Renault Sarkozy'ye rağmen Türkiye dedi
Fransız otomotiv devi, Sarkozy’nin baskısına rağmen, yeni modeli için 38 fabrikanın lideri Bursa tesisini seçti
Oyak Renault, Clio’nun 4x4 versiyonunu 2012-2013’ten itibaren üretecek. Bursa’daki bantlardan inen Renault markalı araç sayısı 8’e ulaşacak. Yeni araç, Türkiye’de üretilen ilk SUV model olacak.
Vatan Gazetesi'nin haberine göre Renault, Fransız Cumhurbaşkanı Nicolas Sarkozy’nin tüm baskılarına rağmen yine Türkiye’yi seçti. Fransız otomotiv devi, dünyadaki 38 fabrika içinde üretimde 3 yıldır üst üste lider olmayı başaran Türkiye’ye bir yeni model daha verme kararı aldı. Buna göre, 2000 yılından Türkiye’ye 1 milyar euronun üzerinde yatırım yapan Oyak Renault, markanın yeni mini SUV modelini Bursa fabrikasında üretecek.
NİSSAN'IN JUK MODELİNE BENZEYECEK
Kompakt SUV, halihazırda Bursa ve Fransa’nın Flins fabrikasında üretilen ve 2102-2013’te yenilenecek Clio’nun 4X4 versiyonu olacak. Model sayısı 8’e çıkıyor 4x4 Clio, Renault’nun kısa süre önce tanıttığı Captur konsepti baz alınarak üretilecek. Yeni SUV, Fransız üreticinin ittifak yaptığı Nissan’ın kısa süre önce pazara sunduğu ve başarılı satış rakamlarına ulaşan Juke modeline benzeyecek. Renault’nun sportif 4x4 modelinin hem 3 hem de 5 kapılı versiyonları olacak. Şirket, 4x4 Clio’nun konsepti olan Captur’ü ilk kez Mart ayı başında kapılarını açacak Cenevre Otomobil Fuarı’nda sergileyecek.
TÜRKİYE'DE ÜRETİLECEK 8. MODEL
Clio’nun SUV versiyonuyla birlikte Oyak Renault’nun Türkiye’de üreteceği model sayısı 8’e çıkmış olacak. Şirket, Bursa’da Clio 3 ve 5 kapı, Clio SW, Fluence, Megane HB ve Symbol modellerini halihazırda üretirken, Renault’nun ilk elektrikli aracı Fluence Z.E.’nin seri üretimine de bu yıl başlayacak. Devreye girecek yeni ürün sayesinde Oyak Renault, 360 bin adetlik kapasitesini de doldurmuş olacak. Oyak Renault, üreteceği 4x4 Clio’yla Türk otomotiv sektöründe bir ilke imza atacak. Araç, Türkiye’de üretilen ilk SUV model unvanını kazanacak.
OYAK RENAULT CEOS'SU: SÜRPRİZLERİMİZ VAR
Oyak Renault Genel Müdürü Tarık Tunalıoğlu, Aralık 2010’da yaptığı açıklamada, yeni yatırımın müjdesini vermişti. Tunalıoğlu, “Sürprizimiz var. Halihazırda ürettiğimiz mevcut bir otomobilin farklı bir versiyonunu üretmeye başlayacağız” diye konuşmuştu. Clio 4’ü Türkiye’ye vermemek için direndi Renault’nun yeni Clio 4 modelini Türkiye’de üretme planı, Cumhurbaşkanı Nicolas Sarkozy’ye takılmıştı. Sarkozy, Ocak 2010’da Clio 4’ü maliyet avantajı olan Bursa fabrikasında üretmeyi planlayan Renault’ya bu kararından vazgeçmesi için baskı yapmıştı. Baskılara dayanamayan Renault da yeni Clio’nun üretiminin bir kısmını yine Flins fabrikasına vermeyi kabul etmişti. Clio 4 üretiminin büyük bölümü ise Bursa’da kalmıştı. Oyak Renault üretimini 360 bin adede yükseltecek - Oyak Renault, 2010’da 41 yıllık şirket tarihinin zirvesine çıktı. Fransız üreticinin en büyük üretim üslerinden biri haline gelen şirket, 2009’a göre üretimini yüzde 11 artırarak 307 bin araçla rekora imza attı. Oyak Renault, 2008’de 286 bin adet, 2009’da 277 bin adet araç üretmişti.
- Fabrikanın bantlarından günde 1.150, dakikada 53 araç iniyor.
- Şirket otomobilin yanı sıra 334 bin motor ile 261 bin vites kutusu üretti.
- Türkiye’de üretilen tüm taşıt araçlarının yüzde 27’si Oyak Renault fabrikasının bantlarından çıktı.
- Bursalı üretici aynı zamanda Türkiye’deki tüm şirketler içinde 3 milyar euroyu aşan rakamla ihracat rekortmeni oldu.
- Oyak Renault’nun 2010 yılı ihracatı yüzde 5 artışla 233 bin adet oldu.
- Bursalı üretici, 2011’de üretimini 320 bin adede yükseltecek. 2013’te ise yeni modellerle 360 bin adetlik üretim kapasitesini tam olarak dolduracak.