Kadınların otoda yeni tercihi
Dünyadaki SUV modasına ayak uydurmak isteyenler için gittikçe binek araçlara benzeyen pick-up'lar, günden güne hedef kitlesini genişletiyor.
Dünya genelinde moda haline gelen arazi aracı kullanımı, Türkiye'de de farklı bir çizgide değil. Çok büyük bir çoğunluğunun asla arazi yüzü görmediği düşünülürse bu modanın oldukça pahalı olduğunu söyleyebiliriz. Bunun farkında olan üreticiler de uygun fiyata SUV'lara yakın kullanım özellikleri sunun pick-uplara yöneliyor. Bu markalardan biri de Güney Koreli SsangYong. Ekim 2007'den itibaren Şahsuvaroğlu'nun distribütörlüğünü üstlendiği marka, satış grafiğini de aydan aya artırıyor. Otomotiv Distribütörleri Derneği verilerine göre geçen yıl toplam 1435 adet araç satan Güney Koreli marka, 2010'un ilk 8 ayında gerçekleştirdiği 1292 adetlik teslimatla neredeyse 2009 rakamlarını yakalamış durumda. Konu hakkında BUGÜN'e bilgi veren Şahsuvaroğlu-SsangYong Genel Müdürü Vural Bayrak, markanın Türkiye'deki faaliyetleri ve gelecek planları hakkındaki sorularımızı yanıtladı.
KAPASİTE 2 KATINA ÇIKARILDI
* SsangYong, marka gelişimini tamamlayıp büyüme dönemine geçebildi mi?
Dünyada her geçen dönem satışları artarak devam eden SSangYong teknolojiyi bir adım önde izlemesi ve tüketicinin isteklerine karşılık veren araçları ile gelişmesini tamamlayalı aslında çok oldu. Artan satışlarında gösterdiği gibi SsangYong büyüme sürecine sağlam ve hızlı adımlar ile ilerliyor. Hatta satış rakamlarındaki artış nedeniyle Güney Kore SsangYong fabrikası üretim kapasitesini iki katına çıkartıldı.
* SsangYong daha önce de Türkiye'de satıldı. Şahsuvaroğlu ile ne değişti?
Daha önce Türkiye'de satıldı ancak Şahsuvaroğlu'nun otomotiv sektöründeki deneyimi ve tecrübesi sayesinde, farkımızı ortaya koyarak hızlı bir giriş yaptık. Geçen ay satışlarımız, Ağustos 2009'daki 137 adetten 224'e çıkarak yüzde 63'ün üzerinde gelişme gösterdi. SsangYong'un Türkiye'de atağı geçtiğini söyleyebiliri. Öte yandan Güney Kore'de düzenlenen SsangYong Distribütörler Töreni'nde 41 SsangYong distribütörünü geride bırakarak Şahsuvaroğlu Dış Ticaret "En İyi Distribütör" ödülünün sahibi oldu.
* Türk tüketicisinin markaya bakışı nasıl?
SsangYong markasını, Güney Koreli olması ve marka Türkiye pazarında olmadığı dönemlerde bile markanın gayet iyi biliniyor olması sebebiyle ülkemiz tüketicileri her zaman kendine yakın hissetti.
SsangYong tüketicinin aradığı tüm özellikleri araçlarında barındırdığı için markaya olan sempati ve talep oldukça yoğun. Ayrıca yapılan kampanyalar ile de tüketici ile SsangYong arasında güçlü bir bağında oluşması sağlandı.
* Son dönemde özellikle pick-up'larda bayan sürücüler görmeye başladık. Müşterilerinizde bayanların oranı nedir?
Otomatik pick-up sınıfının değişmez lideri olan Actyon Sports modelimizde bayan sürücü oranı yüzde 24 dolaylarında. Bu da her 4 araçtan birini bayanların tercih ettiğini gösteriyor. Bu aslında, pick-up segmenti için oldukça yüksek bir bayan kullanıcı oranı ve markaya olan güveni de gösteriyor. Çünkü bayanlar daha güvenli araçları tercih ediyorlar.
* Otomatik pick-up pazarında çok iddialısınız. Bu araçlar ticari amaçla mı yoksa otomobil yerine mi tercih ediliyor?
Sadece otomatik pick-up ta değil tüm ürünlerimizde iddialıyız. Actyon Sports modeli denebilir ki pazara girdiği günden bu yana otomatik sınıfında lider. SUV modeli Kyron her zaman sınıfında ilk iki sırada. MPV modelimiz Rodius da aynı şekilde bulunduğu segmente her zaman zirveyi zorluyor.
