Dizel ve otomatiğin keyifli birleşimi

Dizel ve otomatiğin keyifli birleşimi

Türkiye'de en çok satanlar listesine Hyundai'i sokan model olan Accent, geçtiğimiz Haziran ayında geçirdiği ufak bir makyaj operasyonu ile yeni bir seçeneğe de kavuştu.

Eskiden sadece benzinli motor ile birlikte alınabilen otomatik şanzıman bu yenileme operasyonu sonunda dizel motor ile birlikte de sunulmaya başlandı.

Hyundai Accent Era'nın dış görünümünde krom kaplamalı yeni ön ızgara, beyaz renkli reflektörlere sahip ön farlar, yeni tip 5 kollu alaşım jantlar, Start ve Team donanım paketlerinde gövde renginde, Select ile Style donanım paketlerinde ise krom görünümlü kapı ve bagaj kapağı çıtaları kullanılıyor. Accent Era'nın iç görünümünde ise mavi aydınlatmalı göstergeler, yeni konsol rengi ve koltuk desenleri kullanılıyor.

Tabi ki Accent Era'daki önemli ve test sayfalarına konuk olmasını sağlayan değişiklikler bunlar değildi. Başarılı dizel motorun otomatik şanzıman ile birlikte neler yapacağını merak ederek Hyundai Accent Era'yı teslim aldık.

1.5 litrelik dizel motor 4000 d/d'de 110 beygir güç ve 1900-2750 d/d aralığında 235 Nm'lik tork üretebiliyor. İlk çalıştırma sırasında motor biraz gürültülü olsa da ısındıktan sonra sessiz bir yapıya bürünüyor. Değişken geometrili turbonun kullanıldığı motor, sıkıntısız olarak devirleniyor. Ara hızlanmaları oldukça başarılı olan motor 4 ileri kademeli otomatik şanzımanın iyi seçilmiş oranları ile birleşince Accent Era hızlanma isteğini hiç yitirmiyor.

Yüksek güç ve tork ile düşük ağırlık bir araya geldiğinde ise özellikle sert kalkışlarda otomobilin ön tarafı farklı yönlere gitmek istiyor. Hızlı sollamalarda da karşılaşılabilen bu durum haricinde Hyundai Accent Era sınıfındaki bir çok araçtan daha iyi bir yol tutuş sunuyor. Eğer sağ ayağınızı kontrol edebilirseniz Accent Era'nın bu zaafı ile kesinlikle sorun yaşamayacaksınız demektir.

Hıza duyarlı ve elektrik destekli direksiyon sistemi yönlendirme konusunda neredeyse sınıfının üstünde bir başarı sunuyor. Rakipleri ile karşılaştırıldığında açık ara önde olan bu sisteme eşlik eden direksiyon simidi üzerinden sadece ses sistemi kontrol edilebiliyor.

İç mekandan biraz bahsetmek gerekirse oldukça sade olduğu görülüyor. Aydınlatmarenklerinde kullanılan mavi renk göz yorucu olarak değerlendirilebilir. İç mekanda yeterli eşya gözü sunan Hyundai Accent Era, koltukları ile de beğeni kazanıyor. Kumanda elemanlarına sorunsuz olarak ulaşılabildiğimiz Accent Era'da montaj hataları göze çarpsa da eskisine kıyasla oldukça yol katedilmiş.

İç mekanda kişisel tercihlere göre değişse de tercih edilen koyu renkler yerine açık renkler tercih edilirse daha iyi olurmuş. Her ne kadar temiz tutması zor olsa da açık renk döşemeler otomobillerin yaşam alanını daha keyifli bir hale getiriyor.

Hyundai Accent Era, 390 litrelik bagaj hacmi ile rakiplerinin gerisinde kalsa da kesinlikle yeterli yükleme alanı sunuyor ve geniş bagaj ağzı ile yükleme sırasında sorun yaşatmıyor.

Sınıfındaki model sayısı göz önünde bulundurulduğunda Türkiye'nin eçok satan modeli olmanın ne kadar zor olduğu anlaşılıyor. Güçlü dizel motor ile başarılı bir şekilde çalışan otomatik şanzıman ve diğer olumlu özellikleri göz önünde buundurulduğunda Hyundai Accent Era daha uzun süre sınıfının en çok satanı olmaya devam edecektir.

Yazı: M.Onur ARSEVEN

Fotoğraflar: Yusuf Karaoğlu
(Mynet)