Lomborghini'nin 'süper spor'u
Lamborghini, Cenevre Motorshow’da yeni üst modeli Lamborghini Gallardo LP 570-4 Superleggera’nın dünya lansmanını gerçekleştirdi.
Lamborghini'nin tüm zamanların en başarılı modeli olan Gallardo'nun yeni üst modeli Lamborghini Gallardo LP 570-4 Superleggera, süper spor otomobil pazarına giriyor.
Automobili Lamborghini S.p.A. ve Türkiye temsilcisi Doğuş Otomotiv tarafından aynı anda tüm dünyaya açıklanan Gallardo LP 570-4 Superleggera, ‘daha fazla güç, daha az ağırlık, çevreci’ özellikleriyle son derece iddialı ve önemli farklılıklar taşıyor.
Lamborghini’nin hafif otomobil felsefesinin en önemli örneğini oluşturan Gallardo Superleggera’nın ağırlığı, bir önceki modeli Gallardo LP 560-4 ile karşılaştırıldığında, 70 kilogram azaltılırken, 1340 kilogram boş ağırlığa sahip bulunuyor.
Üretiminde yoğun olarak karbon fiber kullanılan Gallardo LP 570-4 Superleggera, Lamborghini model yelpazesi içindeki ‘en hafif yol otomobili olma’ özelliğini taşıyor.
KARBON FİBER TEKNOLOJİSİ
Lamborghini Gallardo LP 570-4 Superleggera’nın temel farklılıklarından birini ağırlık azaltımına ve geliştirilmiş mekanik özelliklere imkân tanıyan karbon fiberin iç ve dış parçalarda yoğun olarak kullanılması oluşturuyor. Spor otomobil üretiminde ideal olan karbon fiber teknolojisi, ağırlık-güç oranı azaltımıyla otomobilin performansını nefes kesecek ölçülerde artırırken, CO2 emisyonlarının da düşürülmesini sağlıyor.
Superleggera’nın geliştirilmesinde, dünyanın en hızlı tek marka yarış serisi olan Lamborghini Blancpain Super Trofeo’de edinilen deneyimlerden yoğun şekilde etkilenildi.
5.2 LİTRELİK V10 GÜÇ ÜNİTESİ
Gallardo LP 570-4 Superleggera’da LP, “longitudinale posteriore” terimini temsil ederek, her Lamborghini motorunda olduğu gibi sürücünün arkasına uzunlamasına yerleştirilmiş V10 motorunun konumlandırmasını simgeliyor. 570 rakamı HP cinsinden güç çıkışını ifade ediyor. Bu da, bu yeni üstün modelin güç – ağırlık oranının beygir gücü başına sadece 2,35 kilogram olmasını sağlayarak nefes kesen bir performansı garanti ediyor. Gallardo Superleggera’nın çekiş gücü de aynı oranda etkileyici; tork eğrisi 6500 d/dk’da 540 Nm’lik azami değerine ulaşıyor. 10 HP’lik artış, yeni özel motor yönetim stratejisinin sonucu olarak ortaya çıkıyor.
TAVİZ VERMEYEN ÇEKİŞ
Model isminde de ifade edilen 4 rakamında da olduğu gibi, Superleggera dört tekerlekten çekiş sistemi ile donatıldı. Sürekli dört tekerlekten çekiş, merkezî bir viskoz bağlantı ve arka aksta yüzde 45 oranında sınırlı kaymalı bir diferansiyeli içeriyor. Normal koşullarda, V10’un sunduğu güç, ön ve arka akslara 30:70 oranında yönlendirilirken, süper hafif Gallardo’nun ağırlık dağıtımı, öne yüzde 43 arkaya yüzde 57 oranında bulunuyor.
Lamborghini, 1993’te Diablo VT dört tekerlekten çekiş düzenine sahip ilk İtalyan süper spor otomobilinden bu yana segmentinde liderliğini pekiştirdi. Otomobilin üstün çekişi sayesinde Lamborghini sürücüleri, arkadan çekişli otomobillerin sürücülerine göre virajlardan daha erken hızlanarak çıkabilirler.
UÇUŞ DÜZEYİNDE HIZLANMA
Gallardo LP 570-4 Superleggera, 0-100 km/saat hızlanmasını 3,4 saniyede tamamlarken, 200 km ibresine adeta uçarak sadece 10,2 saniyede ulaşıyor ve 325 km/saate erişiyor. Superleggera’da ‘Iniezione Diretta Stratificata’ benzinli doğrudan püskürtmeli motor aynı zamanda etkileyici bir verimlilik sunuyor. Superleggera’nın yakıt tüketimi ve CO2 emisyon değerleri LP 560-4’e göre yüzde 20,5 oranında azaltılmış durumda.