Ticari amaçla satışa sunduğumuz Actyon Sports modelimizi müşterilerimiz iş için kullanırken günlük hayatlarında da başka bir araca ihtiyaç duymadan otomobil olarak da kullanabilirler.
* Önümüzdeki dönemde yeni modeller de Türkiye'de görebilecek miyiz?
SsangYong teknoloji bir adım önde takip eden ve her zaman önce olmayı başarmış bir firma. Markanın yeni aracını Türkiye'ye getirmeye hazırlanıyoruz. Araç daha Türkiye'ye gelmeden alıcılarını buldu bile diyebiliriz. Eylül ayında yeni aracımızın lansmanını yapıp sizler ile tanıştıracağız.
RAKİPDEKİ OPSİYON BİZDE STANDART
* Bir tüketici SsangYong'ı neden tercih etmeli? Ne gibi avantajlar sunuyorsunuz?
Otomatik ve manuel, 4x2 ve 4x4 opsiyonlarına sahip Pick-Up modeli, Türkiye'de satılmakta olan hiçbir emsal modelinde bulunmayan arka tekerlerde kullanılan helezon yaylı amortisörlü süspansiyon sistemi, dört tekerin disk fren sistemine sahip olması, arka geniş diz mesafesi ile rakiplerinden ayrılıyor. Pazardaki emsallerinde opsiyon sayılabilecek standartların da oldukça yüksek avantajlı olması satışları destekliyor. Ayrıca 25 satış noktası, 32 servis ve yedek parça noktası, yüzde 100 yedek parça bulunurluğu ve en önemlisi satış sonrası hizmetler desteğinden gelen yüzde 98'lik bir müşteri memnuniyeti markayı tercih etme sebepleri olarak sıralanabilir.
SINIF ATLAMAK İÇİN EN CAZİP SEÇENEK
Fiat Bravo, geçirdiği küçük makyajın ardından 31 bin 500 liralık 1.4 litrelik baz motor seçeneğine kavuştu. Zengin bir donanımla sunulan 90 beygirlik Multiair ünite, yeterli performansı ve ekonomi potansiyeli ile dikkat çekiyor
Fiat'ın kompakt sınıftaki başarılı temsilcisi Bravo, yenilenen tasarımıyla rekabetteki kozunu iyice güçlendirdi. Küçük bir makyaj operasyonu geçiren araçta asıl yenilik motor seçeneklerine eklenen 90 beygirlik Multiair üniteyle gerçekleştirildi. Öte yandan makyajda dış görünümden çok donanıma yoğunlaşan Bravo, artık daha zengin bir donanımla sunuluyor.
Tasarımı fazla değişmese de sınıfının en iddialı modellerinden biri olan Bravo, konuğumuzdaki gri rengi ile ayrı bir zarafete kavuşmuş. Aracın ön bölümdeki hava girişleri ve ızgarasıyla uyumlu olan bu renk seçimi, sportif olan tasarıma biraz ağırbaşlılık özelliği eklemiş.
FERAH İÇ MEKAN
Daha önce de konuğumuz olan Bravo'lardan baz modelin belki de gözle görülür tek farkı, manuel klima kumandaları denebilir. Parlak siyah konsol ve çift renkli kokpit, iç mekanda ferahlığı artırıyor. Ön ve arkada sunulan geniş hacim de sınıfının başarılı modelleri arasına rahatlıkla girebilir. Bilindik Bravo kalitesine sahip kokpitte ergonomi de başarılı.
Active Plus donanımlı konuğumuzun kalbinde 1.4 litrelik Multiair motor bulunuyor. 90 beygir güç ve 128 nm tork üreten benzinli motor, keyifli hırıltılarıyla olduğundan daha güçlü hissettiriyor. 0'dan 100 km/s hıza 12.5 saniyede ulaşan aracın maksimum hızı da 179 km/s olarak veriliyor. Performans olarak yeterli diyebileceğimiz bu motor, yeterli esnekliği de sunuyor. 6 ileri manuel şanzıman kısa oranları ile hızlanma isteğini destekliyor.
YOL TUTUŞU BAŞARILI
Aracın yakıt tüketimi ise 100 kilometrede ortalama 6.3 litre olarak veriliyor. Bu değere ulaşmak için sakin sürüşler şart. Performanslı kullanımda tüketim artsa da 10 litrenin üzerine çıkmıyor. Bizim sakin kullanım tempomuzda yol bilgisayarına yansıyan rakam ise 7.1 litre oldu. Yol tutuş konusunda da kullanıcısını üzmeyen araç, sert virajlarda hafifçe arkasını bıraksa da kontrolün her zaman sürücüde olduğunu hissettiriyor. Aracın başarılı frenleriyle de beğenimizi kazandı.
