Çin'in gerilemesi Türkiye için fırsat oldu! Turistik hediyelik ve hatıra eşya sektöründe merkez üssü olacak
Turistik Hediyelik ve Hatıra Eşya sektöründe en büyük pazar payına sahip Çin’in gerileme yaşaması, dünyanın hemen her yerine turistik hediyelik ve hatıra eşya ihraç eden Türkiye, sektörün üretim ve tedarik merkez üssü olmayı hedefliyor
Uluslar arası platformlarda ‘Souvenir’ olarak adlandırılan Turistik Hediyelik ve Hatıra Eşya sektöründe en büyük pazar payına sahip Çin’in gerileme yaşaması, dünyanın hemen her yerine turistik hediyelik ve hatıra eşya ihraç eden Türkiye için yeni bir fırsat oldu. Rekabet gücünü arttıran Türkiye, bu fırsatı iyi değerlendirerek 12 milyar dolarlık iş hacmini daha da yukarılara taşırken aynı zamanda sektörün üretim ve tedarik merkez üssü olmayı hedefliyor.
Pandemiye karşı toplumsal bağışıklığı sağlama adına ülke genelinde aşılama seferberliği başlatan Türkiye, normalleşme sürecini başlatarak turizm sektörünün önünü açtı. Başta Rusya ve Almanya olmak üzere dünyanın pek çok ülkesinden Türkiye’ye turist akını başlarken, okulların kapanması ve Kurban Bayramı’na sayılı günler kalması nedeniyle iç piyasada da turizm sektörü can suyuna kavuştu. Pandemi öncesinde yılda 52 milyon turist ağırlayan ve 1.5 milyon ile Avrupa’nın 2’nci büyük yatak kapasitesine sahip Türkiye, 90 ülkeye 3 saatlik uçuş mesafesinde yer alırken, komşuları ile demiryolu, karayolu ve denizyolu ulaşım bağlantılarına sahip. Ayrıca, elverişli iklim koşulları ve 365 gün süren turizm hareketliliği, ülkemizi turizmde tercih edilen rotalarda en üst sıralara taşıyor.
Türkiye şimdi turizmden elde ettiği geliri, turistik hediyelik ve hatıra eşya sektöründe üretim ve tedarik üssü olarak arttırmayı hedefliyor. Çin’in pandemi koşullarında sektörde gerileme yaşaması ile önemli bir fırsat yakalayan ülkemiz, dış piyasada 8 milyar, iç piyasada ise 4 milyar dolar olmak üzere toplam 12 milyar dolarlık pazar payını, 2-5 Aralık 2021 tarihlerinde İstanbul Fuar Merkezi’nde düzenlenecek Souvenir Expo Turkey Turistik Hediyelik ve Hatıra Eşya Fuarı ile daha da yukarılara taşımayı hedefliyor.
Rota Exhibitions Turkey Fuarcılık A.Ş tarafından düzenlenecek Souvenir Expo Turkey Fuarı, Yunanistan’da 1986 yılından bu yana düzenli olarak organize ediliyor ve sektörünün dünyadaki en başarılı fuarı olarak kabul ediliyor. Bugüne kadar birçok Türk firmasının da katılımcı ve ziyaretçi olarak yer aldığı fuara 1.000’den fazla firma her yıl düzenli olarak katılıyor ve 300’den fazla firma bekleme listesinde yer alıyor. Fuar, katılımcı firmaların yıllık anlaşmalarını yaptığı ortak buluşma platformu olarak kabul ediliyor. Souvenir Expo Turkey Turistik Hediyelik ve Hatıra Eşya Fuarı Türkiye’de ilk kez düzenlenecek olmasına karşın, Rota’nın ve Souvenir Expo Greece Fuarı’nın uluslararası bilinirliği sayesinde yaklaşık 200 firmanın katılım sağlaması ve özellikle Avrasya coğrafyasındaki ülkelerden ziyaretçi katılımı bekleniyor.
Türkiye’de çok sayıda firma Turistik Hediyelik ve Hatıra Eşya-Souvenir sektörü kapsamında üretim yapmasına karşın, henüz bunun farkında değil. Souvenir Expo Turkey, aslında ülkemizde çok önemli bir potansiyele sahip olan ancak tam anlamıyla kurumsallaşamamış Souvenir sektörünün oluşumuna katkı sağlamayı ve firmalara ürünlerinden nasıl daha fazla katma değer elde edebileceklerini göstermeyi amaçlıyor. Bu çerçevede turistlerin ülkemize geldikleri zaman satın aldıkları kupa, magnet, anahtarlık, nazar boncuğu gibi hediyelik ürünler, mayo, bikini, peştamal, havlu, şort, güneş gözlüğü gibi yaz modası, baklava, lokum, Türk kahvesi gibi gıda ürünleri, zeytin, zeytinyağı, sabun gibi doğal ve organik ürünler, promosyon malzemeleri, valiz, çanta, kemer, deri aksesuarlar ve dekorasyon ürünleri fuarda yer alacak.
2-5 Aralık 2021 tarihlerinde İstanbul Fuar Merkezi’nde düzenlenecek Souvenir Expo Turkey Turistik Hediyelik ve Hatıra Eşya Fuarı, 40 yıla yakın bir süredir kesintisiz olarak Yunanistan’da gerçekleşen Souvenir Expo Greece fuarından 45 gün önce gerçekleştirilecek ve başta Yunanistan olmak üzere, çok büyük toptancıların ülkemize gelmesini sağlayacak. Büyük üretici ve toptancıların yanısıra müzeler, havalimanlarının duty free firmaları, souvenir satan mağazalar, oteller, turizm bölgelerindeki butiklerden ilgililerin 4 gün boyunca fuarı ziyaret etmeleri hedefleniyor.