 60'lara varan büyüme hızının Citroen Fransa'nın da dikkatini çektiğini belirten genel müdür, başta fiyatlandırma olmak üzere birçok konuda destek gördüklerini aktardı. Tatoğlu, bu yıl toplam pazarı 550 bin olarak öngördüklerini, ama artan taleple birlikte tahminlerini 610 bin adede revize ettiklerini kaydetti. Geçen yıl ticari araçta iyi bir dönem geçirdiklerini vurgulayan Citroen Türkiye Genel Müdürü Tatoğlu, "Bu yıl ise, yeni C3'ün katkısıyla binekte daha iyiyiz. Ticaride var olan kapasitemizi daha iyi kullanmaya başladık. Satış dağılımı binek ve ticaride yüzde 50-50 olarak gerçekleşir." diye konuştu.

Citroen'in Mini markasına rakip olarak geliştirdiği DS serisinin ilk modeli DS3, Türkiye'de 43 bin TL'den başlayan fiyat etiketiyle yola çıktı. Adını markanın 1950'li yıllarda efsane haline gelen DS serisinden alan yeni model, stil ve tarza önem veren müşteri kitlesini hedefliyor. DS3'te BMW ile ortak geliştirilen 120 ve 156 beygir güçlerinde turbo benzinli, 92 beygir gücünde turbo dizel motor seçenekleri iki farklı donanım listesiyle satın alınabiliyor.

'GEMİYİ BOĞAZ'DAn geçerken GÖRDÜM ama DURDURAMADIM'

Geçen yıl otomotiv dünyasında yaşanan trajik küçülme ve alınan ekonomik tedbirler başka problemleri beraberinde getirdi. Citroen Türkiye Genel Müdürü Bahattin Tatoğlu, "Önceden fabrikadan sadece Türkiye için bir gemi çıkardı. Şimdi özellikle bölge ülkelerde siparişler azaldığı için Fransa'dan çıkan gemi, Cezayir'e İtalya'ya, Yunanistan'a uğrayıp bize geliyor. Hatta geçen gün ilginç bir gelişme oldu; Boğaziçi Köprüsü'nün altından geçerken gemiyi gördüm, telefon ettim, niye bizim araçları limana bırakmadı diye. Meğer Ukrayna siparişi gemiye daha sonra konduğu için gemi önce Ukrayna'ya gitmek zorunda kalmış. Tabii araçların bize gelmesi birkaç gün gecikti." değerlendirmesini yaptı.