Facebook arama motorunu güncelledi

Facebook arama motorunu güncelledi

Facebook, kullanıcıların kafasını karıştırmaktan öteye gidemeyen arama motorunu güncelledi

Facebook, Ocak ayında hayata geçen ancak kullanıcılarının ancak küçük bir kısmına ulaşabilen 'Grafik Araması' özelliğini güncelledi.'Kediseven arkadaşlarım' veya 'Çin yemeği yiyebileceğim restoranlar' gibi aramalarda spesifik kişi, mekan ve verileri sunan Grafik Araması, uzun süren test sürecinden dolayı 1.1 milyar kullanıcıya ulaşmakta çokkısıtlı kalmıştı.

Facebook, bugün itibariyle sayfalarının dil ayarı İngilizce olan kullanıcılarına'Graph Search' hizmetini sunacaklarını açıkladı. Bazı kaynaklar ise hizmetin ilk olarak ABD'deki kullanıcılara sunulacağını belirtti.

Google gibi tüm interneti tarayabileceğiniz bir arama motoruna kıyasla, Graph Search Facebook içindeki sosyal çevreleri taramanızı sağlayacak.

SORU ÇIKARAN SORULAR

Facebook'un kullanıcıları daha fazla süre sayfada tutmak için hayata geçirdiğiGraph Search, test sürecinde öncelikle mahremiyet konuların sıkıntılar yaşadı.

Hizmetin beta versiyonunu indiren ve insanların cinsel tercihleri gibi konulardaarama yapan kullanıcılar, her türlü soruya cevap alabildiklerini fark etti.

Bu konuda araştırma yapan actualfacebookgraphsearches.tumblr.com, 'hayat kadınlarından hoşlanan evli çiftler' veya 'X adlı işyerinde ırkçı olanlar' gibi aramalaryapıldığında en az 100 sonuç çıktığını belirtti.

GOOGLE YİNE ÖNDE

Kullanıcıların sayfa ve yorum beğenilerinden paylaştıkları tüm içeriklere kadarkategorize ederek sonuçlar sunan Graph Search, istenmeyen ve yanlışanlaşılmalara yol açabilecek durumlar ortaya çıkmaması için güncellendi.

Facebook gizlilik ve güvenlik direktörü Nicky Colaco, 'gizlilik ayarlarında kötüsürprizleri engellemek için ek ayarlar sunacaklarını' belirtti.

Mobilde büyük yatırımlar yapan Facebook, kullanıcı sayısını 1.1 milyarasabitlemiş olsa da kullanıcılarını sosyal ağda daha fazla vakit geçirmeye ikna edemiyor.

Araştırma şirketi eMarketer'ın verilerine göre, Google 2013'te ABD'deki dijitalreklam harcamalarının yüzde 42'sinin gerçekleşeceği platform olacak.Facebook'un oranı ise sadece yüzde 7.