Fahri Kubilay
Seydişehir yolunun kara noktaları
Geçtiğimiz günlerde Seydişehir’den heyet, yatırım taleplerini iletmek için Ankara’da bazı siyasilere ve bürokratlara ziyaretler yaptılar. Bu tür ziyaretlerin, Seydişehir için çok büyük katkı sağlayacağını, bu açıdan son derece önemli buluyorum. Zaten bu ziyaret de kısa sürede sonuç verdi ve Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakan Yardımcısı Yüksel Coşkunyürek Seydişehir’e geldi.
Seydişehir-Bozkır yol kavşağına üst geçit yapılması yönündeki talep, bakan yardımcısı ve İlçe Protokolü ile birlikte üst geçit istenilen bölgede inceleme yaptılar.
Bu faaliyet, çok güzel ve yerinde bir faaliyettir. Bölgemize yapılacak olan her yatırım ilçemiz halkı için bir kazanç, ilçemizi yönetenler bakımından da bir başarıdır aynı zamanda.
Söz konusu yere bir üst geçit yapılmasını canı gönülden destekliyorum ve Bozkırlı olmam hasebi ile de memleketime çok sık gidip geldiğim güzergâhta olmasından dolayı rahatlamış ve mutlu hissediyorum kendimi. En kısa zamanda yapılmasını temennimdir.
Olayın bir boyutu bu… Ben başka bir boyutuna daha dikkat çekmek istiyorum.
Her hangi bir yolun üzerine neden üst geçitler neden yapılır? Bu soruya verilecek cevap; “trafik akışını hızlandırmak ve o noktada meydana gelebilecek kazaları engellemek…” şeklindedir.
Bu cevaptan sonra hemen soruyorum.
“Karabulak Kavşağı, Bozkır Yolu Kavşağı, Marangozlar Kavşağı ve Muradiye Kavşağı olmak üzere bu dört kavşaktan hangisinde daha fazla trafik kazası olmuştur?”
Ben bir gazeteci olarak cevabını da kendim vereyim isterseniz. Bu kavşaklardaki kazaların birinci sebebi insan hatası tamam da… “Kara noktalar” diye de trafikte bir tabir vardır. Neden başka noktalarda değil de “kara noktalarda yoğunlaşıyor kazalar? Bu konu hiç kimse umursamıyor.
İlçemizdeki bu “kara nokta” da Muradiye Kavşağının, Konya’dan Antalya’ya giden bölümüdür maalesef.
Daha geçtiğimiz günlerde üst düzey bir yetkili, ailesi ile birlikte uçtu bu bölümde.
Bu konu hakkında şu ana kadar çok şey yazdık ve söyledik…
Tam bir “kara nokta” olan bu bölgede şimdiye kadar kaç kazanın haberini yaptım ben de unuttum. Merak edenler bu sayıyı gidip bölge trafikten öğrenebilirler.
Beyler burada insanların çok insanın canı yanıyor. belki canı yananların çoğu Seydişehirli ve bu bölgenin insanı olmadığı için bu çok hissedilmiyor ama Seydişehir-Antalya yolunun iki kara noktası var birisi burası diğeri de “ölüm virajı” denilen yer…
Şimdi Bozkır Yolu’na yapılacak olan üst geçidi siyasi malzeme yapan beylere sesleniyorum: “Muradiye kavşağında yapılan basit bir yapım hatası yüzünden insanları canı yanıyor canı! Burayı da düzeltmek boynunuzun borcudur…
Diğer taraftan, eğer üst geçit yapılacaksa ilk önce Muradiye Kavşağına, daha sonra Karabulak Kavşağına yapılmalı Buradaki projeye Oto sanayi Sitesi dâhil edilmelidir. Ve bundan sonra sırası ile Bozkır Yolu, Marangozlar Kavşağı şeklinde devam etmeli.
Yapılmalı da, yapılınca da adam gibi bir kavşak yapılmalı.. İncesu ve Taşağıl’ yollarına yapılanlar gibi ucube beton yığınları şeklinde değil.
Gidin Konya’ya bakın da nasıl üst geçitler yapılıyormuş bir öğrenin...
Buranın projelerine, oralardaki inşaatçı ve bilir kişilerden fikir alınarak projeler yapılmasını sağlayın.
Hastanedeki gibi Ankara’dan oturup proje yaparak milletin parasını ve emeğini çarçur edip, vakit kaybetmeyin bir de…