Yücel Kemendi
Bu şanlı tarihe, yeni bayramlar lazım
Tarih ne zaman başlar?
Ortaöğretim Tarih ders kitaplarına göre “Tarih, yazının bulunmasıyla (icadıyla) başlar”
Peki, yazıyı kim bulmuştur?
Sümerler,
Sümerler kimdir, nerede kurulmuştur?
Sümerler Sami ırkından olmayan bir topluluk tarafından bölgeye Orta Asya’dan göç eden Türk boyları tarafından Mezopotamya’da kurulmuş bir devlettir.
Kaç tarihinde kurulmuştur sorusuna ise, verilecek tek cevap vardır. Yazının bulunduğu tarih olan MÖ 4000 yılından önce demek gerekir.
O halde rahatlıkla “Tarih Türklerle başlamıştır” diyebiliriz.
Peki bunları ben niye yazdım?
Dilim şişti kendimi derste zannettim.
Tabii ki hayır,
Ülkemizde bayramların çokluğundan şikâyet edilir. İşte bende bu yazımın bayramların çokluğundan şikayet edenlere cevap olsun istedim.
Bizim 6000 yıllık bir tarihimiz var tabii ki bayramlarımızda çok olacak.
250 yıllık uyduruk tarihi olan Amerika’da bile 10 bayram var. Almanya’da 13 bayram 40 gün tatil var. Ama bunun yanında Suudi Arabistan gibi ilkelerde de, bir kurtuluş günü, iki dini bayram var.
Peki bizde kaç bayram, kaç gün tatil var?
23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı, 30 Ağustos Zafer Bayramı, 19 Mayıs Atatürk'ü Anma Gençlik ve Spor Bayramı, 29 Ekim Cumhuriyet Bayramı, Bir mayıs ve Yılbaşı. Ramazan ve Kurban bayramı. sekiz bayram Toplam 13 tatil günü
Bayramlar çok diyenlere bir konuda katılırım.
Bayramlar kısa bir zaman dilimiyle ilgili yapılıyor. birde bayram yada tatil olmaması gereken günlerimiz olabilir. onun için doğru söylüyorlar.
Bizim tarihimiz 100 yıllık bir tarihse, bu kadar bayram bu kadar yıla fazladır denilebilir. Bizim tarihimiz fetihlerle kazanılmamış, dünya medeniyetine katkı sağlamamış bir tarihse, söylenenler yine doğru olabilir.
Tarihimizi incelediğimizde bayramlarımızın sayısının çok değil, az olduğunu bile söyleyebiliriz. Türkiye’de bayram çok tatil çok diyenlere şanlı tarihimizi incelemelerini tavsiye ederim.
Tarihi Yazı ile başlattık yazıyı da Sümerler yani Türkler bulduğuna göre, bu günde İlk çağın başlangıcı ise; Tarihin başladığı uygarlığın ve medeniyetin başladığı gün neden evrensel bir bayram olmasın.
İlkçağ; Orta Asya’dan Avrupa’ya yapılan “kavimler göçü” ile sona erer ve Orta çağ başlar. Kavimler göçünde de başrolü Türkler oynadığına göre ve bugünkü Avrupa’nın varoluş sebebi olan bugünde pekala evrensel bir bayram olabilir.
Peki 26 Ağustos neden bayram değildir? Bir milletin, bir coğrafyanın tarihini değiştirmekle kalmayıp üç kıtanın tarihini değiştiren bir olayın başlangıcı, Anadolu'nun fethi neden bir bayram gibi kutlamayalım
Daha 29 Mayıs’ı yeni geride bıraktık. İstanbul'un Fethi... Sadece biz Türklerin, Anadolu coğrafyasında yaşayan insanların değil, iki büyük medeniyetin kaderini değiştiren bir olay. Yine bir çağ kapanmış ve yeni bir çağ başlamış 29 Mayıs'ı bayram yapmak bizim duygusal beklentilerimize cevap vermekle kalmaz, iki medeniyet arasındaki ilişkilerin yeni bir dönüm noktasına yönelimini, bunun insanlık için ifade ettiğini de görünür kılar. 29 Mayıs Türk-İslam medeniyetinin siyasi bakımdan doruk noktasıdır. İslam medeniyeti bu tarihten itibaren yeni imkânlar kazanmıştır. Sadece imkan kazanmakla kalmamış daha sonraları Mısır Memluk sultanlığını da Osmanlı topraklarına katarak İslam aleminin dini lideri durumuna da gelmiş, tüm İslam kutsal emanetlerinde koruyucusu olmuştur.
Bu gerçekleri ya içimizdeki satılmışlar anlamaz yada Türkleri savaşçı-göçebe topluluk olarak değerlendirenler anlayamazlar.
İstanbul'un Fethi'ni duygusal bir bağlamın dışında, bütün insanlık için anlamlı hale getiren olaylar dikkate alındığında, 29 Mayıs gününün bayram olarak kutlanmasının yalnızca bizi ilgilendirmediği de daha iyi görülebilir.
İstanbul bu fetihle her şeyiyle değişmiş, yeni bir medeniyetin örtüsüne bürünmüştür. Fetih ruhunu kavramak bir medeniyet bilincine sahip olmayı gerektirir. Yeni bir çağın başında kendi medeniyet değerlerimizle çağı yeniden yorumlamak için 29 Mayısları anlamak ve yaşatmak durumundayız.
29 Mayıs İstanbul’un Fethi sonrası Avrupa da “İnsan hakları, eşitlik, Özgürlük” alanındaki gelişmeler Fransız İhtilalı ni ortaya çıkarmıştır. Bu ihtilal sonunda da yeni Çağ sona ermiş Yakınçağ başlamıştır.
Bu günde Bayram olarak kullansa kıyamet mi kopar
Ne dersiniz, bazılarının dediği gibi bizde bayram fazlalığımı var?.
Yoksa bu şanlı tarihe, yeni bayramlar mı lazım?
Takdir sayın okurlarımın