Facebook, Reklamda Google'a Rakip Oluyor

Facebook, Reklamda Google'a Rakip Oluyor

Bilişim Uzmanı Karaca:"Google'ın sunmuş olduğu teknoloji ve yüksek erişim online reklam pastasından büyük bir dilim almasını sağlıyor, ancak bu devasa pastada Facebook, gözünü daha büyük bütçelere dikiyor"

Şirketlerin reklam bütçeleri her geçen gün basılı medyadan dijital mecraya kayarken, bu alandan para kazanan şirketler arasında da büyük rekabet yaşanıyor.

AA muhabirinin konuyla ilgili sorularını yanıtlayan bilişim uzmanı Mehmet Atıf Karaca, bu yıl İngiltere'de online reklam bütçesinin offline reklam bütçesini geçtiğine işaret etti.

"Google'ın sunmuş olduğu teknoloji ve yüksek erişim online reklam pastasından büyük bir dilim almasını sağlıyor, Ancak bu devasa pastada Facebook gözünü daha büyük bütçelere dikiyor" diyen Karaca, şöyle devam etti:

"Facebook'un özellikle Google'dan Küresel Online Satış ve Operasyonlardan sorumlu Başkan Yardımcısı Sheryl Sandberg'i kendi kadrosuna katması önemli. Sandberg, Facebook'un yeni reklam modellerini geliştirmesine ve internet reklamcılığının sosyal medya ile tekrar yorumlanmasına büyük katkıda bulundu.

Ayrıca Facebook'a büyük bütçe harcayan e-ticaret firmalarına kendi stratejik partnerlerinden Social Ads Tool gibi maliyet optimizasyon odaklı yönetim yazılımlarını tavsiye ediyor. Facebook reklam medyası gerek etkin reklam modelleri gerek performans odaklı bu tip yazılımlar ile sürekli daha etkin hedefleme yaparak aynı bütçe ile daha fazla sipariş kazandırmayı sağlıyor.

Özetle Facebook'un yeni reklam modelleri ve optimizasyon yazılımları ile hem PC hem de mobil alanda Google'ın online bütçesinden daha fazlasını istediğini söyleyebiliriz."

-Social Ads Tool

Mehmet Atıf Karaca, Google'ın büyük pastasına göz diken Facebook'un, ajanslar ve e-ticaret firmaları için yazılımcılar için özel tasarlanmış "Tıklama Başına Ödeme" ve "Maliyet Başına Ödeme" özellikleri içeren Social Ads Tool ya da Türkçe karşılığı ile Sosyal Medya Reklam Aracı'nı desteklediğini bildirdi.

Bu yazılımın her türlü Facebook reklamlarının yaş, cinsiyet, ilgi gibi özellikler içeren hedef kitleye otomatik olarak odaklandığını vurgulayan Karaca, "Facebook, ara yüzünde bulunmayan ek reklam özellikleri kendi panelinde ek opsiyon olarak sunduğu için daha etkin bir kontrol sağlıyor. Böylece aynı reklam bütçesine optimizasyon sayesinde daha fazla dönüşüm kazanmış olunuyor. Yazılımı ücretsiz test etmek de mümkün" dedi.

Karaca, ayrıca dünyanın dijitalleşmesine paralel olarak online reklam pazarında da daha çetin mücadeleler olacağını da vurguladı.

 

Kaynak:Haber Kaynağı