Kumsallar yaza hazırlanıyor
Türkiye'ye gelen yabancı ziyaretçilerin yaklaşık 3'te 1'ini ağırlayan Antalya'da turistik tesisler ve belediyeler, yaz turizm sezonu için hazırlıklarını tamamlamaya çalışıyor- TÜROFED Başkanı Ayık:- "Yeni sezon için eleman alımları önümüzdeki dönem başlay
ANTALYA (AA) - Türkiye'ye gelen yabancı ziyaretçilerin yaklaşık 3'te 1'ini ağırlayan Antalya'da, sayısı bini geçen turistik tesisler ve yerel yönetimler, turizm sezonu için hazırlıklarını tamamlamaya çalışıyor.
Türkiye'nin "turizm başkenti" Antalya'da turistik tesisler, sivil toplum kuruluşları ve yerel yönetimler, sezon dışında kalan ayları, gelecek yerli ve yabancı konukları en iyi şartlarda ağırlamak için hazırlanarak geçirdi.
Tesislerde kış ayları boyunca bakım ve onarım çalışmaları sürerken, yerel yönetimler ve sivil toplum kuruluşlarının temsilcileri ise bu dönemi tanıtım çalışmalarıyla değerlendirdi.
Turistik tesislerde yeni sezon hazırlıkları artık son aşamasına gelirken, mayıs ayından itibaren havaların ısınmasıyla Antalya, dünyanın pek çok ülkesinden turistleri misafir etmeye başlayacak.
Ana pazar olan Avrupa dışında geçmiş yıllarda turist açısından "vasat" olarak değerlendirilen İran ve İsrail'den turistlerin bu yıl sahillerde daha fazla görülmesi bekleniyor.
Türkiye Otelciler Federasyonu (TÜROFED) Başkanı Osman Ayık, AA muhabirine yaptığı açıklamada, genel anlamda geçmiş sezonlardaki gibi umut vadeden bir yıl olmasa da hayatın devam ettiğini ve işletmelerin yeni sezona hazırlandığını dile getirdi.
Ayık, "Belki geçmiş yıllarda olduğu gibi çok kapsamlı bakım onarım işleri yapılmadı ama minimum maliyetlerle yapılan hazırlıklar devam ediyor. İşçi alımları önümüzdeki günlerde başlayacak. Türkiye genelinde önceki yıllarda yaz sezonunda otellerde yaklaşık 600 bin kişi istihdam ediliyordu. Bu sene ne olacak bilemiyorum." diye konuştu.
Kalifiye ara eleman ve nadir dilleri bilen eleman konusunda sıkıntı yaşadıklarını da ifade eden Ayık, "En fazla eleman ihtiyacı kalifiye servis elemanı ve housekeeping (kat hizmetleri) konusunda bulunuyor. Garson, bulaşıkçı, komi bulmakta sıkıntı yaşıyoruz." dedi.
- Alanya fuarlardan umutlu
Alanya Turistik İşletmeciler Derneği (ALTİD) Başkanı Burhan Sili ise 2016 sezonuna ilişkin çalışmalar kapsamında yurt dışı fuarlarında Alanya ismini ön plana çıkarmaya çalıştıklarını söyledi.
Alanya Belediyesi ve Alanya Ticaret ve Sanayi Odasının desteğiyle Hollanda, Finlandiya, Almanya, Ukrayna, İran fuarlarında stant açıldığını kaydeden Sili, "Alanya olarak 27 fuardan 20'sine aktif katılım sağlandı. Bu fuarlarda izlenimimiz, Türkiye vazgeçilmez bir pazar niteliğinde. Öyle ya da böyle Türkiye'ye turist gelmeye devam edecek." dedi.
Yurt dışındaki tur operatörleriyle görüşmelerinde kendilerine var olan eksikliklerin dile getirildiğini ancak Türkiye'nin yatak ve fiyat dengesinin de başka hiçbir pazarda olmadığının anlatıldığını vurgulayan Sili, "Türkiye turizmi geçtiğimiz yıllara göre yaşadığı krizler nedeniyle zayıf bir konumda değil ancak şöyle bir gerçek var: Rus pazarında ciddi bir eksilme söz konusu. Avrupa'da ön satışlarda gerileme söz konusu ancak son dakika satışlarıyla bunun kapatılması söz konusu." diye konuştu.
