Otomobilde devrim gibi icad!

Otomobilde devrim gibi icad!

Otomotivde devrim yaptı motoru lastiğin içine sakladı

LASTİK devi Fransız Michelin, otomotiv sektöründe devrim yaratacak bir buluşa imza attı. Ar-Ge’ye yılda 600 milyon euro harcayan şirket, geleceğin teknolojisi olan elektrikli araçların motorunu lastiğin içine yerleştirdi.

YENİ sistemle, 120 beygir güce ulaşılabiliyor. Araç bu motorla 300 km yol katediyor. Yakıt kullanımı 6’da 1’e iniyor. Michelin CEO’su Rollier, 2 yıl içinde Active Wheel adı verilen teknolojinin seri üretimine başlayacaklarını açıkladı.

Dünyanın ikinci büyük lastik üreticisi Fransız Michelin, otomotiv sektöründe devrim yapacak bir buluş yaptı. Şirket, otomobil motorunu lastiğin içine yerleştirmeyi başardı. Michelin, bu yeni icadı sayesinde sektörde yepyeni bir dönem başlatmaya hazırlanıyor. Artık araçların tasarımından iç hacmine kadar herşey baştan yazılacak. Yeni dönemde çift bagaja sahip araçlar ortaya çıkmış olacak.

2020’de her 5 araçtan birinin elektrikli ve hibrid olacağını öngören Michelin, 2008’de start verdiği Active Wheel projesini, Brezilya’da düzenlenen Michelin Challenge Bibendum organizasyonunda ilk kez tanıttı. Etkinlikte Peugeot’nun BB1 ve Heuliez’in Will konsept araçlarında kullanılan Active Wheel, kaputun altındaki elektrikli motorun tekerleğe entegre edilmesiyle ortaya çıktı. Sistem basit işliyor... Active Wheel’de tüm önemli birleşenler tekerleğe monte edildi ve ön ya da arka kaporta altındaki motor, süspansiyon, şanzıman, debriyaj ihtiyacını ortadan kaldırdı.

Michelin: Devrim yaptık

Michelin tarafından yaratılan bu tekerlek, otomotiv üreticilerinin isteğine göre 2 ya da 4 tekerleğe birden uygulanabiliyor. Bu da araçların iki veya dört çekişli olmasını sağlıyor. Active Wheel, lityum iyon pille çalışan elektrikli araçlarda kullanılabiliyor.

Örneğin Peugeot BB1’da 15 kW (20 beygir) gücünde 2 adet Active Wheel lastik bulunuyor. Araç sadece 3 saniyede 0’dan 30 km’ye çıkıyor. BB1, full şarjla 120 km yol katediyor. Fransız Heuliez’in Will konseptinde ise 20 kW’lık (30 bg) Active Wheel sistemi yer alıyor. Maksimum 140 km hız yapabilen elektrikli oto 300 km gidiyor. Yakıt kullanımı ise 6’da 1’e düşüyor.

Michelin CEO’su Michel Rollier, Active Wheel’in bir devrim olduğunu belirterek “Biz alternatif yakıtlarla çalışan çevreci araçlar için lastik üretmeye hazırız. Şu anda otomotiv şirketlerinin harekete geçmesini bekliyoruz. 2 yıl içinde bu sistemin seri üretimine geçileceğini düşünüyorum” dedi.

Peugeot BB1 gibi elektrikli modelleri geleceğin şehiriçi araçları olacağını söyleyen Rollier, Active Wheel teknolojisinin otomotiv tasarımlarını da değiştireceğini, bu sayede araçlarda daha fazla alan yaratma şansı olacağını kaydetti. Rollier, “2020’de elektrikli araçların pazardaki payı yüzde 5 olacak. Hibrid ve diğer alternatif enerjili araçlarla birlikte bu oran yüzde 20’ye çıkacak” diye konuştu.

Elektrikliye özel lastik üretti

Michelin’in Challenge Bibendum’da tanıttığı yenilikler sadece Active Wheel’le sınırlı kalmadı. Şirket, çevreyi daha az kirleten ve sürücülere önemli oranda tasarruf yapmasını sağlayan iki ürün geliştirdi.

Fransız üreticinin “akıllı lastik” adını verdiği 10 inç ebatındaki ürün, 14 inçe denk performansa sahip. Hatta bu lastik 14 inçe göre yüzde 15 daha ağır yükleri taşıyabiliyor. Kullanıcılar bu lastikle yüzde 20 yakıt tasarrufu sağlıyor. Michelin elektrikli araçlar için de lastik tasarladı. Normal lastiklere göre daha uzun çapı olan ürün, yuvarlanma direncini azalttığı için enerji tüketimini düşürüyor.

