Konya'daki eğitimler ayakkabı sektörüne ilgiyi artırıyor
Türkiye'nin köklü saraciye sektörü, 2024'e nitelikli iş gücü ve ihracat artışı odaklı bir perspektifle giriyor.
Türkiye'nin sanayi üretiminde önemli bir rol oynayan saraciye sektörü, önümüzdeki yıl tamamlanması beklenen yeni organize sanayi bölgesiyle büyüme ve ihracat artışı hedefliyor. Saraciye Sanayicileri Derneği Yönetim Kurulu Üyesi Hasan Süren, başkan adaylığı için sektördeki öncelikli konuları değerlendirdi.
Saraciye sektörünün en büyük sorunlarından biri olarak nitelikli iş gücü ve yetişmiş çalışan eksikliğini vurgulayan Hasan Süren, eğitim konusuna öncelik vereceklerini belirtti. Rekabet avantajını sürdürebilmek için nitelikli iş gücü yetiştirmenin şart olduğunu ifade eden Süren, 2024'te ihracatı artırmayı ve sektörü daha planlı bir şekilde yönetmeyi hedeflediklerini söyledi.
Dünya genelinde 150 milyar dolarlık bir potansiyele sahip olan saraciye sektörü, Türkiye'nin köklü sektörlerinden biri olarak öne çıkıyor. Hasan Süren, Türkiye'den çıkan ürünlerin dünya genelinde tercih edildiğini ve 2022'de 320 milyon dolar olan ihracatlarını artırmayı planladıklarını belirtti.
Süren, sektörün tarihine vurgu yaparak, Türkiye'den çıkan çantaların Avrupa, Amerika ve Asya'da kullanıldığını ifade etti. Ayrıca, Konya Selçuk Üniversitesi'nin ayakkabı ve saraciye tasarımı üzerine eğitim verdiğini ve gençlerin sektöre olan ilgisinin arttığını gözlemlediklerini paylaştı.
Saraciye sektörünün gelişimi için kamunun desteğine vurgu yapan Hasan Süren, nitelikli iş gücü sorununun orta ve uzun vadede çözüleceğine inandıklarını ifade etti. Ayrıca, sınırda Karbon Düzenleme Mekanizması ve yeşil organize sanayi bölgeleri konularında Ticaret Bakanlığı ile yapılan görüşmelerin devam ettiğini ve bu sayede global markaların Türkiye'ye çekilebileceğini belirtti.