Hüseyin Altunbaş
iletişim
iletişim kurmayan stand yapmak marifet değil!
Konya standını kim yaptıysa iletişimden zerre anlamıyor. İletişim tek yönlü olmuyor beyler. İletişim çift yönlü olmalı. Çift yönlü ileti olacak iletişim için. Şimdi dört tarafı çevrili kenarlarına da yine fotoğraflar koyunca insanlar sizin standınıza akın mı edecek zannediyorsunuz?
Akın etmeyi bırakın iletişim kurmaktan korkarak uzaklaşacaklardır! Ki öyle de olmuş. Konya şehrinin EMITT 2011 fuarındaki standı maalesef belki de en kötü stand seçilecek dereceye girmiş. Yaptıranlar şöyle düşünmüş olabilir. “Baya para harcadık. Şahane oldu. Herkes bizden bahsedecek.” Doğru kendinizden bahsettirdiniz ama iyi değil kötü bahsettirdiniz.
Emitt 2011 stand ödülleri verilmiş. Emitt ne demek? Doğu Akdeniz Uluslar arası Turizm ve Seyahat Fuarı. Bu fuara dünyadan ve Türkiye’den ülkeler, şehirler, ilçeler, şirketler katılıyor. Herkes kendi ülkesine, şehrine insanların gelmesi için orada iletişim yapıyor.
Dünyanın önemli fuarlarından biri. Orada olmak ve akılda kalmak şart. Çünkü şehir pazarlaması, ülke pazarlaması anlamında sizin turizm şirketlerinin listesine girmeniz ve daha fazla ziyaretçi çekmeniz için orada olmanız ve akılda kalmanız lazım.
Emitt fuarındaki standlar görsellik, sempatiklik, iletişim açılarından derecelendiriliyor. Oylanıyorlar ve buna göre standlara ödül veriliyor. Konya herhangi ödül kısmında yok. Neden? Çünkü oradaki stand yalap şap yapıldığı için, ciddiye alınıp ortaklaşarak yapılmadığı için güdük kalmış.
Ruhsuz bir stand ancak böyle olur. Konya böyle değil ki! Konya daha iyisini hak ediyor. Ama maalesef pazarlamadan iletişimden anlamayan eller stand iletişimini yaparsa Konya ödül almayı bırakın kötü ödül alacak hale gelebiliyor. Yazık!
Ödüllere bir bakın. Pek çok kalkınma ajansı orada ve şehirlerine destek oluyorlar. Onlar bile ödül alıyor. Bizim Mevlana Kalkınma Ajansımızın esamesi yok. Batı Karadeniz Kalkınma Ajansı, Batı Karadeniz Kalkınma Birliği, Batı Akdeniz Kalkınma Ajansı, Doğu Akdeniz Kalkınma Ajansı, Doğu Anadolu Kalkınma Ajansı, Güney Marmara Kalkınma Ajansı ve Karacadağ Kalkınma Ajansı en geniş ve en etkin işbirliği gerçekleştiren ajans ödülüne layık görülüyorlar. Fuarda insanların aklında ve gönlünde yer ediyorlar.
Diğer ödüllere bakın hele. Turizm merkezleri dalında en iyi stand dekoru Çorum şehrinin standına, beldeler dalında en iyi stand dekoru ödülü Sivas şehri standına, en iyi stand showu Manisa şehri standına, en iyi ekip çalışması Ordu şehri standına, dostluk ödülü Giresun şehri standına, bölgenin havasını en iyi yansıtan stand ödülü Şanlıurfa standına, en iyi promosyon ödülü Rize şehri standına, en aktif çalışma ödülü Amasya şehri standına, en uzun soluklu katılımcı standı ödülü de Trabzon şehri standına gidiyor. Konya’ya en kapalı sıfır iletişim ödülü veriliyor. Bu en son ödülü ben verdim. Yazık! Çok Yazık!
Daha iyi anlaşılsın diye fotoğrafını da gösteriyorum. Kapalı kapılar ardında bir şehir imajı yaratılmaya çalışılmış bu standa. Konya hoşgörü şehri mesajını vermeliyken ne diyor acaba! Ne dediğiniz, nasıl dediğiniz, nerede dediğiniz iyice düşünülecek iyice hesaplanacak. Böyle günü kurtarmak için yapılırsa Konya daha çok sıfır çeker.
Bu işi el birliği ile yapmak lazım. Yani valilik, belediye başkanları, kalkınma ajansları, sivil toplum örgütleri, işadamları Konya iletişimine kafa patlatmalı.
Tarihi mirasımıza sahip çıkıyorlarmış!
İyi de bu böyle anlatılmaz ki! Büyükşehir Belediyesinin hiçbir mesaj içermeyen, saçma mesajlarından birine daha şahit oluyoruz. Neymiş tarihi mirasa sahip çıkıyorlarmış. Nasıl yani diyecek olsanız anlaşılmıyor. Bu billboard ve raketlerden hiçbir şey anlaşılmıyor. Bu mesajı halka niye söylersiniz ki! İnsanlar ne anlamalı bu billboardı görünce! Vatandaşların bu mesajı görünce ne demeleri bekleniyor? Bunu tasarlarken bunu düşünen oldu mu acaba! Ben anlamadım.
Kayıt altına alınmış olmaları ve daha ileride onlarla ilgili restorasyon çalışmalarının yapılacak olması reklam panolarıyla anlatılmaz ki!
Bunu anlatmak için halkla ilişkiler etkinlikleri yapmalısınız. Hangi tarihi eserlerden bahsettiğinizi açık açık ancak halkla ilişkilerle anlatabilirsiniz.
Belediyenin bu gereksiz ve yersiz iletişim bombardımanından inanın ben bıktım. İnsanları duyarsızlaştıran bu mesajlara birileri dur demeli. Belediye her zaman açıkhavada iletişim yapmak zorunda değil ki! İletişim yeri ve zamanı geldiğinde yapılırsa bir anlam ifade eder. Çok konuşmak, bıktırıncaya kadar kafa şişirmek iletişim değildir. Böyle yaparsanız çok önemli mesajlarınızı kimse görmez. Algı körlüğü, yorgunluğu yaratırsınız. Belediye Başkanı Tahir Akyürek bunları görmeli artık. Yeter. Bu saçma iletişim bombardımanını durdurun ve iletişimi planlayın. Çok yordunuz çok…
Konyaspor’a yeni dilaltı Yılmaz Vural
Bir dilaltı gitti. Yeni bir dilaltı geldi. Hep kriz hep kriz buna nasıl dayanacak vücut bilemiyorum. Konyaspor hep dilaltı operasyonlarıyla işi götürmeye çalışıyor ama maalesef işler böyle gitmez. Görünen o ki, gitmeyecek de. Süper ligde kesinlikle olması gereken bir şehir Konya, ama süper lige uygun yardımlaşma ve süper iletişim Konya’da yok.
Bakın diğer şehirler neler hayal ediyorlar biz hala kabuslardayız. Bursa şampiyon olmuş, Kayseri şampiyon olacağım diyor, en azından zorlarım diyor, Gaziantep ben de geliyorum diyor, biz dilaltı hocalarıyla günü kurtarmaya çalışıyoruz. Hadi hayırlısı…