Hyundai 'en rekabetçi' otomotiv markası

Hyundai 'en rekabetçi' otomotiv markası

İş sektörünün en önemli yayınlarından biri olan ve ekonomi dünyasının başvuru kaynakları arasında yer alan dünyaca ünlü Fortune Dergisi, son sayısında Hyundai markasını dergi kapağına taşıdı.

Alex Taylor  tarafından kaleme alınan özel haberde Hyundai, gerek son yıllarda yaptığı atılım gerekse uluslararası otomotiv sektörü sıralamalarını alt üst eden başarısıyla “en rekabetçi ve en çok gelişim kaydeden otomotiv markası” olarak belirlendi.

Fortune dergisi tarafından “güvenilir ve lider olmayı talep eden” bir marka olarak tanımlanan Hyundai’nin başarısı, şirketin Seul’de bulunan merkezindeki Global Yönetim ve Kontrol Merkezi (GCCC – Global Command and Control Center) sayesinde anında müdahale etme olanağına bağlanıyor. Kore haricinde Türkiye, ABD, Çin, Çek Cumhuriyeti ve Hindistan’daki  fabrikalardan Avrupa, Japonya ve Kuzey Amerika’da bulunan Hyundai Ar&Ge merkezlerine ve Kaliforniya Mojave Çölü’ndeki 17.5 milyon m2’lik test alanına kadar birçok nokta GCCC’deki ekranlar üzerinden takip edilebiliyor. Otomobil şirketleri için “değişik bir felsefe” olarak tanımlanan bu operasyon sayesinde Hyundai ön görülemeyen sorunlara zaman kaybetmeden müdahale edebiliyor.

"CESUR VE HIZLI HAREKET"

Hyundai’nin başarısı,  Fortune Dergisi’nin haberine göre  “cesur ve hızlı hareket etmek” ilkesine dayanıyor. Global ekonomik krize rağmen, tüm dünyada satışlarını yüzde 10’dan fazla artıran ve sadece Amerika satışlarında bile bir önceki yıla göre yüzde 46 oranında artış kaydeden Hyundai, diğer otomobil üreticilerinden farklı olarak üretim süreçlerini hızlandırarak fabrikalarından yeni modelleri en kısa sürede çıkarıp talebe en hızlı şekilde yanıt verebiliyor. “İki yıllık bir sürede üretim kapasitemizi 5.8 milyon adetten, 6.5 milyon adede yükseltmeyi hedefliyoruz” diyen Hyundai Motor Company Başkanı ve CEO’su Steve Yang’ın bu sözleri, imkânsız gibi görünen hedeflerin Hyundai’nin iş yapma şeklinin bir parçası olduğunu gözler önüne seriyor.

Fortune Dergisi, bir zamanlar uygun fiyatlı araçlar üreten ve teknik arızalara karşı kapsamlı garantiler sunan bir marka olarak tanınan Hyundai’nin artık saygı duyulan ve “doğru ve sağlam seçim” olarak nitelendirilen bir marka haline geldiğini belirtiyor.

SORUNLAR ORTAYA ÇIKMADAN ENGELLENİYOR

Hyundai’nin bu gelişimindeki en büyük etken olarak ise, markanın kurucusu Ju-Yung Chung’un yerine 1999 yılında yönetime geçen oğlu Mong-Koo Chung’un kaliteyi artırmaya odaklanmasının yattığı belirtiliyor. Bu yıldan itibaren, hacimden çok kaliteye yoğunlaşan Hyundai, mühendislik merkezini 6 Sigma yönetim ilkesine göre yeniden yapılandırıyor ve kaliteyi departmanlar arası sorumluluk anlayışının kalbine yerleştiriyor. Satın Alma, Finans, Satış ve Pazarlama departmanlarının olduğu kadar tedarikçilerin de katılımının önem verildiği Hyundai’de yapılan kalite gözetim toplantıları, Başkan Chung’ın aktif katılımıyla birlikte düzene oturuyor. Böylece sorunlar, ortaya çıkmadan önce engellenebiliyor. Chung, şirketinin başarısını, ürünlerin gelişimi için yapılan yatırımlarla ilişkilendiriyor.

Fortune Dergisi’ne göre Hyundai’nin kalite başarısı, odaklanmış yönetim ve agresif hedeflerin verdiği gücü kanıtlıyor. Bu şirket felsefesi kapsamında Hyundai, üç yıllık süre zarfında J.D Power tarafından yürütülen güvenilirlik araştırmasının gerçek kalite sıralamasında ilk üç arasında yer almayı; 5 yıllık sürede ise algılanan kalite sıralamasında ilk 5 arasında yer almayı hedefliyor. Bu hedefe ulaşmada, Amerika’da 2009 Yılının Otomobili seçilen Hyundai’nin yeni lüks modeli Genesis gibi araçların da büyük payının olacağı vurgulanıyor.
kullan

Haber7