Kadınlar erkeklerden daha fazla telefonla konuşuyor
Kadınlar konuşmada birinci olurken, erkekler çiçek gönderimine kadınlara göre yüzde 62 oranında daha fazla ilgi gösterdi
Avea Müşteri İlişkileri Direktörü Bülent Velioğlu, Avea'nın 2012 yılı tüketici alışkanlıklarının değerlendirildiği ''Avea Müşteri Profili Endeksi'' sonuçlarını paylaştı.
Velioğlu, 2011 yılına kıyasla 2012 yılında abonelerinin konuşma sürelerinde yüzde 25'lik bir artış olduğunu söyledi.
Kadınların konuşmada ve MMS gönderiminde, erkeklerin ise data ve akıllı telefon kullanımında birinci olduğu bilgisini veren Velioğlu, 25 yaş altı gençlerin internet ve SMS'te önde bulunduğunu ve 25 yaş üstü müşterilerden 3 kat daha fazla SMS gönderdiklerini belirtti.
Çiçek gönderimi ortaklıklarına en fazla ilgi erkeklerden
Erkekler çiçek gönderimi ortaklıklarına kadınlara göre yüzde 62 oranında daha fazla ilgi gösterirken, 25 yaş üstü müşteriler, gençlere göre 7 kat daha fazla çiçek gönderdi.
Kadınların ilgisi online alışveriş ve gıda sektörü, erkeklerin talepleri ise kargo gönderimi ve sosyal etkinlikler yönünde oldu.
Endeks, kadınlara göre erkeklerin astroloji servisini yüzde 26 oranında daha fazla, magazin servisini ise 2 kat daha fazla kullandığını gösterdi.
SMS, Sevgililer Günü'nde, data kullanımı, yılbaşında zirve yaptı
Endeks, İstanbul'u, en çok konuşan ve en çok data kullanan kent olarak işaret ederken, SMS'in lideri İzmir oldu.
Özel günler arasında en çok SMS'i Sevgililer Günü'de gönderdi, en çok data kullanımını yılbaşında yaptı. Resmi bayramlarda en fazla data kullanımı Cumhuriyet Bayramı'nda olurken, Beraat Kandili'nde data kullanımı, Regaip Kandili'nde ise ses trafiği arttı.
Önceki yıl ile karşılaştırıldığında 2012 yılında Avea abonelerinde kadınların akıllı telefon sahipliği yüzde 45 artarken, bu oran erkeklerde yüzde 62 olarak gerçekleşti. Akıllı telefon sahipliği 25 yaş altı gençlerde 3'e, 25 yaş üstü abonelerde ise 2'ye katlandı.
Data kullanan abone sayısındaki artış kadınlarda yüzde 19, erkeklerde yüzde 24 olurken, Avea'nın en fazla data kullanan 1.000 abonesinin ortalama 31 bin 209 mega bayt data kullandığı ortaya çıktı. Bu ise ayda 629 video ya da 30 film anlamına geliyor.