Gallardo Superleggera 4,39 metre uzunluğunda, 1,90 metre genişliğinde ve sadece 1,17 metre (45,9 in) yüksekliğe sahip bulunuyor. Süper spor otomobil kavramına tümüyle yeni bir anlam getiren Gallardo Superleggera’nın güçlü fren sistemi ile yürüyen aksamı hassas bir ayara sahip ve Pirelli P Zero Corsa spor lastiklerle sunulan 19 inç jantlar hafifliğiyle dikkat çekiyor.
JİLET KESKİNLİĞİNDE GÖRÜNÜM
Dış kısımda yapılan değişikliklerin tamamı aerodinamik etkilerin artırılmasına yönelik olan Gallardo LP 570-4 Superleggera’da, rüzgâr tüneli uzmanlarıyla birlikte gerçekleştirilen yoğun tasarım çalışmaları sonucunda ön tampon yeniden biçimlendirildi. V-biçimli, keskin biçimde tasarlanmış ön yüz ve LED gündüz farları ile birlikte siyah renkli elemanlar, ön kısma jilet gibi keskin görüntüyü veriyor.
Gallardo LP 570-4 Superleggera, standart olarak, vitesin direksiyon üzerindeki kollar aracılığıyla değiştirildiği e-gear şanzımanla donatıldı. Elektronik yönetimli otomatikleştirilmiş sistem, altı vitesi aracılığıyla son derece yumuşak bir şekilde ve insanın refleksleriyle başarılabileceğinden çok daha hızlı bir biçimde vites değişimlerini gerçekleştiriyor. Gallardo Superleggera’nın üstün çekişi sayesinde Lamborghini sürücüleri, arkadan çekişli otomobillerin sürücülerine göre virajlardan çok daha erken hızlanarak çıkabiliyor.
TEKNİK ÖZELLİKLER
Şasi Alüminyum parçaların alüminyum döküm bağlantı elemanlarına kaynaklandığı yapısal alüminyum şasi
Gövde Termoplastik asılı parçalar ve karbon fiber elemanlardan oluşan alüminyum
Arka spoyler Sabit, karbon fiber
Motor muhafazası Karbon fiber
Süspansiyon Alüminyum, çift salıncak çatallı ön ve arka süspansiyon sistemi, ön ve arka denge çubuğu
Hava yastıkları
Ön İki aşamalı sürücü ve yolcu hava yastığı, kapılarda yan darbe koruması; sadece opsiyonel konfor koltuklarda baş/göğüs kafesi hava yastığı
ESP ABS, ASR ve ABD’li komple ESP sistemi
Jantlar ve lastikler
Lastikler (ön/arka) Pirelli P Zero Corsa
235/35 ZR19 ön – 295/30 ZR19 arka
Jantlar (ön-arka) Alüminyum alaşım, 8,5’’ x ø 19’’- 11’’ x ø 19’’
Direksiyon Güç destekli, pinyonlu kremayer
Kaldırımdan kaldırıma dönüş çapı 11,5 m
Frenler
Çelik frenler Soğutmalı diskler (ön-arka)ø 365 x 34 mm ön – ø 356 x 32 mm arka. Elektrik vakumlu, alüminyum alaşım, önde sekiz pistonlu, arkada dört pistonlu kaliperler
Karbon seramik frenler Soğutmalı diskler (ön-arka)
ø 380 x 38 mm ön – ø 356 x 32 mm arka
Elektrik vakumlu, alüminyum alaşım, önde sekiz pistonlu, arkada dört pistonlu kaliperler
Motor
Tip Direkt yakıt enjeksiyonlu, 10 silindir V90°,
DOHC 40 supap (Iniezione Diretta Stratificata)
Silindir hacmi 5204 cc
Sıkıştırma oranı 12,5 : 1
Çap / strok ø 84,5mm x 92,8mm
Hava giriş sistemi Değişken geometrili
Maksimum güç 8000 d/dk’da 570 HP
Maksimum tork 6500 d/dk’da 540 Nm
Performans
Maksimum hız 325 km/s
Hızlanma(0-100 km/sa) 3,4 san
Hızlanma(0-200 km/sa) 10,2 san
Boyutlar
Dingil mesafesi 2560 mm
Toplam uzunluk 4386 mm
Toplam genişlik 1900 mm
Toplam yükseklik 1165 mm
Boş ağırlık 1340kg
Ağırlık dağılımı (ön-arka)%43 - 57
Kapasiteler
Motor yağı 10 litre
Yakıt deposu 90 litre
Motor soğutma sıvısı 20 litre
E-Gear ile yakıt tüketimi
Şehir içi 20,4 L/100 km
Şehir dışı 9,4 L/100 km
Birleşik 13,5 L/100 km
Emisyon Euro 5 - LEV II
CO2 319 gr/km
Manuel şanzımanla yakıt tüketimi
Şehir içi 22,2 L/100 km
Şehir dışı 10 L/100 km
Birleşik 14,4 L/100 km
Emisyon Euro 5 - LEV II
CO2 344 gr/km