Facebook'un Sonu Geliyor!

Facebook'un Sonu Geliyor!

Yapılan araştırma neticesinde sosyal ağ Facebook'un yakın zamanda günümüz popülerliğini kaybederek yok olacağı iddia ediliyor. Peki internetin gözde sitesine ne kadar ömür biçildi?

Son birkaç yıldır internet denilince akla gelen ilk sitelerden birisi şüphesiz sosyal ağ Facebook. Kişilerin arkadaşlarıyla -başta görsel medya olmak üzere- birtakım içerikler paylaşmasını sağlayan site bu sayede samimi bir ortamınoluşmasını sağlıyor. Kısa zamanda dünya çapında müthiş bir üne kavuşan servis, planladığı gelir modelleri sayesinde finansal açıdan önemli kazançlar elde etmeyi de başardı.

Fakat şu sıralar, sanal dünyanın ziyaretçi trafiğini büyük oranda göğüsleyen Facebook için ömür biçilmeye başlandı bile. Ironfire Capital'in kurucusu Eric Jackson'ın sosyal ağ hakkında öngörülerde bulunduğu açıklama hayli ilginç.

Zira siteye 5-8 yıl arası bir ömür biçen Jackson, Facebook'un 2020 yılı civarında şu anki başarı ve ilgiden hayli uzak olup yavaş yavaş eski gücünü kaybedeceğini söyledi. Açıklamasına Yahoo'dan örnek vererek devam eden yetkili, Yahoo'nun 2000'li yıllarda adeta bir internet devi olduğunu fakat günümüzde eski kazancının sadece %10'unu elde edebildiğini ekledi.

Gerilemenin Sebebi Mobil Sektör Olacak

Eric Jackson Facebook'un sonunun neden geleceğini de açıkladı. Artık internet yaşamının mobil sektöre kaydığını ve hizmet için akıllı telefonların kullanıldığını dile getiren raporda, Facebook'un bu konuda hayli geri kaldığının altı çiziliyor.

Mobil alanında elinde çok fazla bir gücü olmayan Facebook'un bu yüzden tüm çabalarına rağmen -eğer böyle giderse- birkaç yıl sonra yok olacağı söyleniyor. Buna ek olarak borsaya açılan ve 100 milyar dolarlık şirket değerinin 55 milyar dolara gerilediği sosyal ağın durumu hiç iç açıcı değil.

Mark Zuckerberg Durumun Farkında

Öte yandan sitenin kurucu ve CEO'sunun tüm bu yaşananlardan haberdar olduğu, gerekli önlemi almaya çalıştığı konuşuluyor. Halka arz ile şimdilik beklediği yükselişi elde edemeyen Zuckerberg, bir süre önce mobil sektöre hayliyatırım yapmıştı.

Başta 1 milyar dolara Instagram'ı satın alarak teknoloji dünyasına bomba gibi düşen CEO, daha sonra arkadaşlık uygulaması Glancee ve hediye yazılımı Karma'yı bünyesine katarak kozlarını güçlendirmeye çalıştı.

İnternet yaşamının giderek mobil ve tablet alanına kaydığı düşünülürse şirketlerin bu konudaki adımları oldukça önem taşıyor. Yapılacak yanlış bir hamle istenmeyen sonuçlar doğurarak şirketlere beklenmeyen zararlar verebilir. Bu yüzden Facebook'un ilerleyen dönemlerde dilediği yerde olması için oldukça titiz davranması gerekiyor.