Bakan Tekin, Yeni 'Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli' Müfredatını Onayladı
Yeni müfredat, 26 ders için kamuoyundan alınan 67 bin 284 görüş doğrultusunda hazırlandı ve kademeli olarak uygulanacak.
"Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli" Nedir?
Milli Eğitim Bakanı Yusuf Tekin, Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığının onay sürecinden geçen "Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli" müfredatını resmen onayladı. Bu yeni eğitim modeli, 26 Nisan'da kamuoyunun görüşüne sunulmuş ve 10 Mayıs'a kadar askıda kalmıştır. Bu süre zarfında 67 bin 284 görüş ve öneri toplanmıştır.
Yeni Müfredatın Hazırlık Süreci
Kapsamlı Katılım ve Değerlendirme
"Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli" müfredatı, Milli Eğitim Bakanlığına bağlı üç genel müdürlük tarafından hazırlanmıştır:
- Ortaöğretim Genel Müdürlüğü: 9 dersin öğretim programı ve ortak metni.
- Temel Eğitim Genel Müdürlüğü: 10 dersin öğretim programı.
- Din Öğretimi Genel Müdürlüğü: 7 dersin öğretim programı.
Toplanan 67 bin 284 görüşün yüzde 58’i öğretmenlerden, yüzde 42’si ise sivil toplum kuruluşları, eğitim platformları ve diğer eğitim paydaşlarından gelmiştir. Gelen görüşlerin üçte biri ortak metne, altıda biri ise okul öncesi eğitim programına yöneliktir.
Müfredatın Onay Süreci
Görüş ve Önerilerin Değerlendirilmesi
Gelen tüm görüş ve öneriler, Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı komisyonları tarafından şeffaflık, bilimsellik ve katılımcılık ilkeleri doğrultusunda değerlendirilmiştir. Bu süreçte öğretim programlarında bazı genel tashihler yapılmış ve müfredat taslağı, 16-22 Mayıs tarihleri arasında Talim ve Terbiye Kurulu gündeminde tekrar görüşülerek onaylanmıştır.
Erişime Açıldı ve Kademeli Uygulama Başlıyor
Yeni Eğitim Döneminde Başlıyor
Onaylanan "Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli" müfredatı, Milli Eğitim Bakanı Yusuf Tekin tarafından resmen onaylanmış ve https://mufredat.meb.gov.tr adresi üzerinden erişime açılmıştır. Yeni müfredat, gelecek eğitim-öğretim döneminden itibaren okul öncesi, ilkokul 1. sınıf, ortaokul 5. sınıf ve lise 9. sınıftan başlamak üzere kademeli olarak uygulanacaktır.
Bu yeni eğitim modeli, Türkiye’nin eğitim sistemine katılımcı ve bilimsel bir yaklaşım getirmeyi amaçlayarak, eğitimde daha yenilikçi ve kapsamlı bir müfredat sunmayı hedeflemektedir.
Kaynak: