Beko yetkili servisinde fatura krizi: Vatandaş şikayet etti

Beko yetkili servisinde fatura krizi: Vatandaş şikayet etti

Osmangazi ilçesinde bir tüketici, beyaz eşya markası Beko’nun yetkili servisinin arıza tespiti adı altında ücret aldığını, ancak fatura düzenlemediğini iddia etti. Bursa Tüketiciler Derneği ise bu durumun tüketici haklarına aykırı olduğunu vurguladı.

Bursa’nın Osmangazi ilçesinde U.U. isimli bir tüketici, 4 yıl önce aldığı Beko marka temizlik robotunun arızalanması üzerine Heykel Postane arkasındaki yetkili servise başvurdu. U.U.’nun iddiasına göre, serviste cihaz için 300 TL arıza tespit ücreti talep edildi. Ancak tüketici, ücretin faturalandırılmadığını ve cihazı teslim alırken servis tarafından tatmin edici bir açıklama yapılmadığını öne sürdü.

U.U., cihazın bataryasının değişmesi gerektiğinin söylendiğini, bunun için 6 bin TL talep edildiğini belirterek şunları söyledi: “Madem arızanın ne olduğunu bilmiyorsunuz, neden baştan 300 TL arıza tespit ücreti alıyorsunuz? Ayrıca deneme amaçlı bir bataryanın ücreti neden tüketiciden isteniyor?” Bu sorulara yetkili servisten yalnızca “Şikayetiniz varsa ‘Şikayetvar’a yazın” yanıtını aldığını ifade etti.

Bursa Tüketiciler Derneği: "Tüketici Haklarına Aykırı"

Konuya ilişkin açıklama yapan Bursa Tüketiciler Derneği Genel Başkanı Sıtkı Yılmaz, arıza tespit ücreti uygulamasının tüketici haklarına aykırı olduğunu belirtti. Yılmaz, "Arıza tespiti ve onarım, bir bütün hizmet paketidir. Ayrı ayrı ücret talep edilmesi kabul edilemez. Bu, tüketiciyi mağdur eden bir uygulamadır" dedi.

Faturasız Hizmet: "Tüketicinin Hak Arama Yolu Kapanıyor"

Servislerin fatura düzenlememesiyle ilgili de değerlendirmelerde bulunan Yılmaz, bunun hem tüketici haklarını hem de mali kuralları ihlal ettiğini vurguladı. “Servis, hizmet karşılığında fatura veya fiş kesmelidir. Aksi durumda tüketicinin hak arama yolu kapanıyor. Ürünün arızası servis belgesine yazılmalı ve bu belge olmadan ürün teslim alınmamalıdır. Yetkisiz servislerle yapılan işlemler, tüketiciyi ciddi şekilde mağdur etmektedir” ifadelerini kullandı.

Yetkililere Çağrı: "Denetimler Arttırılmalı"

Yılmaz, bu tür durumların önüne geçilebilmesi için devletin servis hizmetlerini daha sıkı denetlemesi gerektiğini dile getirdi. Ayrıca tüketicilerin bilinçli davranarak, servis hizmetlerinden mutlaka faturalandırma talep etmelerini ve belgeleri kontrol etmelerini önerdi.

Kaynak:Haber Kaynağı

HABERE YORUM KAT
UYARI: Çok uzun metinler, küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,Türkçe karakter kullanılmayan yorumlar onaylanmamaktadır.