Geri çağırmalar Toyota'ya prestij oldu
Dünyada 10 milyondan fazla aracı geri çağıran Toyota, Türkiye'de de bu kapsamda 48 bin aracı servislerde kontrolden geçirdi
Toyota Türkiye üst düzey yöneticisi Ali Haydar Bozkurt, geri çağırmaların prestij olduğunu ve satışları artırdıklarını söyledi. Bozkurt, bu yıl için 26 bin 500 olan satış hedefini 31 bin 500 olarak revize ettiklerini açıkladı.
Toyota, uzun bir süredir gündemini meşgul eden geri çağırma operasyonlarında sona ulaşmak üzere. ABD'de başlayan potansiyel gaz pedalı sorunu, ardından Avrupa Birliği ve diğer ülkelere sıçradı. Böylece son 5 aylık süreçte dünya çapında 10 milyondan fazla Toyota marka araç servislere kontrol amacıyla çağrıldı. Bu, dünya çapında bugüne kadar gerçekleşen en büyük geri çağırmalardan biri olarak kayıtlara geçti. Avrupa'da 1,6 milyon Toyota servislerde kontrolden geçti. Türkiye'de kampanya kapsamında 57 binden fazla aracın servislere çağrıldığını açıklayan Toyota Türkiye CEO'su Ali Haydar Bozkurt, bu araçlardan 48 bininin Toyota yetkili servislerine gelerek araçlarını kontrol ettirdiğini ve söz konusu sorunla ilgili bir tek örneğe rastlanmadığını söyledi. Bozkurt, geri kalan yüzde 15'lik kesimin ise "Nasıl olsa bakım için geldiğimde gösteririm, halihazırda bir sorun yaşamıyorum" diye düşünenler olduğunu ifade etti. Geri çağırma kampanyasının Toyota'nın satışlarında herhangi bir olumsuz etki yapmadığını belirten Bozkurt, aksine böylesine henüz yaşanmamış bir problemi bile öngörüp önceden tüketicilerini uyaran bir marka olarak tüketiciden takdir aldıklarını kaydetti. Bozkurt, "Bu şekilde satışlarımızı artırmayı başardık. Pazarın büyümesine paralel olarak satışlarımızı yüzde 20 yükselttik." dedi. Bozkurt, Türkiye'de bu yıl için belirledikleri hedefi de artırdıklarını ifade etti.
Bozkurt, Toyota'nın yetkili servis ve bayisi Onatça Motorlu Araçlar AŞ'nin yeni plazasının açılışı nedeniyle geldiği Adana'da, hedef değişimleriyle ilgili şunları söyledi: "Bütün markalarda olduğu gibi Toyota'nın da satışları arttı. İlk 5 ayda, bütün markalarda tahmin edilenin üstünde bir talep olduğu için bazı modellerde bulunurluk problemi yaşandı; ama bu aydan itibaren, tüm markaların bu eksik modellerini tamamlayacağını tahmin ediyoruz. Pazar yüksek seyredeceği için herkes düğmeye bastı, siparişler gönderildi. Bu olumlu rüzgârdan oldukça faydalanıyoruz."
Olumlu gelişmelerle birlikte yıl sonu hedeflerini revize ettiklerini aktaran Bozkurt, "Hedefimizi 26 bin 500 adetten 31 bin 500'e çıkardık. 5 bin artışla hedefimizi yükselttik. Geçtiğimiz yıl Toyota 11 modelini yeniledi. Asıl yenilik geçen yıl yapılmıştı, ama bu yıl da geçen hafta lansmanını yaptığımız yeni Corolla'mız var. Onu devreye aldık, şu anda satışlarımız iyi gidiyor. Corolla dünyanın en çok satılan modeli tüm markalarda. Türkiye'de de zaten satışlarımızın yüzde 60 gibi yüksek bir oranını Corolla yapıyor. Bu nedenle iyi bir başlangıç yaptık. Yenilenen Corolla'yı uzun zamandır bekleyen müşterilerimiz şu anda çok mutlu." ifadesini kullandı. Pazardaki ivmenin aynen ikinci yarıyıl da devam etmesi halinde otomobil ve hafif ticari araç toplamının 630 bine ulaşılacağını aktaran Bozkurt, bütün markaların düğmeye bastığını, yeni siparişleri gönderdiğini dile getirdi.
Faizlerin çok düşük seyretmesinin oldukça iyi olduğunu belirten Bozkurt, "Tüketici faizlerinin tarihinde hiç olmamış seviyelerde uygulamalar var. Yüzde 0,85, 0,89'lar var. Bu düşük faizler bizim sektörümüzü çok olumlu etkiliyor. Çünkü satışlarımızın yaklaşık yüzde 70'i tüketici kredisi kullanılarak yapılıyor. Satışlar bu şekilde devam ederse yılın iyi bir şekilde kapanacağını düşünüyoruz." diye konuştu. Ekonomik göstergelerin otomotivciler açısından oldukça olumlu olduğunu belirten Bozkurt, hedefin üzerinde bir büyüme beklediklerini dile getirdi. Tek sıkıntının işsizlik olduğunu bildiren Bozkurt, "İşsizlik oranı biraz yüksek, yüzde 14'ler seviyesinde. Ancak yeni yatırımcıların da Türkiye ile çok yakından ilgilendiğini görüyoruz. Yabancı yatırımcılar çok olumlu bakıyor Türkiye'ye. Biz bu nedenle, önümüzdeki dönemde olumlu gelişmeler olacağını düşünüyoruz." dedi.