"Yerli otomobil üretimi Anadolu'ya yayılmalı"

"Yerli otomobil üretimi Anadolu'ya yayılmalı"

TEHAD Kurucusu Bayram:- "Yerli otomobil üretimi yapılacak saha merkezi Anadolu'nun en az 3 bölgesine yayılmalı"- "Üretim noktaları Doğu Anadolu ve Ege bölgeleri ile güneyde olmalı"

ANKARA (AA) - MEHTAP YILMAZ - Türkiye Elektrikli ve Hibrid Araçlar Platformu (TEHAD) Kurucusu Berkan Bayram, yerli otomobil üretimi yapılacak saha merkezinin Anadolu'nun en az 3 bölgesine yayılması gerektiğini belirtti.

Bayram, AA muhabirine Türkiye'nin yerli otomobil projesine ilişkin değerlendirmelerde bulundu.

Yerli otomobil geliştirilmesinin, Türkiye'nin geleceği için çok önemli olduğunu belirten Bayram, projenin hayata geçirilmesiyle akü-batarya, elektrik motoru, sürücü kontrol ünitesi ve elektrikli otomobille ilgili birçok yeni teknolojinin de ülkeye kazandırılacağını söyledi.

Bayram, Türk otomotiv sektörünün, dünya pazarındaki konumunu her geçen yıl daha da sağlamlaştırdığına dikkati çekerek, "Türkiye ihracat kalemleri arasında yer alan otomotiv sektörü, her yıl ihracat rekoru kırmaktadır. Ülkemiz ve ekonomimiz için bu denli ciddi paya sahip otomotiv sektörü, tüm paydaşlarıyla yerli otomobil projesinde de yer almalıdır. Devletimiz bu konuda yol gösterici olmalı, etkin teşviklerle üretim sürecini hızlandırmalıdır" diye konuştu.

"Türkiye, Asya ve Avrupa arasında köprü görevi görmektedir" sözünün, artık "Türkiye, Asya ve Avrupa arasındaki üretim noktasıdır" şeklinde evrilmesinin önemine işaret eden Bayram, ülkenin ürünler için bir geçiş noktası olmak yerine üretim merkezi haline gelmesi gerektiğini vurguladı.

Yerli otomobil üretiminin de bu doğrultuda planlanmasının çok önemli olduğunun altını çizen Bayram, "Üretim yapılacak saha merkezi tek bir konumdan ziyade Anadolu'nun en az 3 bölgesine yayılmalıdır. Bu üretim noktalarımız Doğu Anadolu ve Ege bölgeleri ile güneyde olmalı, belirlenecek her ilimizde ayrı ayrı komponent ve teknoloji tabanlı üretim noktası olarak sınıflandırılmalıdır" ifadesini kullandı.

Tanıtım ve pazarlama faaliyetlerinin üretim süreciyle eş zamanlı ilerlemesi ve bugünden dünya çapındaki otomobil fuarlarıyla görüşmelere başlanması gerektiğine işaret eden Bayram, "Yurt içi satış ağını oluştururken bir yandan da yurt dışı bağlantıları yapılmalı, öncelik yakın çevremize verilmelidir. Özellikle Türk Cumhuriyetleri, Arap Yarımadası ve Kuzey Afrika'da dağıtım kanalları geliştirilmelidir. Otomobilin üretim merkezleri bu yüzden Doğu Anadolu ve Ege ile güney bölgelerinde olmak zorundadır" değerlendirmesinde bulundu.

- "Yeni iş alanları açılacak"

Türkiye'nin, akü üreticisi olarak bölgesinin en önemli ve büyük üretim merkezi konumunda bulunduğuna değinen Bayram, bu sebeple akü markalarının da projede yer alması gerektiğini söyledi. Elektrikli otomobilin en hayati parçasının batarya olduğunun altını çizen Bayram, böylece akü üreticileri için de yeni bir çalışma sahası doğacağını kaydetti. Lityum iyon pil cevheri kaynaklarının ülkeden çok uzakta olmalarına rağmen, yeni nesil batarya üretiminde Türkiye'nin dünyanın en önemli merkezi olabileceğine dikkati çeken Bayram, "Dünyada otomotiv sektörünün geleceğinin, elektrikli ve hibrit olarak şekilleneceği tüm otoriteler tarafından yüksek sesle söyleniyor. Almanya'nın en önemli otomobil üreticisinin geçtiğimiz aylarda yaptığı '2025 yılı itibarıyla konvansiyonel araç üretimimiz olmayacak' sözü, bunun en açık kanıtıdır. Dolayısıyla biz de bu trendde yer almak zorundayız. Yerli otomobil üretimimiz mutlak suretle elektrikli tahrik sistemine dayalı olmak zorundadır. Hem çevresel kaygılar açısından hem de petrol rezervleri ve ekonomimiz açısından alternatif yakıtlı araçlar öncelik taşımalıdır" diye konuştu.

Bayram, elektrikli otomobille birlikte sektöre elektrikli otomobil dönüşüm istasyonları, şarj istasyonları ve işletmeciliği, batarya geri dönüşüm fabrikaları, bakım atölyeleri gibi yeni iş alanlarının gireceğini belirterek, bu hamlenin istihdamın artmasında ve Türkiye gibi petrole bağımlı ülkelerde cari açığın azaltılmasında etkili olacağını ifade etti.

AA

Kaynak:Haber Kaynağı