Yenilenen Grandeur yüzünü gösterdi

Yenilenen Grandeur yüzünü gösterdi

Hyundai’nin E-Segmenti’nde yer alan modeli Grandeur, yenilenen tasarımı, yeni şanzımanı, düşürülen yakıt tüketimi ve emisyon değerleriyle Chicago Otomobil Fuarı’nda tanıtıldı.

Yenilenen Grandeur’ün dış tasarımında LED ön farlar, arka stoplar ve yuvarlak sis lambaları, yeni tip tamponlar, yan aynalar, bagaj kapağı, ön ızgara ve alaşım jantlar ilk bakışta dikkat çekiyor. Grandeur, geniş bir iç hacim sunduğu kadar lüks görünümü sayesinde hem sürücüye hem de yolcularına en kaliteli hissi sunuyor. İç dizaynda yenilenen önemli detaylar arasında elektronik gösterge paneli, alüminyum kaplamalı orta konsol, sürücünün ekonomik kullanımında düşük yakıt tüketimi sağladığını belirten ECO sürüş bilgilendirmesi, şerit değişimi uyarıcısı, direksiyon üzerindeki müzik sistemi kontrol düğmeleri, otomatik arka perde ve entegre hazıfa sistemi yer alıyor. İç göstegelerde ve düğmelerde kullanılan mavi ışık ve iyon kaplı detaylar aracın modern görünümünü vurguluyor.

VİRAJLI YOLLARDA EŞSİZ BİR KEYİF

Yenilenen Grandeur’ün boyutları, bir önceki versiyon gibi orantılı ve zarif olduğu kadar otomobile de kararlı bir görünüm katıyor. Aerodinamik açıdan en uygun boyutlara sahip olan Grandeur, üstün yol tutuş ve kavrama sunarken virajlı yollarda da sürücüsüne eşsiz bir keyif veriyor.

DAHA FAZLA GÜÇ DAHA AZ YAKIT

Yenilenen Grandeur’de ayrıca daha fazla güç ve daha düşük yakıt tüketimi ile emisyon değeri sunan iki farklı motor seçeneği bulunuyor. 3.3 litre hacme sahip üstten çift egzantrikli Lambda serisi V6 motor 6200 d/d’de 250 PS maksimum güç ve 4500 d/d’de 317 Nm maksimum tork üretiyor. Grandeur, DCVVT (Double Continuously Variable Valve Timing – Çift Sürekli Değişken Supap Zamanlaması) teknolojisi sayesinde daha düşük emisyon değerlerine ulaşırken 100 km’deki ortalama yakıt tüketimi ise yaklaşık 8 litre seviyesinde.

100 KM'DE 8.4 LİTRE YAKIYOR

3.8 litre hacimli V6 motor ise 6000 d/d’de 272 PS güç ve 4500 d/d’de 357 Nm tork üretiyor. DCVVT ve Değişken Emme Sistemi teknolojileri sayesinde silindirler hem düşük hem de yüksek devirlerde daha rahat nefes alabiliyor ve gücü maksimum düzeyde dağıtarak kullanabiliyor. Grandeur Limited’ın 100 km’deki ortalama yakıt tüketimi ise 8,4 litre olarak elde ediliyor.

Hyundai, Grandeur sürücülerinin otomobillerinde optimum tüketime ulaşmaları için yeni yakıt tüketimi göstergesi sunuyor. “Eco Indicator” adı verilen bu yeni gösterge sayesinde sürücüler aracı yakıt tasarrufuyla kullandığında ışık yeşil yanıyor.

6 KADEMELİ OTOMATİK ŞANZIMAN

Tüm modellerinde yüksek güvenlik olduğu kadar düşük seviyede yakıt tüketimi ve emisyon sunmayı hedefleyen Hyundai, Grandeur’de de Genesis, ix55 ve yenilenen Santa Fe modellerinde olduğu gibi 6 kademeli SHIFTRONIC otomatik şanzımana yer veriyor. Özenle ayarlanmış oranlara ve düzgün vites geçişlerine sahip olan bu şanzıman, iki motorla da kusursuz bir uyum içinde çalışıyor.

Yeni Grandeur’de ön yolcular için elektronik kontrollü çift bölgeli otomatik klima, ısıya duyarlı ön cam, elektronik ayarlanabilir sürücü ve ön yolcu koltuğu, ahşap ve metal kaplamalar, USB/iPod bağlantılı Infinity marka gelişmiş multimedya ve müzik sistemi bulunuyor. Araçta ayrıca isteğe bağlı olarak LG ile birlikte geliştirilen DVD navigasyon sistemi ve Infinity’nin 605 watt’lık Logic 7 ses sistemi de alınabiliyor.

GÜVENLİK ÖN PLANDA

Hyundai’nin güvenliğe verdiği önemi vurgulayan Grandeur, darbe anında yolcularına en iyi korumayı sunmak için etkileyici pasif ve aktif güvenlik donanımları sunuyor. IIHS (Insurance Institute For Highway Safety – Otoyol Güvenliği için Sigorta Enstituüsü) tarafından yapılan ön çarpışma testlerinde en yüksek değerleri alan Grandeur, EBD destekli ABS, ESP (Elektronik Stabilite Programı), ve TCS (Savrulma ve Patinaj Önleme Sistemi) gibi hayat kurtaran aktif güvenlik donanımlarını standart olarak barındırıyor. Grandeur’de ayrıca 8 adet standart havayastığı, boyun yaralanmalarını önleyen aktif koltuk başlıkları, çocuk koltukları için özel LATCH sistemi, tüm yolcular için ön gergili ve yük sınırlayıcılı üç noktadan bağlantılı emniyet kemerleri ve alarmlı anahtarsız giriş sunuluyor.

TÜRKİYE'DE SATIŞI HENÜZ PLANLANMIYOR

Grandeur önde çift salıncaklı ve arkada çok noktadan bağlantılı bağımsız süspansiyon sistemine ve gazlı amortisörlere sahip. Geliştirilen süspansiyon, virajlarda ve tümseklerde otomobilin savrulmasını engellerken gövdesinde kullanılan çelik aksamlar sayesinde hem güvenlik ve sağlamlık derecesi artırılıyor hem de kabin içine giren sesler de en aza indirgeniyor. Grandeur’de standart olarak yeni tip 16 inçlik jantlar alınabilirken üst paketlerde 235/55 VR17 ebadında lastikler sunuluyor.

Grandeur daha önce Türkiye’de sipariş üzerine satılıyordu ancak yenilenen Grandeur’ün Türkiye’de satışıyla ilgili şu an bir planlama bulunmuyor.