BRAVO 31 BİN 500 TL'DEN BAŞLIYOR
1.4 Multiair motorlu Bravo için belirlenen başlangıç fiyatı 31 bin 500 lira. Neredeyse bir alt sınıf olan B segmentine yakın olan bu fiyata Active Plus isimli baz donanım eşlik ediyor. Active Plus'ta ABS, EBD, sürücü ve yolcu için ön ve yan hava yastıkları, manuel klima, elektrikli ve ısıtmalı aynalar, elektrikli camlar, yol bilgisayarı, deri direksiyon ve vites topuzu, follow me home özellikle farlar, direksiyondan kumandalı radyo/CD/MP3 çalar, soğutmalı kol dayama gibi son derece zengin ekipmanlar bulunuyor.
Captiva atağa kalktı SUV'de liderliği kaptı
Chevrolet Captiva, ağustos ayında Türkiye'de tarihteki en yüksek aylık 4x4 SUV perakende satış rakmına ulaşarak rekor kırdı. Bu kapsamda Captiva, ağustos ayında 695 adet satış ile SUV 4x4 segmentinde yüzde 28.64'lük pay elde etti. Böylece bu sınıfta geçen ay satılan yaklaşık her 3 araçtan 1'i Captiva oldu. Konu hakkında bilgi veren Chevrolet Türkiye Genel Müdürü Murat Aydın, "Türkiye'nin En Dinamik Otomobil Markası olma vizyonu ile çalışmalarımıza devam etmekteyiz. 4x4 SUV segmentindeki başarılı modelimiz Captiva, 2009 senesini kendi segmentinde lider olarak kapattı. 2010 yılında ise sadece liderlikle yetinmeyeceğimizi rakiplerimizle aramızı daha fazla açmamız gerektiğini planlamıştık. 2010 yılı Ağustos ayında gerçekleştirdiğimiz 695 adetlik satış ile Türkiye 4x4 SUV tarihinde en yüksek aylık satış rekorunun sahibi olurken, iddialı bir şekilde açık ara liderliğimizi de devam ettiriyoruz. Bu rekoru kırarken maalesef müşteri taleplerinin tamamını karşılayamadık" dedi.
Ayda 199 liraya Chevrolet fırsatı
Chevrolet'nin eylül ayında uygulayacağı avantajlı tüketici finansmanı program kapsamında Garanti Bankası'dan otomotiv kredisi kullanan tüketiciler dosya masrafı ödemeyecekler. Öte yandan vade oranı da 60 aya çıkarıldı. Bu kapsamda değişen peşinat miktarlarıyla ayda 199 liraya Spark, 299 liraya Aveo ve Lacetti, 399 liraya Cruze, 599 liraya Epica ve 699 liraya da Captiva sahibi olmak mümkün olacak.
Peugeot'yu şimdi al şubatta ödemeye başla
Peugeot, eylül ayında yepyeni bir kampanyaya start verdi. Peugeot Finans'tan kredi kullanarak 206+, 207, 308, 407, Bipper Kombi veya Partner Tepee modellerinden birini alanlar, aracını hemen teslim alırken ilk ödemelerini Şubat 2011'de yapacaklar.
107 Urban Move modeli de 23 bin 900 liralık özel fiyatı ile dikkat çekiyor. Alüminyum alaşımlı jantların standart olarak sunulduğu 107 Urban Move'da, özel Urban Move koltuk döşemeleri, neon mavisi iç dekor parçaları ve özel Urban Move logosu farklılık yaratıyor.
207 CC'DEN 10 BİN LİRA İNDİRİM
Fransız otomotiv üreticisi, 30 Eylül'e kadar 207 modelinde 4 bin 350, 308 modelinde 5 bin 50 ve 407 modelinde ise 5 bin 840 liraya varan indirimler sunuyor. Ayrıca tüm bu indirimlere ek olarak Peugeot Finans desteği ile 20 bin liraya kadar 12 ay yüzde 0 faizli kredi imkanı da sunuluyor.
Öte yandan yaz aylarının tercih edilen modeli 207 CC'de 10 bin, 308 CC'de ise 3 bin 500 liraya varan indirimler, 206 sedan modelinde kasko hediyesi de devam ediyor.
HABER: Gökhan KARA / OTO STOP