Hüseyin Altunbaş
Gazeteden marka olur mu?
Hem de yerel gazeteden marka olur mu? Hem gazete hem marka olmak. İkisini yan yana getirmek için belki de şimdiye kadar hiç çalışmadık Türkiye olarak, Konya olarak…
Gazetecilikte marka olmayı ‘kanka’ olmak olarak tanımlıyorum ben.
Kanka gazeteciliği eşittir marka gazete.
Yerel gazetede 7 yaşına gelmek ve 7 yıl süresince de çizgiden şaşmamak çok önemli.
12 Eylül 2004 tarihinde yani 7 sene önce başlayan yolculuğun Memleket Gazetesi’ni bu noktaya getireceğini belki de sadece Memleket’in beyin kadrosu biliyordu.
Şimdi ben de biliyorum, sen biliyorsun, o da biliyor, onlar da biliyor.
Memleketli çoğaldı yani.
Evet, inanarak başarılan bir Memleket Gazetesine sahip Konya.
Ne mutlu.
O ailenin bir ferdi olmaktan da duyduğum mutlulukla Memleket markasının yaş günü mumunu üflüyorum.
İyi ki doğdun Memleket.
Demek ki inanarak ve azimle çalışınca, herkese aynı mesafeden yaklaşınca, dik durmayı sürdürünce gazeteden hem de yerel gazeteden marka çıkartılabiliyormuş.
Hele hele doğum günü 12 Eylül’ün ertesi olan bir gazete olunca daha da bir enteresan kimliğe sahip oluyor.
12 Eylül’ler daha anlamlı bundan sonraki yıllarda.
Önce 12 Eylül darbesiyle…
Sonra 12 Eylül Anayasa referandumuyla…
Sonra Dünya Basketbol Şampiyonasıyla…
Memleketin 7.yaş günüyle.
Ne güzel bir günde doğmuş Memleket Gazetesi.
Kankanızdan ne bekliyorsanız…
Memleketin sayfalarında ve sitesinde, haberler, yorumlar, duygular, heyecanlar…
Bakmadan geçemeyeceğiniz bir kaynak…
Yani nefes alma kaynağı…
Oksijen deposu…
Memleket Gazetesi oksijeni bol, heyecanlı, samimi, içten ve sıcacık bir yerel gazete.
Aman nazar değmesin. Hep aynı çizgide büyüyerek gelişerek daha nice yıllara…