İpek yolu projesi mi?
Stockholm’den dönüşte uçaktan iner inmez Başbakan’ın TheWall Street Journal’e (WSJ) çakan açıklamalarını duydum ve Türkiye’ye geldiğimin hızla farkına vardım.
WSJ’de Türkiye’nin açıklamalarının aksine “Uçağımızın Suriye hava sahasında düşürüldüğü“ haberi yer almış, Başbakan da “Güvenilir kaynaklar ne demek mertsen kaynağını açıklarsın!“ diye WSJ‘ye açıktan giydiriyordu.
Açıkçası haklı da! Olay çok önemli. İçerideysen sayı sana, dışarıdaysan karşı tarafa yazılıyor. Üstelik de içerideysen ABD’de herhangi bir “yan” almak zorunda değil. Çünkü sonuç açık: “Kaşınan sensin!” Kaşınan da dünya kamuoyunda yalnız kalmaz mı?
WSJ böylesine önemli bir konuda kanıt ortaya koymayacak da ne zaman koyacak?
Başbakan WSJ üzerinden bizim medyaya çakmakta ise haksız. Çünkü WSJ ABD’nin en önemli gazetelerinden biri ve burada bir iddia yer alıyorsa bu iddiayı önemsemeyen medyaya medya denmez!
Böyle bir giriş yaptıktan sonra asıl konumuza gelip ben de Başbakan’a Monocle dergisinde yer alan bir haberi sorayım. Monocle dergisinin temmuz/ağustos sayısında küçücük bir haber var.
Türkiye şu anda Çin ile resmi olarak bir hızlı tren anlaşması yapmak üzereymiş. Bedeli 18 milyar euro olan bu anlaşmayla ülkeyi baştan başa trenle geçmek 36 saatten 12 saate inecekmiş.
Çinli güvenilen kaynağa göre şu anda Türkiye’de yürütülen iki projeden ayrı olan bu proje bir çeşit “Çağdaş İpek Yolu“ olarak adlandırılabilirmiş!
Proje bu bölgedeki fabrikalardan Avrupa’yamal akımını hızlandıracakmış. Bu bir zamanlar Çin’in Pekin’den Londra’ya iki günde gidecek hızlı tren ‘düş’ünün hayata geçirilmesiymiş. Açıkçası ben böyle bir haberi Türk medyasında okuduğumu anımsamıyorum. 18 milyar euro çok önemli bir rakam. Bu rakam nereden çıkacak? Kim verecek? Çinliler’le Türkiye adına görüşen kim? Acaba yanıt alabilirmiyim?
Çekirdeklik
"Felsefe bir kuram değil, bir etkinliktir." Ludwig Wittgenstein