
Mercedes elektrikli otomobilde oyunun kurallarını değiştiriyor
Mercedes-Benz, yeni nesil katı hal batarya teknolojisi ile elektrikli araçlarının menzilini 1000 kilometreye çıkarmayı hedefliyor. Factorial Energy ile geliştirdiği bu teknoloji, daha hızlı şarj, daha yüksek verimlilik ve uzun ömür vaat ediyor.
Dünyanın önde gelen otomotiv markalarından Mercedes-Benz, katı hal batarya teknolojisini aktif olarak test etmeye başladı. Şirket, bu yeni nesil batarya ile elektrikli araçlarının menzilini yaklaşık 1.000 kilometreye çıkararak büyük bir adım atmayı planlıyor. Mercedes-Benz, bu projeyi ABD merkezli Factorial Energy ile ortaklaşa geliştiriyor.
Katı hal bataryaları, geleneksel lityum-iyon bataryalardan çok daha yüksek menzil, hızlı şarj süresi ve daha iyi verimlilik sunuyor. Mercedes-Benz, Solstice bataryası ile önemli bir ilerleme kaydetti. Solstice bataryası, 450 Wh/kg enerji yoğunluğu ile mevcut bataryalara kıyasla yüzde 80 daha fazla menzil sunma kapasitesine sahip.
Testler şu an İngiltere'de gerçekleştiriliyor. Mercedes’in EQS prototipleri, yeni batarya teknolojisi ile 820 km’lik mevcut menzil değerini 1.000 kilometreye çıkarma hedefinde. Şirket, Formula 1 mühendisleri tarafından geliştirilen pnömatik aktüatörlere sahip yüzer hücre taşıyıcıları kullanarak bataryaların genleşme ve büzülmesini daha stabil hale getirmeyi amaçlıyor.
Factorial Energy, bu katı hal bataryaları ile Hyundai ve Stellantis gibi büyük otomotiv markalarıyla da iş birliği yaparak teknolojiyi ticari hale getirmeyi hedefliyor. Mercedes, bu bataryaların seri üretimine 2030 yılı civarında başlamayı ve yeni katı hal bataryalı Mercedes’leri aynı dönemde satışa sunmayı planlıyor.
Mercedes'in baş teknoloji sorumlusu Markus Schäfer, bu yeni bataryaların menzil, maliyet ve performans açısından yeni standartlar belirleyeceğini vurguladı. Bu teknoloji, elektrikli araçlar için önemli bir dönüm noktası olmayı vaat ediyor.

