Bir Çinli daha Konya'yı seçmedi

Bir Çinli daha Konya'yı seçmedi

Türkiye’de yeni yatırım arayışında olan Çinli otomobil markası Chery, Konya yerine Samsun’u tercih etti. Daha önce BYD’yi kaçıran Konya, bu yatırımı da alamadı. Peki, Konya’nın büyük yatırımlardaki geleceği ne olacak?

Türkiye’de otomotiv sektörüne yönelik yeni yatırımlar hız kazanırken, Çinli otomobil üreticisi Chery’nin Samsun’da fabrika kuracağı açıklandı. Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, Chery’nin Türkiye’de yatırım yapma sürecinde Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı ile görüşmelerini sürdürdüğünü belirtti.

Cumhurbaşkanı Erdoğan, konuyla ilgili olarak şu açıklamayı yaptı:

Çin’in bir diğer markasının da Samsun’da bir fabrika kurma teşebbüsleri var. Bu konuda çalışmalar devam ediyor. Sanayi ve Teknoloji Bakanımız Fatih Kacır da süreci yakından takip ediyor. Bu yatırımlar, Türkiye’de otomotiv sektörüne farklı bir hava katacaktır.

byd-fabrika.jpg

Konya, BYD’nin Ardından Chery’yi de Kaçırdı

Daha önce Çinli BYD firmasıyla yapılan anlaşma sonucunda 1 milyar dolarlık yatırımın Manisa’da gerçekleştirileceği duyurulmuştu. 2026 yılında üretime başlaması planlanan BYD fabrikasının ardından Chery’nin de Konya yerine Samsun’u tercih etmesi, Konya’daki yatırım beklentilerine gölge düşürdü.

Chery’nin Türkiye’de kuracağı fabrikanın detayları henüz netleşmese de yatırımın 2 milyar doların üzerinde olacağı ifade ediliyor. Sanayi ve Teknoloji Bakanı Mehmet Fatih Kacır, geçen ay yaptığı açıklamada,
"7 milyar dolara yakın yatırımı Türkiye’ye kazandırma aşamasına geldik. İnşallah önümüzdeki ay bunun ilk fazı olan 2 milyar dolarlık yatırım paketini duyuracağız." şeklinde konuşmuştu.

byd-fabrikasi.jpg

Konya Büyük Yatırımları Neden Kaçırıyor?

Son yıllarda sanayi ve otomotiv yatırımları açısından büyük beklenti içinde olan Konya, bu süreçte birçok önemli fırsatı değerlendiremedi. Geniş sanayi altyapısına ve ulaşım avantajlarına sahip olmasına rağmen, otomobil üreticilerinin Konya yerine Manisa ve Samsun gibi şehirleri tercih etmesi, şehirde yeni yatırım stratejilerinin tartışılmasına neden oldu.

Özellikle Çinli markaların Türkiye’ye yönelik ilgisinin artmasıyla birlikte Konya’nın gelecekte büyük yatırımlara ev sahipliği yapıp yapamayacağı merak konusu. Yerel yöneticilerin bu konuda nasıl bir adım atacağı ise önümüzdeki dönemde netlik kazanacak.

HABERE YORUM KAT
UYARI: Çok uzun metinler, küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,Türkçe karakter kullanılmayan yorumlar onaylanmamaktadır.
29 Yorum
    Önceki ve Sonraki Haberler