Turizmde "güven" unsurunun çok önemli olduğunu vurgulayan Sili, bunun için de sahil kesiminde terör konusunda herhangi bir sorunun olmadığının anlatılması gerektiğini söyledi. Sili, "Bunu sağladığınızda da fiyat kalitesini dengeleyebilen işletmeler bu yıl sıkıntıları minimum dereceye düşürebilir. Ayrıca yurt dışında karlılığı minimum seviye getirerek piyasayı hareketlendirmeye çalışıyoruz." dedi.
- "İmaj için tanıtım çalışmaları yapılmalı"
Türkiye Seyahat Acenteleri Birliği (TÜRSAB) Alanya Bölgesel Yürütme Kurulu Başkanı Suat Çavuşoğlu da 2016 yılının turizmde sıkıntılı geçeceğini düşündüklerini kaydetti.
Türkiye'nin yurt dışında imaj için tanıtım çalışması faaliyetinde bulunması gerektiğini dile getiren Çavuşoğlu, "Alanya'da yaklaşık 190 bin yatağımız var. Bu büyük bir kapasite. Yılda 4 milyon turist alıyoruz ama bu yıl gerçekleştiremeyeceğiz. Otellerimizde problem yok. Her an açılacakmış gibi hazırlar. Bu yıl birçok otelimiz geç açılacak. Şu an açık olan otellerimiz de çok az ve doluluk oranı da düşük." dedi.
- Rus turist açığını Ukrayna, İran ve BDT ülkeleriyle kapatma beklentisi
Kemer'deki bir otelin genel müdür yardımcısı Sadi Yıldırım da 1999 yılından sonra en zor sezonu bu yıl geçireceklerini düşündüklerini söyledi.
Yıldırım, "Bazı kamu kurum ve kuruluşların Kemer'de kongre ve seminerler düzenlemesi sıkıntıları biraz gideriyor ama önemli olan mayıs ve haziran aylarını atlatmak. Kemer bölgesindeki oteller mayıs ve haziran aylarında yaklaşık yüzde 40 Rus turistlerle doluyordu. Bunu telafi etmenin yolu farklı pazarlar. Herkes 'Çin pazarı' diyor ama Çinliler denizi sevmiyor hatta birçoğu yüzme bilmiyor ama Ukrayna, Ortadoğu ve BDT ülkelerinin Kemer bölgesini tercih edeceğini düşünüyoruz." dedi.
Maliyetleri düşürmenin mümkün olmadığına da işaret eden Yıldırım, "Maliyetleri düşürelim' diyerek müşteri memnuniyetini ikinci plana atarsak, var olan Avrupalı misafir profilini gelecek sene tamamen kaybederiz. Fiyatları çok aşağıya çekerseniz de bugüne kadar yapılan bütün pazarlama sistemi çöker." diye konuştu.
Rusya turist profilini Ukraynalı turist profiliyle kapatmak istediklerini dile getiren Yıldırım, şöyle devam etti:
"Ukrayna pazarında geçen seneye oranla üç kat artış olacak ama ne kadar artış olursa olsun Rusya'ya bir alternatif olamayacaktır. Ortadoğu pazarında ise artış bekleniyor. Buna İran pazarı ön ayak olacaktır."
Antalya'daki bir otelin CEO'su Murat Erdoğan da yurt dışı pazarlarda sorun yaşandığı dönemde iç turizmi hareketlendirmek için çalışmalar yaptıklarını söyledi.
Bu çerçevede yaz döneminde sanatçı konserlerine ağırlık verdiklerini kaydeden Erdoğan, "Ülkenin içinden geçtiği dönem gerek turizm yatırımları gerek organizasyon yapmak için son derece kritik bir dönem. Biz elini taşın altına koyan taraf olmayı seçtik. İç turizm pazarını bir nebzede olsa hareketlendirmek için çalışıyoruz. Konser zincirlerinin bütçesi oldukça yüksek. Bu sezon amacımız para kazanmak değil. Ülkemiz ve bölgemiz turizmine katkı koymak için çalışıyoruz." dedi.
