Yerli Oyuncak Üreticileri, Yatırımlarını Hızlandırıyor

Yerli Oyuncak Üreticileri, Yatırımlarını Hızlandırıyor

Yerli oyuncak üreticileri, dünya oyuncak pazarındaki payını artırmak amacıyla yatırımlarını hızlandırıyor. Türkiye'den e-ihracat yoluyla Avrupa ve ABD başta olmak üzere 24 ülkeye ihraç yapan firmalar, bu yıl 1,5 milyon oyuncak satışı hedefliyor.

Yerli oyuncak üreticileri, uluslararası oyuncak pazarında daha fazla söz sahibi olabilmek için yatırımlarını artırdı. 2024 yılında 150 milyar dolara ulaşması beklenen global oyuncak pazarında, Türk firmaları e-ihracat stratejileriyle dikkat çekiyor. Türkiye merkezli oyuncak üreticileri, Avrupa ve ABD başta olmak üzere toplam 24 ülkeye ihracat gerçekleştiriyor.

Enfal Oyuncak'ın Global Vizyonu

Enfal Oyuncak’ın Yönetim Kurulu Başkanı Furkan Karaduman, önümüzdeki 5 yıl içinde oyuncak üretiminin merkezi olan Çin’de yatırım yapacaklarını duyurdu. Karaduman, "Türkiye'den üretim yapıp ihraç etmek ve Çin’de üretim yapıp doğrudan dünya pazarına ürünlerimizi sunmak istiyoruz. Çin'deki üretim merkezimiz bize ait olacak, bu şekilde hem Türkiye’den yakın coğrafyalara hem de Çin’den uzak pazarlara ulaşmayı planlıyoruz" dedi.

İhracat Başarıları ve Yeni Hedefler

Enfal Oyuncak, pandemi döneminde Avrupa'nın Türkiye'ye yönelmesiyle ihracat kapılarını aralamıştı. 2022 yılında Avrupa, Körfez ülkeleri ve Rusya’ya yaklaşık 1 milyon dolarlık ihracat gerçekleştiren firma, üç yıl içinde ihracatını 10 milyon doları aştı. Karaduman, ABD pazarında da büyük bir fırsat gördüklerini ve bu pazarda güçlü bir yer edinmeyi hedeflediklerini belirtti.

Dijitalleşme ile Büyüyen Online Satış

Online satış kanallarında aktif bir şekilde yer aldıklarını vurgulayan Karaduman, Amazon İngiltere ve Almanya’da aktif olarak satış yaptıklarını, ayrıca Avrupa’daki dijital varlıklarının ihracat anlamında yeni fırsatlar sunduğunu ifade etti. "Online e-ihracat tarafını geliştiriyoruz. Özellikle yurtdışında markamızı görmek istiyoruz" şeklinde konuştu.

0-6 Yaş Grubuna Odaklanan Strateji

Karaduman, teknolojinin gelişmesiyle oyuncakla oyun oynama yaşının düştüğüne dikkat çekerek, 0-6 yaş grubuna odaklandıklarını belirtti. "Her yaş grubunun oyuncak tercihi farklı. Biz bu yaş grubuna hitap ederek, doğru bir yolda ilerlediğimize inanıyoruz" dedi.

Yerli Oyuncak Üreticileri, Yatırımlarını Hızlandırıyor

Kaynak:Haber Kaynağı

HABERE YORUM KAT
UYARI: Çok uzun metinler, küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,Türkçe karakter kullanılmayan yorumlar onaylanmamaktadır.