Türkiye’de oto pazarı 4’e katlanacak

TÜRKİYE’Yİ Avrupa’ya bağlayarak ana pazarları arasına dahil eden Fransız lastik üreticisi Michelin CEO’su Michel Rollier, Türkiye lastik pazarının 4 yıl içinde dört kat büyüyeceğini söyledi. Rollier, “Bugüne kadar Avrupa dışındaki pazarlar arasında gördüğümüz Türkiye’ye bundan sonra daha çok odaklanacağız. Artık Türkiye bizim ana pazarlarımızdan biri” dedi.

Türkiye’deki büyük potansiyelin farkına vardıklarını söyleyen Rollier, şunları söyledi:

“Bugün Türkiye’deki satışlarımızın yüzde 25’i ana firmalara verdiğimiz lastikler. Geri kalan yüzde 75 ise yenileme pazarından oluşuyor. Bu da Türkiye pazarının büyük bir potansiyele sahip olduğunu gösteriyor. Bugün Türkiye’de bin kişiye düşen araç sayısı 120 olduğundan, bu potansiyeli daha iyi anlayabiliyoruz. Avrupa ortalaması 500 adedin yakalanabilmesi için Türkiye’nin dört kat büyüyeceğini öngörüyoruz. Bu belki kısa sürede olmayacak ama 10-15 yıl içinde Türkiye pazarının bugüne kadar en az 4 kat büyüyecek.”

Yatırımda öncelik Hindistan ve Çin

Türkiye’de yatırıma yönelik soruları da yanıtlayan Rollier, Michelin’in hızla büyüyen Brezilya, Çin ve Hindistan gibi pazarlarda yatırıma öncelik verdiğini ifade etti. Bu nedenle Türkiye’de kısa vadede bir yatırımın söz konusu olmadığını kaydeden Rollier, “Ancak Türkiye’de büyümek ve rekabette güçlü olmak için üretim yapmanın gerektiğinin farkındayız. Türkiye’de lider olmak istiyoruz. Bu liderliği elde etmek için ne gerekiyorsa yapacağız” açıklaması yaptı.

Lula, Türkiye’yi örnek gösterdi

Challange Bibendum 2010’un açılışını yapan Brezilya Devlet Başkanı Luiz Inacio Lula da Silva, çevreci araçlar ve sürdürülebilir enerjiler konusunda yaptığı 90 dakikalık konuşmasında Türkiye’yi örnek gösterdi. Lula, “Türkiye’yle birlikte uranyum takası anlaşması yaptık. Biz geleceği sürdürülebilir enerjilerde görüyoruz” dedi. Michelin’deki konuşmasından önce Sao Paulo’da Başbakan Erdoğan’la görüşen Lula’nın Türkiye sevgisi 5 bin kişinin katıldığı Bibendum etkinliğine de yansımış oldu. Brezilyalı yetkililer solcu bir lider olmasına karşın Lula ile Erdoğan arasındaki sevginin inanılmaz olduğunu belirterek, bu ilişkinin iki ülke arasında önemli bir ticari gelişme sağlayacağını söyledi.

HİNDİSTAN CEVİZİYLE YAPTILAR

Michelin Challenge Bibendum organizasyonunda tanıtılan ilginç modellerden biri de Fiat’ın Brezilya’da ürettiği yeni Uno modelinin Ecology isimli konsept versiyonu oldu. 14 ayda geliştirilen araç, tamamen doğal ve geri dönüşümlü malzemeyle üretilmiş. Hindistan cevizinin dış kıllarıyla koltuk ve döşemelerin yapıldığı otomobilin plastik aksamında ise geri dönüşümlü pet şişeler kullanılmış. Uno’da tavanında elektrik üreten güneş paneli bulunuyor. Aracın tüm elektrik ihtiyacı bu panelden karşılanıyor.

ÇEVRECİLERİN KARNAVALINDAYDIK

İNSANLARIN en son teknolojiye sahip çevre dostu araçları tanıması amacıyla oluşturulan Michelin Challenge Bibendum’un 10’uncusu Brezilya’nın Rio de Janeiro şehrinde gerçekleştirildi. 5 bin kişinin katıldığı organizasyonda elektrikli araçların şovu vardı. Michelin Challenge Bibendum’da 150 farklı otomobil yer aldı ve bu araçları özel pisset test ettik. Organizasyonda elektrikli ve hibrid araçların yanı sıra alternatif yakıt türlerini yakından tanıma fırsatı bulduk.

EN GÖZDELER BB1 VE E-TRON OLDU

RİO’DA gerçekleşen Michelin Challenge Biberdum 2010 organizasyonunun en çok ilgi gören iki modeli Peugeot’nun BB1 modeli ile Audi’nin e-tron konseptiydi. 2009’da Frankfurt Otomobil Fuarı’nda sergilenen bu iki elektrikli aracı test etmek isteyenler uzun kuyruklar oluşturdu.

Vatan