- Yerel yönetimler sahilleri hazırlıyor
Turistik tesislerin yanı sıra sorunsuz bir turizm sezonunun geçmesi için yerel yönetimler de özellikle sahil ve plajlarda hazırlık yapıyor.
Yaklaşık 6 kilometre uzunluğundaki mavi bayraklı Konyaaltı Plajı, yaz sezonu süresince 09.00-19.00 saatleri arasında hizmet verecek. Belediye işletmesi dahilindeki plajlara giriş, şezlong, duş, lavabo ve tuvalet kullanımı ücretsiz olacak.
Antalya'nın önemli sahillerinden olan Beach Park'ta da çeşitli spor aktiviteleri yapılacak. Bu çerçevede Plaj Voleybol Ligi ile Pro Beach Tou Türkiye Turu Beach Park'ta gerçekleştirilecek.
Antalya Büyükşehir Belediyesi, Sarısu mesire alanında, büfe, restoran, soyunma kabinleri, duş yerleri, lavabo, tuvalet, engelli alanlarını gözden geçirdi, peyzaj, çimlendirme çalışmaları yaptı ve şezlong yerleştirdi. Alanın gece de kullanılabilmesi için belli noktalara 45 adet projektör yerleştirdi.
Belediye yetkilileri, şehir halkı tarafından da kullanılan Sarısu mesire alınına "Ördek Adası, Çocuk Köyü, bankamatik alanı projeleri ile bebek bakım odaları" düşünüldüğü bilgisini verdi.
Kadınlar Plajı'nın da sezona hazırlandığını kaydeden yetkililer, yeni sezonda Kadınlar Plajı'na oyun parkı yapılacağını bildirdi.
Antalya Büyükşehir Belediyesi Alanya Koordinatörü Hüseyin Güney, bölgedeki su sıkıntısını projelerle gidermeye çalıştıklarını belirterek, "Vatandaşlarımızı ve misafirlerimizi sıkıntılardan kurtaracağız. Dim Barajı'ndan su getirerek bunu çözüyoruz. Sivrisinek ile mücadele de 150 kişilik personel ile periyodik olarak mahalle mahalle ilaçlama yaptık. Sahil bölgesindeki temizlik ve güvenlik konusunda da çabalarımız devam ediyor." dedi.
- Olimpos ve Adrasan'da da sahiller temizlendi
Tırmanıştan doğa yürüyüşlerine, kampçılıktan karavana alternatif turistik tesisleri ve alanlarıyla öne çıkan Kumluca ilçesine bağlı Adrasan Mahallesi ve Olimpos'ta da sezon öncesi belediye ekipleri tarafından, sahil temizliği, kış şartlarına bozulan yolların bakım ve onarımı, yürüyüş yollarının düzenlemesi işleri yapıldı.
Kumluca Belediye Başkanı Hüsamettin Çetinkaya, "Adrasan ve Olimpos'u Kumluca'nın turizmde dünyaya açılan penceresi olarak görüyoruz. Her iki bölgemizde son derece doğal, tarihi ve kültürel anlamda sakin birer tatil bölgesidir. Buralarda tatilcilerimiz doğayla iç içe, dalış, doğa yürüyüşü, antik Likya yolu yürüyüşü, yamaç paraşütü, kaya tırmanışı, tekne turları yaprak, antik ve tarihi yerleri görme fırsatı buluyorlar. Böylece her iki bölgemize tatil için gelen misafirlerimiz tatillerini dolu dolu geçiriyorlar." diye konuştu.
Olimpos'ta temiz ve doğal bir ortamın sağlanabilmesi için yaz aylarında antik kent ve sahilde çöp temizliğine büyük önem verdiklerini anlatan Çetinkaya, Karaöz, Papaz Koyu ve Kazanova sahillerinde özellikle günübirlik tatilcilerin rahat etmesi için çalışma yaptıklarını sözlerine ekledi.
AA
Kaynak: