Öğretmenleri ve ailesi "ışığı" oldu, okulu birinci bitirdi
Muğla'nın Bodrum ilçesinde doğuştan görme engelli Utku Dağdeviren, lise eğitimini öğretmenleri ve ailesinin desteğiyle okul birincisi olarak tamamladı- Dağdeviren'in yaşadıklarını anlayabilmek ve diğer öğrencilere de anlatabilmek için ders boyunca gözleri
MUĞLA (AA) - ALİ BALLI - Muğla'nın Bodrum ilçesinde 19 yaşındaki görme engelli Utku Dağdeviren, öğretmenlerinin ve ailesinin desteğiyle lise öğrenimini birincilikle tamamladı.
Turgutreis Mahallesi'ndeki Turgutreis Lisesinde eğitim gören doğuştan görme engelli Dağdeviren, bugüne kadar iki kez kornea nakli, 20'den fazla da ameliyat geçirdi. Bir türlü sağlığına kavuşamayan Dağdeviren, olumsuzluklara rağmen yaşama azmini yitirmedi. Genç öğrenci, başta ailesi olmak üzere öğretmenlerinin de desteğiyle liseden birincilikle mezun oldu.
Bodrum Milli Eğitim Müdürü Emin Geçin, öğrencinin ailesi ve öğretmenlerine teşekkür etti. Dağdeviren'e başarılı çalışmasından dolayı plaket veren Geçin, genci ve ailesini tebrik etti.
Geçin, AA muhabirine yaptığı açıklamada, engelin bedende değil, yüreklerde olduğunu dile getirerek, "Bedende engel var ama yürekte, beyinde engel yok. Azim ve gayret var. Bunun neticesini de böyle bir dereceyle taçlandırmış durumda. Bu bizim için mutluluk kaynağı oldu. Hayat yolculuğunda ona başarılar diliyoruz." dedi.
- "Benim en büyük şansım ailem ve öğretmenlerim"
Liseyi birincilikle bitiren Utku Dağdeviren, aldığı Braille alfabesi eğitiminin hayatına önemli bir değişiklik kattığını vurguladı.
Başarısını, düzenli ve planlı çalışmaya bağlayan Dağdeviren, "Kendimi çok fazla yormadan çalışıyorum. Annem ve anneannem bana çok yardımcı oluyor. Onların hakkını ödeyemem. Beni birçok insan şanssız görebilir ama benim en büyük şansım ailem ve öğretmenlerim." dedi.
Dağdeviren, hukuk fakültesinde okumak istediğini söyledi.
- Öğrencisi için ses kaydı yaptı
Bodrum Turgutreis Lisesi matematik öğretmeni Sevgi Şeremet, Utku Dağdeviren ile 4 yıl önce tanıştıklarını anlattı.
Utku ile tanışana kadar, görme engelli bir öğrenciyle ders yapmadığını ifade eden Şeremet, "Utku ile tanıştıktan sonra derste zorlandığını gördüm. Özellikle daktilosunu kullanamıyordu çünkü çok ses çıkartıyordu. Tabletle de notları tutarken geride kalıyordu." dedi.
Utku'nun daha iyi çalışabilmesi için bir proje geliştirdiğini, bu kapsamda matematik konularını evinde sesli şekilde anlatıp bilgisayarda kaydettiğini belirten Şeremet, şöyle konuştu:
"Evde bilgisayarda bir gün önce konuları seslendirip kaydediyor, Utku'ya veriyordum. Utku da o konuları evde kendisi çalışma imkanına sahip oluyordu. Utku'nun yaşadıklarını bir parça olsun anlamak adına empati yaptım. Ders boyunca gözlerimi kapadım. Bunu öğrencilerimle de yaptım. 'Empati Yapıyorum ve Arkadaşımı Çok Daha İyi Anlıyorum Projesi'ni gerçekleştirdim. Bu proje Tokat'ta düzenlenen yarışmada Türkiye üçüncüsü oldu."
- "Okullarda "empati saati" yapılmalı"
Şeremet, çocukların topluma uyum sağlayabilmesi, kaynaşması, akademik başarısı ve bireysel farklılıkları için, ilkokuldan itibaren müfredatta "empati saati" şeklinde bir bölüm yapılması gerektiğini vurguladı.
Anne Esin Dağdeviren de oğlunun lise dönemini birlikte geçirdiklerini söyledi. Birçok konuyu internetten konu anlatımlarıyla desteklediklerini belirten Dağdeviren, "Güzel ve zor bir başarıya imza attığımızı düşünüyorum." dedi.
AA
Kaynak: