Türk firmaları Anuga Fuarı'nda iştah kabarttı
Köln'deki gıda ve içecek fuarında boy gösteren Türk firmalarının sergilediği ürünler, katılımcılardan büyük ilgi görüyor- İTO Başkan Yardımcısı Topçu:- "Fuar oldukça başarılı geçiyor. Firmalar, hem fuarın gidişatından hem de müşteri potansiyelinden dolayı
KÖLN (AA) - ABDULSELAM DURDAK - Almanya'nın Köln kentinde düzenlenen Anuga 2017 Gıda ve İçecek Fuarı'na katılan Türk firmalarının sergilediği ürünler, katılımcılardan büyük ilgi görüyor.
"Dünyanın en büyük gıda fuarı" olarak kabul edilen Anuga'ya, 107 ülkeden 7 bin 405 firma katılıyor. Türkiye, 298 firmayla fuarın 5'inci büyük katılımcı ülkesi oldu.
Dönerden pastırma ve sucuğa, yoğurttan çaya, fındıktan kuru meyveye Türk firmalarının fuarda sergilediği ürünler, katılımcılardan büyük ilgi görüyor.
7 ayrı sektörde 247 firmayla fuarda yer alan İstanbul Ticaret Odası'nın (İTO) Başkan Yardımcısı Dursun Topçu, AA muhabirine yaptığı açıklamada, Anuga'nın Türkiye’nin katılım sağladığı en önemli fuarlardan biri olduğunu vurguladı.
Topçu, "Fuar oldukça başarılı geçiyor. Firmalarla görüşüyoruz. Sürekli iletişim içindeyiz. Firmalar, hem fuarın gidişatından hem de müşteri potansiyelinden dolayı çok memnun. Türk gıda sektörü için çok faydalı bir fuar olacağına inanıyorum." ifadelerini kullandı.
Sektörde ihracatın sürekli arttığını, özellikle organik gıda konusunda oldukça mesafe katedildiğini belirten Topçu, "Gıda, Türk ihracatı için önemli. Standart, kalite ve sunum olarak her geçen gün daha iyiye gidiyoruz. Sektörün daha da gelişeceğini ve daha da üst seviyelere tırmanacağını düşünüyorum." şeklinde konuştu.
- Pastırma cipsi, dana dili çorbası...
Fuar katılımcılarından Öz Kayseri Pastırma'nın Satış Sorumlusu Sergen Ertürk de fuara 4’üncü kez katıldıklarını belirterek, geleneksel Türk ürünlerinin fuarda yoğun ilgi gördüğünü söyledi.
Ertürk, "Fuarda pastırma cipsi ve dana dili çorbası olmak üzere iki yeni ürün tanıttık. Büyük ilgi gören bu ürünler, kısa sürede hem Almanya hem de Avrupa’da Türk marketlerindeki raflarda yer alacak. Dana dili çorbasının hazırlanış süresi yeni ürünle 15 dakikaya indi." diye konuştu.
Ertürk, tüm ürünlerin helal sertifikalı olduğunu da bildirdi.
- Geleneksel ekşi Anadolu yoğurdu
Fuarda geleneksel ekşi Anadolu yoğurduyla öne çıkan Yayla firmasının Satış Müdürü Batur Babacan ise merkezlerinin Almanya’da olduğunu, 43 yıldır gıda sektöründe hizmet verdiklerini ve 250 çeşit ürünleri bulunduğunu anlattı.
Avrupa'nın yanı sıra Azerbaycan, Ürdün, Birleşik Arap Emirlikleri, ABD ve Avustralya gibi ülkelere de ihracat yaptıklarını belirten Babacan, fuarda Türk firmalarına büyük ilgi gösterildiğini ifade etti.
Babacan, Anadolu halkının yoğurt anlayışının farklı olduğunu belirterek, "Biraz ekşi olarak ürettiğimiz yoğurt çok ilgi ve talep gördü. Bu yoğurt, geleneksel anlamda Anadolu yoğurdunu hem hazırlanış hem de lezzet anlamında temsil ediyor." dedi.
- "Türkiye’nin ismi kuru meyvede ön plana çıktı"
İstanbul Kuru Meyve ve Mamulleri İhracatçıları Birliği Yönetim Kurulu Başkanı Muhsin Çakıcı, fuarın gidişatından memnun olduklarını ifade etti.
Çakıcı, Türkiye’nin kuru meyve sektöründe, özellikle incir, üzüm ve kayısı gibi ürünlerde çok kuvvetli olduğunu belirterek, "Kayısıda bir numarayız, incir ve üzümde 2 ve 3 numaralardayız. Dolayısıyla Türkiye’nin ismi kuru meyvede ön plana çıktı." dedi.
Kuru meyve sektörü olarak yıllık yaklaşık 1,5 milyar dolar ihracat yaptıklarını, 2023 ihracat hedeflerinin 3 milyar dolar olarak belirlendiğini ifade eden Çakıcı, "Sektör bunu sağlayabilecek güçte. Ancak ürün çeşitliliğimizi artırmamız lazım. Erik ve kayısının dışında bazı ürünler var, kiraz gibi... Bunların üretimini ve verimini artırarak bu rakama ulaşmayı düşünüyoruz." diye konuştu.
AA
Kaynak: