Otomotivde Çin-Japon kavgası
Toyota Türkiye'nin Japon yöneticisinin 'Çinli araçlar çarpışma testini geçemiyor' sözüne, Chery'nin distribütörü Mermer'den sert cevap geldi
Toyota Türkiye'nin Japon yöneticisinin 'Çinli araçlar çarpışma testini geçemiyor' sözüne, Chery'nin distribütörü Mermer'den sert cevap geldi: "Bu sözler tercüme hatasıdır. Çarpışma testini geçmemiş araç ithal edilemez. Yakında Türkiye'de üretici olacaklar."
Çinli Chery otomobilinin Türkiye distribütörü Mermerler Otomotiv Yönetim Kurulu Başkanı Yüksel Mermer, çarpma testlerini geçmemiş araçların Türkiye'ye ithal edilemeyeceğini kaydetti. Mermer, geçtiğimiz günlerde Türkiye'deki bir Toyota yöneticisinin gazetelerde yer alan, "Çinli üreticilerden korkmuyoruz. Aramızda on yıl kalite farkı var, Çinli araçların hiçbiri çarpma testlerini geçemiyor." sözlerine cevap verdi. Yazılı bir açıklama yapan Mermer, Japon yöneticinin sözlerinin 'tercüme hatasından kaynaklandığını tahmin ettiğini' ifade etti. Mermer, Türkiye'ye ithal edilen başta Chery olmak üzere tüm Çin araçlarının Avrupa ve Türkiye standartlarını karşıladığını vurguladı. Kalite standardı ve çarpma testlerinin ithalatın ana hatlarını oluşturduğunu hatırlatan Yüksel Mermer şunları kaydetti:
"Avrupa Gümrük Birliği içerisinde yer alan ülkemiz bugün bu ağır ve zor olan standartlar ile araçlara tip onayı veriyor. Bu onaylar Avrupa'daki VCA, TÜV, RDW kuruluşlarından alınmış ve kamu kuruluşları tarafından kontrol edilmiştir. Bu kontrol sonrası Sanayi ve Ticaret Bakanlığı'mız incelemeleri sonrası ithal izinlerini vermiştir. Türkiye'de bu prosedürü geçmemiş veya çarpma testlerini geçmeden bir aracın değil Çin'den, hiçbir ülkeden ithal edilmesi mümkün değil. Toyota marka araçların büyük bölümü Çin'de üretiliyor. Yıllardır Çin'de Mercedes, BMW dahil 22 uluslararası otomobil markası üretilip başta Avrupa olmak üzere dünyanın bütün ülkelerinde satıldığı gerçeği unutulmamalı. "
25 yıldır Toyota, Mercedes ve BMW gibi markaları üreten Çin işçisi ve yan sanayiinin ileri teknoloji kullandığını belirten Mermer, bu ülkede üretilen araçların tüm dünya standartlar enstitülerinde kabul gördüğüne dikkat çekti. Türkiye'de de Chery ile ortak üretim tesisi kuracak olan Yüksel Mermer, bugün ithal grubunda yer alan Çinli otomotiv markalarının bir süre sonra Türkiye'de yerli üretici olarak yer alacaklarını ve bu pazarda, dünya pazarında olduğu gibi aktif ve zor bir rakip olmalarının kaçınılmaz olduğunu vurguladı.
120 km hızda çarpışma testi
İsveç'in güvenli otomobilleriyle övünen Volvo firması, 2020 yılından itibaren trafik kazalarında ölüm ve yaralanmaları asgariye indirecek otomobiller üretme çabasında. Bu amaçla İsveç'in Turslanda bölgesinde 2000 yılında kurulan yüksek teknoloji ürünü merkezde bugüne kadar gerçek otomobillerle 3 bin çarpma ve çarpışma testi gerçekleştirdi. Volvo Cars Güvenlik Merkezi, trafik kazalarını azaltmak için dünya çapında araştırmalara sahne oluyor. Volvo Güvenlik Danışmanı Thomas Broberg, gerçek yol ve trafik koşullarındaki kazaların, bire bir aynılarını laboratuvarlarında oluşturduklarını söyledi. Broberg, 2020'den itibaren trafik kazalarında ölümlerin azalması için çaba ve vizyon ortaya koyduklarını söyledi. Test için birbirlerine ya da duran nesnelere çarptırılan otomobiller saatte 120 kilometre hıza ulaşabiliyor. Çarpışmayı farklı açılardaki 50 farklı kamera kaydediyor. İnsan yerine ise mankenler kullanılıyor.