Audi'nin Cenevre'deki dörtlüsü
2010 yılı yazında pazara sunulacak A1, A5 model serisinin en güçlü üyesi RS5, amiral gemisi A8’in hibrid versiyonu ve çevreci Q5 Hybrid.
En ilerici kompakt: A1
Audi’nin model atağının ilki sportif, güçlü ve çekici özellikleriyle A1. Kompakt segmentin yeni oyuncusu A1, özellikle genç, tasarıma, müziğe, modaya ve spora ilgi duyan otomobil tutkunlarının yeni gözdesi olmayı hedefliyor. Audi ailesinin en kompakt modeli olma özelliğine sahip A1, güçlü motor seçenekleri ve üstün yol tutuş özelliklerinin yanı sıra tasarımıyla da son derece etkileyici. İç mekanda geniş ve ferah bir duygu uyandıran A1, özenle tasarlanmış iç mekanıyla premium özelliklerini yansıtıyor. A1’in eğlence ve multimedya sistemleri de lüks sınıftan başarıyla uyarlanmış. Kompakt segmentte yeni standartlar oluşturan MMI navigasyon plus, üst segmentlerdeki Audi modellerinde de kullanılıyor. Sürüş özellikleriyle sınıfının en iddialı modeli olan A1, sportif tasarımı, üstün yol tutuşuyla her yol şartında keyifli. A1, sınıfı için yeni verimlilik standartları da oluşturuyor. Audi’nin yeni model serisi, 105 hp ila 122 hp arasında güç üreten, ikisi TDI ve ikisi de TFSI olmak üzere dört adet, dört silindirli motoruyla sınıfındaki dengeleri değiştirecek derecede iddialı.
Hem son derece güçlü, hem son derece tasarruflu; RS5
Audi’nin Cenevre’de ilk tanıtımını yapacağı bir diğer model ise, A5 model ailesinin en güçlü modeli RS5. 450 hp gücü ile yüksek devirli 4.2 litrelik bu V8, bir yandan dikkate değer bir yakıt ekonomisi sergilerken, diğer yandan da güçlü performansını açığa çıkarıyor. Yedi ileri S tronic ve quattro aktarma organındaki yenilikçi merkezî diferansiyel, gücü dört tekerleğin tamamına aktarıyor. 4.2 FSI V8 motor, etkileyici bir tork meydana getiriyor; 8250 d/dk’da 450 hp güç çıkışı temin eden ünite, 4000 - 6000 d/dk aralığında 430 Nm’lik azami tork değeri sergiliyor. 0’dan 100 km/s’e sadece 4,6 saniyede hızlanan RS5, elektronik olarak sınırlandırılmış 250 km/s’lik azami sürate sahip. Etkileyici performansına karşın, son derece verimli olan RS5, 100 km’de sadece 10,8 litre yakıt tüketiyor. RS 5, tasarımıyla da atletik ve güçlü bir kimlik sergiliyor. Klasik bir güzelliğe sahip coupe biçimi, yeni ve keskin vurgularıyla göz kamaştırıyor. Tek çerçeveli ızgara, geniş bir alan kaplayan LED gündüz farları şeridinin yer aldığı Xenon plus farlar, radyatörler, ön frenler ve motorun oldukça geniş hava menfezleri, aşağı doğru incelen yeni tasarımlı tamponlar RS’in ilk bakışta göze çarpan özellikleri arasında yer alıyor.
A8 Hybrid ve Q5 Hybrid teknolojiyle bir adım önde
Cenevre’de CO2 emisyon değeri yalnızca 144g/km olan A8 Hybrid’i de sergiliyor. Audi, “Vorsprung durch Technik (Teknoloji ile bir adım önde)” ilkesi sayesinde, verimlilik konusunda tüm beklentileri A8 ve Q5 hibrid modellerinde karşılıyor. Halen “mikro-hibrid” teknolojisini çeşitli model serilerinde başarıyla uygulayan Audi, şimdi yeni A8’de ve Q5’te bu teknolojisini vurguluyor. Audi’nin ilk elektrikli ve benzinli motorların kombinasyonun kullanıldığı Q5 Hybrid, 2010 sonu, 2011 başında pazara sunulacak.
İki güç ünitesinin; 2.0 TFSI ve elektrik motorunun yer aldığı 245hp güç ve 480Nm tork üreten A8 Hybrid, 100 km’de 6,2 lt yakıt tüketim ve 144g/km CO2 emisyon değeri veriyor.
A1 e-tron
Audi’nin Cenevre’deki yıldızlarından bir diğeri de geçtiğimiz yıl Frankfurt Fuarı’nda tanıtılan e-tron ailesinin yeni üyesi. Genişleyen ailenin küçük sınıftaki ilk temsilcisi A1 e-tron. MCM yani Mega Citiy Vehicle sınıfını yaratacak olan model, şehiriçi trafikte 50 km gidebiliyor ve 102hp güce sahip.