Helena Paparizou II

Geçtiğimiz hafta Eurovision şarkı yarışmaları etrafında kendi dilinde şarkı söylemenin yabancı dilde şarkı söylemeye eş değerde olamayacağını söylemiş ve Helena’dan örnek vermiştim Türkiye’de de Sertap Erener’in en beğenilen şarkıları istatistiğe vurulsa herhalde ilk sıraları Türkçe söylediği şarkılar alır. Evet bir önceki yazımızda da söylediğim gibi bu yazımızda sanatçının seslendirdiği bir eseri üzerinde duracağım. Eserin ismi: “I Agapi Sou Den Menei Pia Edo”

“i agapi sou den menei pia edo

afou ki allou to les to s'agapo

osa eipes toses nyxtes itane gia mas

paramithia tou anemou kai tis halimas

 

pane toses epoxes

pou klidosa to xadi, to fili

ksafnou mesa stis vroxes

irthes kai s'agapisa poli

 

ma isoun pseftis

tholos kathreftis

ki apopse tha ekrago

pou perimeno

pou san treli se thelo

na rtheis na koimitheis edo

 

ma isoun pseftis

tholos kathreftis

ki apopse tha ekrago

pou perimeno

pou san treli se thelo

na rtheis na koimitheis edo

 

i agapi sou den menei pia edo

afou ki allou to les to s'agapo

osa eipes toses nyxtes itane gia mas

paramithia tou anemou kai tis halimas

 

i agapi sou den menei pia edo

den eisai o prigkipas mou, ti na po

enas pirgos apo ammo isoun distixos

erotas pou itan ligos kai mikros

 

pane toses epoxes

pou ksexasa pos eixa pligothei

nyxta stin ammoudia

pou sou lega oraia i zoi

 

kai kapoia mera

to psema sfera

me vrike mesa stin kardia

den einai asteio

pou thelo mes to kruo

na m'anastiseis me filia

 

i agapi sou den menei pia edo

afou ki allou to les to s'agapo

osa eipes toses nyxtes itane gia mas

paramithia tou anemou halimas

 

i agapi sou den menei pia edo

den eisai o prigkipas mou, ti na po

enas pirgos apo ammo isoun distixos

erotas pou itan ligos kai mikros

 

i agapi sou den menei pia edo

den eisai o prigkipas mou ti na po

enas pirgos apo ammo isoun distixos

erotas pou itan ligos kai mikros

 

erotas pou itan ligos

erotas pou itan ligos

erotas pou itan ligos kai mikros”

Görüldüğü gibi Grek dilinin fonetik bir özelliği olan “s” hakimiyeti bariz olarak hakimiyetini koruyor. Ayrıca “i agapi sou den menei pia edo/afou ki allou to les to s'agapo” mısrasındaki “a” “e” “o” “u” asonans ve “p” aliterasyonları hemen hemen eserin bütününe hakim. Bu durum da bir kere daha gösteriyor ki esas musiki önce metinle sonra da enstrümanlarla sağlanır. Tabi bu metin için bu söylenenler yeterli değil ama bizim maksadımız da zaten etraflı bir tahlil değil. Sadece meramımızı anlatmada birkaç somut örnekle iktifa ettik.

Herkesin kendi dilindeki saklı musikiyi keşfetmesi ümidiyle…

 

 

Önceki ve Sonraki Yazılar
YAZIYA YORUM KAT
UYARI: Çok uzun metinler, küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,Türkçe karakter kullanılmayan yorumlar onaylanmamaktadır.