Otomobil satışlarında lider değişti
yundai satışta Renault'u geçerek Renault'nun Türkiye otomobil pazarında 11 yıldır süren liderliğini kapmış oldu.
Türkiye'deki otomobil ve hafif ticari araç satışları 2009'da bir önceki yıla göre yüzde 12,7 artarak 557 bin 126 adete yükseldi. Geçen yıl ağır ticariler dahil Türkiye'de en çok taşıt aracı satan marka sekizinci kez 86 bin 791 adetle Ford olurken otomobil ve hafif ticari araç satışlarında 84 bin 820 adetle Fiat birinci oldu. Aralık ayında yaptığı 12.3 bin adetlik satış hamlesiyle Renault ile arasındaki yaklaşık 400 araçlık farkı kapayan Hyundai 60 bin 645 adetle geçen yılın en çok otomobil satan markası oldu.
Hyundai bu satış başarısıyla Renault'nun Türkiye otomobil pazarında 11 yıldır süren liderliğini devralmış oldu.
Kampanyalar etkili oldu
Otomotiv Distribütörleri Derneği'nin verilerine göre 2009'un Ocak-Aralık döneminde toplam binek otomobil satışları geçen yılın aynı dönemine oranla yüzde 20,8 artarak 369.8 bin adete ulaştı. Toplam hafif ticari araç satışları ise yüzde 0,38 azalarak 187.3 bin adet olarak gerçekleşti. Aralıkta yapılan yoğun kampanyalar sonucunda otomobil satışları 57.1 bin adet, hafif ticari araç satışları 31.7 bin adet olmak üzere toplamda 88.9 bin adet oldu.
Binek otomobil satışları geçen yılın aralık ayı binek otomobil satışlarına göre yüzde 120,9, hafif ticari araç satışları ise yüzde 95,9 oranında arttı. Geçen yılın satış liderleri adeta foto finişle belirlendi. Aralık ayında yapılan satışların etkisiyle Hyundai 1624 adetle Renault'yu geçerken Fiat da binek+hafif ticari araç toplamındaki liderliği sadece 25 adet fazla araç satışıyla Ford'dan aldı. Lüks (premium) otomobil segmentinde bu yıl 9 bin 700 adet satışla Mercedes Benz birinci olurken 6729 adetle BMW ikinci 6251 adetle Audi üçüncü oldu. Geçen yıl lüks otomobiller kapsamında 17 adet Ferrari, 247 adet de Porsche satıldı.
Referans