Arama motorlarında yer almak için neler yapılmalı

Arama motorlarında yer almak için neler yapılmalı

Arama motorlarında daha hızlı yer almak isteyen firmalara 5 önemli ipucu

Arama motoru, sunucularında bulunan ufak bir tarayıcı ile firmaların web sitesini ziyaret eder ve mevcut içeriğe göre söz konusu firmayı belirli kelimelerle eşleştirir. Bu sayede internet üzerinde bir arama yapıldığında, firma ilgi derecesine göre, arama sonuçları arasında yer alır. Ancak bir web sitesinin içeriğinin güncellenmesi ile arama motorunun siteyi ziyaret ederek indekslemesinin aynı anda olmaz. Dolayısıyla bir firmanın, web sitesini, indekslenme süresini değiştiren başlıklara göre hazırlaması halinde söz konusu site arama motoru tarafından çok daha hızlı bir şekilde kataloglanır.

Bir web sitesinin arama sonuçlarında yer alması için söz konusu arama motoru tarafından kataloglanması gerekir. daha.net Genel Müdürü Timur Çataklı bunun site trafiğini ücretsiz bir şekilde artırmanın tek yolu olduğunun altını çiziyor ve firmalara her şeyden önce web sitesinin ve sayfalarının indekslenip indekslenmediğini kontrol etmelerini öneriyor.

1. Web sitesinin yapısı
Web sitesinin alt sayfalarının da arama motoru tarafından okunabilir olması için bir site haritası yapmak çok öenmli. Ayrıca bu site haritasına ana sayfa üzerinden bağlantı verildiği takdirde arama motoru haritaya daha kolay ulaşaktır. Bunun yanı sıra web sitesinde 3-4 aşamada ulaşılabilen sayfalardan önemli olanlara ana sayfadan bağlantı vermek de bu sayfaların kataloglanma süresini kısaltır.

2. Bağlantı oluşturulması
Arama motorları, sonuç sayfasındaki sıralamalar için dışarıdan gelen bağlantı sayısına çok önem verir. Dolayısıyla özellikle web sitesine yeni eklenen sayfalara özel bağlantılar oluşturmak gerekir.

3. Oturum ID’lerinin kaldırılması
Bazı arama motorlarının robotları, standart tarayıcılar için kullanılabilecek oturum kimlikleri gibi teknolojileri desteklemediği için bunları ayrı sayfalar olarak görebilir, bu nedenle web sitelerinin olabildiğince basit tutulması gerekir. Web sitesinde çok karmaşık bir sistem çalıştıracak olan firmaların bu karmaşıklığı robots.txt dosyası ile gizlemeleri önerilir, bu sayede hangi arama motorlarına izin verileceği ve site haritasının nerede olduğu gibi önemli bilgiler de bu robotlara bildirilebilir

4. Metinler resimlerin içine gömülmesin
Bazı arama motorlarındaki robotlar resimlerin içindeki yazıları okuyamadıklarından , başta bağlantılar olmak üzere mümkün olan tüm noktalarda metin kullanmasını çok önemlidir.

Yazılımcınız size "sitenizin daha hzılı açılması için" yazıları (mesela manü başlıkları) resim veya grafiğin içine gömmeyi önerebilir ama unutmayın ki bu durumda sitenizin arama motorunda tanınması sıkıntılı olacaktır.

5. Dinamik URL’lerden uzak durmak gerek
Her ne kadar arama motorlarından bazıları dinamik sayfa adreslerini anlayabilse de, statik sayfalar her zaman için daha çok sevilir, bu yüzden web sitesindeki sayfalar dinamik bir biçimde oluşturulsa dahi statik bağlantılar belirlenmesi gerekir.

daha.net Genel Müdürü Timur Çataklı, konu hakkındaki görüşlerini şöyle dile getiriyor: “İnternet hayatımızın bir parçası ve özellikle firmaların hedef kitlelerine ulaşmadaki en önemli kanalı. Arama motorları ise başta KOBİ’ler olmak üzere tüm firmaların internette “bulunabilir” olmasını sağlamanın en güçlü silahı. İnternette bulunmanın her zamankinden daha da önemli olduğu günümüzde daha.net olarak firmalara bu konuda yol göstermeyi görevimiz kabul ediyoruz. Uçtan uca sunduğumuz internet çözümlerinin yanı sıra önemli ipuçları da paylaşarak firmaların hedef kitlelerine ulaşmalarını kolaylaştırmayı amaçlıyoruz.”  (Selin Kunt / Habertürk)