Renault’tan kendi yolunu bulan araba
Renault Megan önceki özelliklerinin hiçbirini taşımıyor
Renault’nun baştan aşağı yenilenen modeli Megane adı dışında hiçbir özelliği öncekine benzemiyor. Yeni megane güvenlik, yol tutuş gibi özelliklerinin yanı sıra, teknolojisi ve yakıt tasarrufu ile 6 ileri vitesle yollarda.
Megane’nın ezber bozan yeni Hatchback ve Coupe tasarımları, yüksek yol tutuşu, ergonomik yapısı ve yeni donanımlarıyla dikkat çekiyor.
Yeni Mégane HB 1,6 16V, 1,5 dCi 105 beygir motor seçenekleri; Expression ve Dynamique versiyonları, Yeni Mégane Coupe’de 1,6 16V, 1,5 dCi 105 beygir motor seçenekleri; Dynamique versiyonuyla satışa sunuluyor.
Araçta kullanıcı için en dikkat çekici özelliklerinden biri Megane’a özel uzaktan kumandalı navigasyon cihazı. Ergonomi ve konfora önem veren yeni Megane renkli animasyonu okumayı kolaylaştıran analojik ve dijital ekranlı bir gösterge paneli, eller serbest Renault kart sistemi, çift bölgeli elektronik klima, Bluetooth’lu Radyo CD MP3 çalar ve dinamik viraj lambalı Bi-Xenon farlara sahip. Aracın 405 litrelik bagaj 1160 litreye kadar genişletilebiliyor. Ayrıca özel tasarımlı 3D Sound by Arkamys ses sistemi ile dikkatleri çekiyor.
İlk kez Laguna III’te kullanılan çift yan darbe sensörleri ve çift hazneli göğüs/basen hava yastığı çarpışma etkilerinin azaltılmasını sağlıyor. 3 yıl veya 100.000 kilometre garanti sunan araç güvenlik konusundaki mükemmellik arayışını bir üst seviyeye taşıdı.
Kontak anahtarının tarihe karıştığı Megane’da, radyo frekansıyla çalışan kart otomobilin kapılarını açmaya ve motoru çalıştırma işlevini görüyor.
Kullanıcı yaklaştığında otomobil tanıyor kapı kilitleri, kapı kollarına dokunulmasıyla açılıyor. Otomobilin çalıştırmak için kartı yuvasına takmak ve start düğmesine basmakla yeterli…
Çünkü otomobilin dış tasarımı gibi iç mekanı da yeniden tasarlanmış. Yüksek malzeme kalitesi, otomobile bir üst sınıf otomobil havası kazandırmış.
Turbo desteğiyle alt devirlerde canlanan motor, üst devirleri çıkarken ya da ani hızlanma sırasında gaza fazla basmayı gerektiriyor bu da yakıt tüketimini arttırırken, motor gürültüsünü de hissedilir derecede yükseltiyor. Hız sabitleme veya sınırlama düğmesi vites kolunun yanında yer alıyor.
Aracın arka camının ve biraz da koltuk başlıkların da etkisi ile görüş alanını daraltması sürüş esnasında sıkıntı nedeni olabilir. Megane’da orta konsulün vites ve el frenine kadar olan kısmında tasarımı çok sade kalmış. Meganın önceki modelindeki el freni anlayışı estetik açıdan megane’a farklı bir açı katıyordu. Yeni modelde vites ve el freni sadeliği ile dikkat çekiyor. Navigasyon cihazının kapanan özelliğe sahip olması aracın güvenliği açısından daha verimli sonuçlar alınmasını sağlayabilirdi.
Yeni nesil şasisinin sunduğu dengeyi virajlarda hissetmek mümkün. Virajda savrulma kontrolü CSV ile birleştirilen yörünge kontrolü ESP ile optimum seviyeye ulaşmış. Bi-Xenon farlar daha geniş ışık huzmesiyle yol koşullarını ve daha uzağı görmeyi sağlıyor. Opsiyonel olarak sunulan açılabilir panoramik cam tavan iç mekanın daha ferah olmasını sağlıyor. Panoramik cam tavan arka koltuklara kadar uzanıyor.
Megane HB’de 1.5 lt’lik turbo dizel motor 5.8 lt/100 km’lik ortalama yakıt tüketimiyle bu sınıfında iddialı.
Yeni Megane HB 35 bin TL’den başlayan fiyatlarla satışa sunulurken; Megane Coupe ise 43 bin 500 TL’den Mégane Sport Tourer 39 bin 900 TL’dn satışa sunuluyor.