Terminaldeki "Çığırtkanlara" E-önlem

Terminaldeki "Çığırtkanlara" E-önlem

Seyahate çıkacaklar, geliştirilen yazılımla istedikleri yere giden otobüslerin bilgilerini cep telefonundan görüntüleyip bilet satın alabiliyor- Bilkent Teknopark'taki yazılımı geliştiren şirketin kurucusu Gürocak:- "Gişe gişe dolaşmak yerine otogara

CÜNEYT ATEŞ - Geliştirilen yazılımla kullanıcılar, gitmek istedikleri yöne ait otobüslerin bilgilerini cep telefonlarından görüntüleyip bilet satın alabiliyor.

Bilkent Teknopark'taki şirketin kurucusu ve aynı zamanda Bilkent Üniversitesi Endüstri Mühendisliği son sınıf öğrencisi Yiğit Gürocak, AA muhabirine yaptığı açıklamada, yazılımı geçen yıl eylül ayında internette, bu yılın şubat ayında da mobil uygulama olarak hizmete soktuklarını bildirdi.

Yazılımı kullanmak için herhangi bir üyelik gerekmediğini belirten Gürocak, şunları aktardı:

"Örneğin yarın Ankara'dan İstanbul'a gitmek istiyorsunuz. Ankara-İstanbul ve tarih bilgisini eklediğinizde yazılım, aralarında Türkiye'nin lider otobüs firmalarının da bulunduğu 70'den fazla şirketin veritabanlarından isteğinize uygun otobüs seferlerini saat ve fiyat detayları ile listeliyor. Bu seferleri ucuzdan pahalıya ya da tekli koltuktan çoklu koltuğa gibi çeşitli filtrelerden geçirebiliyorsunuz. Beğendiğiniz koltuğu işaretleyip kredi kartı ile satın alabiliyorsunuz. Daha sonra yapmanız gereken tek şey; seferden birkaç dakika önce ilgili firmanın yazıhanesine uğrayıp biletinizi bastırmak.

Gişe gişe dolaşmak yerine otogara gitmeden yazılım üzerinden biletini alanlar, çığırtkanlarla muhtap olmak zorunda kalmıyor. Bugüne kadar 125 bin mobil cihaza yükleme yapıldı. 50 binden fazla satış gerçekleştirildi. En çok bileti cuma, en az bileti salı günleri satıyoruz."

-Otobüsteki aşk hikayesi

Yazılımın mobil ortamda kullanılmaya başlamasının ardından çeşitli "kullanıcı hikayeleri" de yaşanmaya başladığını belirten Gürocak, otobüsteki aşk hikayesinin kendilerini hem en çok güldüren hem de en hüzünlendiren hikaye olduğunu söyledi.

Gürocak, şunları anlattı:

"İzin gününde memleketine otobüs bileti almak için harıl harıl internet kafe arayan asker arkadaşların teşekkür mektuplarından çalıntı kredi kartı kullanan bir kişinin yakalanmasına yardımcı olmaya kadar birçok olay yaşadık.

Bir gün kullanıcılarımızdan birinden mail aldık. Söz konusu kişi, yolculuk yaptığı tarih, otobüs, yön ve saat bilgilerini verdikten sonra yolculukta çaprazında oturan genç kıza 'aşık olduğunu' belirtti ve ona ulaşmak için yardımcı olmamızı istedi. İsteği çok doğaldı ama müşterilerin bilgilerini hiçbir şekilde paylaşmadığımız için bu aşk hikayesi başlamadan bitmiş oldu."

-Çığırtkanlara kötü haber

Gürocak orta ve uzun vadede uçak ve tren biletlerinin de sistemde satılmasını hedeflediklerini kaydederek, mobil bilet sisteminin gelecekte hem yazıhane hem de getirdiği müşteri üzerinden komisyon alan çığırtkanların sayısını düşüreceğini vurguladı.

Gürocak, Türkiye'nin yolcu hacmi bakımından en büyük otobüs firmasının bine yakın, onu izleyen lider firmaların da ayrı ayrı yaklaşık 450-520 civarında yazıhanesi bulunduğunu ifade ederek, sözlerini şöyle tamamladı:

"Bunun yanısıra, otobüs firmalarının gişeden satışları hala toplam bilet satış pastasının çok büyük bir kısmını oluşturuyor. Bu rakam da 2012 yılı için yaklaşık 200 milyon civarıydı. İnternet üzerinden bilet satışını incelediğimizde ise bu rakamın geçtiğimiz yıl için 10 milyon bandında olduğunu görüyoruz. Fakat 5 yıl önce 1 milyon bile olmayan internet üzerinden satış rakamı yılın yarısını geçtiğimiz şu günlerde 10 milyonu aşmak üzere."

Muhabir: Cüneyt Ateş
Yayınlayan: Ebubekir Gülüm

Kaynak:Haber Kaynağı