FATİH Projesi’ne en iyi fiyatı vereceğiz!

FATİH Projesi’ne en iyi fiyatı vereceğiz!

Öğrencilere tablet bilgisayarın dağıtılacağı Fırsatları Araştırma ve Teknolojiyi İyileştirme (FATİH) Projesi’nde yer almak isteyen yerel ve uluslararası firmalar, devletin taleplerine uygun teklif sunmak için arayışlarını sürdürüyor.

Telekom sektöründe Türkiye’de bulunan en büyük Çin markası Huawei, yerel bir firmayla projeye dâhil olarak Türkiye’de üretim yapmaya hazırlanıyor. Firmanın Orta Asya ve Kafkasya Bölge Başkanı Sun Ming, “FATİH Projesi için yerel bir ortakla anlaşabiliriz. Sonrasında bunu genişleterek bölgedeki diğer pazarlara da açılabiliriz.” dedi.

Yazılımın ülkeye has bir durum olduğu için burada yapılmasının daha uygun olduğunu dile getiren Ming, “Biz mümkün olduğunca yerel unsurlarla ilerlemek istiyoruz. Burada üretim maliyetleri ve vergilendirme ile ilgili zorluklar var. Böyle bir ortamda en iyi ürünü ortaya koyup en uygun fiyatı vermeyi hedefliyoruz.” şeklinde konuştu. FATİH Projesi’yle ilgili Türkiye’de ciddi bir rekabet ortamı oluştuğunu dile getiren Ming, “Biz de proje için en düşük değil en iyi fiyatı vereceğiz. Kaliteyi etkileyen faktörleri düşündüğümüz zaman bunu daha iyi değerlendirebiliriz. Türkiye’de bu alanda ciddi bir rekabet var. Bu yüzden bu rekabette ileride olmak çok kolay değil.” değerlendirmesini yaptı.

Huawei’nin Türkiye’yi bölgesel üs olarak seçtiğine işaret eden Ming, Türkiye’nin çok büyük bir pazar olduğunu, ekonomisinin büyüdüğünü, tüketime eğilimli genç nüfusu bulunduğunu ifade etti. Ming, kararlarında ayrıca komşu ülkelerdeki tüketim alışkanlıklarının şekillenmesinde de etkisinin olduğunu kaydetti. Türkiye’de yazılım alanında çalışan 350 mühendis ile Ar-Ge merkezini kurduklarını vurgulayan Ming, birkaç yöneticinin dışında burada çalışanların tamamının Türk olduğunu söyledi.

Turkcell ve Vodafone için ürettiği operatör markalı cihazlarla Türkiye mobil pazarına 2011 yılında giren Huawei,  bundan sonra kendi markasıyla üreterek piyasadaki bilinirliğini artırmayı hedefliyor. Bu yıldan itibaren markayı ön plana çıkarmaya yönelik çalışmalarının olduğunu kaydeden Ming, “Telekom alanında çalışan en geniş ürün portföyüne sahip firmalardan biriyiz. Telekomünikasyonun her bir alanında Huawei var. Bütün bu imkanlarla son kullanıcıya daha fazla hizmet servisi imkânı sunabiliyoruz. Bu durum bizi rekabet ortamında diğerlerinden farklılaştıran bir özellik olarak ortaya çıkıyor.” değerlendirmesini yaptı.

Ming, Çin mallarının kalitesiz olduğuna yönelik algı ile ilgili değerlendirmede de bulundu. Bu algının Huawei’nin tercih edilmesinde olumsuz etki oluşturmadığını söyleyen Ming, “Önceden Çin dediğin zaman alıp kenara koyuyordu. İyi bir teknoloji firması olabileceğini düşünmüyorlardı. O yüzden geçen süre içerisinde yenilikçiliğimizle kanıtladık kendimizi.” dedi. Apple, Microsoft, IBM gibi birçok ileri gelen küresel markanın Çin’de Ar-Ge ve üretim merkezlerinin olduğuna işaret eden Ming, şöyle konuştu: “Çünkü Çin’de 5 mühendise verdiğin parayla Fransa’da 1 tane çalıştırırsın. Ama maliyetler artmaya başladı. Bu yüzden sadece ucuz üretim maliyeti rekabet edebilmek için yeterli değil, artık biz de ayakta kalabilmek için kaliteli ürünler üretmek zorundayız.”