Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli İçin Yeni Düzenlemeler İllere Gönderildi
Milli Eğitim Bakan Yardımcısı Ömer Faruk Yelkenci imzasıyla, Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli kapsamında planlama, öğrenme ve öğretme süreçlerine ilişkin detayları içeren yazı tüm illere gönderildi.
Milli Eğitim Bakan Yardımcısı Ömer Faruk Yelkenci tarafından imzalanan yazı, Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli'nin uygulanmasına yönelik temel ilkeleri içeren "2024-2025 Eğitim ve Öğretim Yılı Türkiye Yüzyılı Maarif Modeline İlişkin İş ve İşlemler" genelgesiyle illere gönderildi. Bu kapsamda, Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli’nin hayata geçirilmesi, eğitim süreçlerinde birlik ve etkinlik sağlanması hedefleniyor. Genelgede, planlama, öğrenme ortamlarının düzenlenmesi, öğretim süreçlerinin yürütülmesi ve ölçme-değerlendirme uygulamalarına yönelik önemli bilgiler yer alıyor.
Yıllık ve Aylık Planlar Hazırlanacak
Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli’nin uygulanmasına uygun şekilde, öğretmenler iş birliği içinde yıllık ve aylık planlar hazırlayacak. Okul öncesi için de geçerli olan bu planlar, öğretim programlarına uygun olarak geliştirilecek ve öğrencilerin zihinsel, sosyal, duygusal, fiziksel ve ahlaki gelişimlerini destekleyecek şekilde yapılandırılacak. Bu planların derslere uyarlanması ve ders planlarının zümreler arası iş birliği ile disiplinler arası bir yaklaşımla hazırlanması sağlanacak.
Öğrenci Katılımı ve Motivasyonu Ön Planda
Yazıda, öğrenme ortamlarının öğrencilerin bireysel farklılıkları ve ihtiyaçlarına uygun şekilde düzenleneceği belirtiliyor. Bu ortamlar, öğrencilerin katılımını ve motivasyonunu artıracak etkinliklerle zenginleştirilecek ve teknolojik araç gereçlerle desteklenecek. Ayrıca, okul dışı öğrenme ortamları olan müzeler, kütüphaneler ve bilim sanat merkezleri gibi yerlerden de faydalanılacak.
Dijital Teknolojiler ve Farklılaştırılmış Öğretim
Milli Eğitim Bakanlığı, Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli kapsamında dijital teknolojilerin etkin kullanımına da vurgu yapıyor. Öğretmenlerin, öğretim stratejilerini sürekli olarak değerlendirmeleri ve farklılaştırılmış öğretim uygulamalarını zenginleştirerek planlarına dahil etmeleri gerekiyor. Bu süreçte, öğrenci geri bildirimlerine dayalı esnek bir yaklaşımla eğitim öğretim süreçleri yeniden yapılandırılacak.
Okul Dışı Öğrenme Ortamları Kullanılacak
Zümreler tarafından yapılacak planlamalar kapsamında öğrenciler, kendi bölgelerinin üretim, kültür ve coğrafi zenginliklerini keşfetmeleri amacıyla okul dışı öğrenme ortamlarından yararlanacak. Bu süreçte, öğrencilere motive edici geri bildirimler sağlanacak ve öğrenci gelişimi desteklenecek.
Kaynak: