Hüseyin Altunbaş

Hüseyin Altunbaş

İyi ki Türküz

Son yıllarda global büyük firmaların Türkiye’de yatırım yapma kararında gözle görülür bir artış var. Buna pazarlama ve reklam konusunda uzmanların Türkiye’de verdikleri konferanslarda eklenmeye başlıyor. Yani bolca pazarlama ve reklam uzmanı Türkiye’ye akın ediyor. İstanbul belki bu değişimi daha net gözlüyor. Anadolu’nun bu değişimi görmesi daha somut karar aşamasında ancak mümkün oluyor. Yani yatırım kararını almış firmanın mağazası ya da şubesinin açılışında haberi oluyor.

 

Öncesini görüp ona göre hazırlık yapmak lazım. Her alanda gözle görülür oranda Türk ismi, Türkiye ismi çok daha fazla konuşuluyor.

 

Yakında Anadolu’da da pazarlama ve reklam uzmanlarının dolaşmaya başladığını görürseniz artık ok yaydan çıkmış hedefe yaklaşmış diyebilirsiniz. Bu cümleyi geç dememek için Anadolu’daki tüm aktörlerin rekabete hazır olması gerekiyor. Tüm firmalar ve reklam ajansları ekiplerini ona göre kurarak savaşa hazır beklemelidirler.

 

İş dünyasındaki değişimin dışında hafta sonu yaşadığımız basketbol heyecanı da iyi ki Türk’üz dedirtti. Öyle değil mi? Ne günlerdi onlar! Eskiden basketbol da ve futbolda az fark yediğimizde sevinirdik. Unuttuk! Aman hatırlamayalım. Fransa gibi bir ülkenin basketbol takımımız karşısındaki düştüğü aczi görünce mutluluktan uçmayan olmamıştır herhalde. Bu gidişle belki bu takımımız dünya şampiyonu da olacak.

 

Futbol takımımız belki eskisi gibi dolu dizgin gitmiyor ama yeniden takım olma yolunda ilerler ve basketbol takımımız gibi bizi yeniden iyi ki Türk’üz dedirtir.

 

Bu duygusal ortamda bayrama ulaşıyor ve ardından referandum sandığına gidiyoruz. Bayramdan sonra ne olursa olsun bu duygusallığımıza halel gelmesin. Referandumu kullanarak kardeşliğimize zarar vermesin. İyi ki Türk’üz etiketine çamur atılmasın.

 

Aslında referandum bile iyi ki Türk’üz dedirtecek kadar güzel geçiyor. Demokratikleşmeyi öğrenmeye başladık. Her fikre saygı duymayı öğrendiğimizi görüyoruz. Herkes fikrini açıkça söyleyebiliyor. Provokatörlere fırsat vermeden bu süreci de bitirirsek Evet de kazanır Hayır da kazanır. Günü değil geleceği düşünerek adımlarımızı atmamız lazım.

 

 

Ama korkarım ki Evet çıktığında vatan elden gidiyor propagandaları fiziksel müdahalelere sebep verirse belki 10 belki 20 sene geriye gideriz.

 

Yine korkarım ki Hayır çıkarsa da yaratacağı ekonomik ve siyasi krizle hem kısa hem de uzun vadede kaybettirecekleri hepimizi 2001 krizinin psikolojik etkilerine götürmesin. Sonrasında belki çok daha gerilere gitmemizi sağlayacak bir başka dönüm noktası yaşanmasın.

Yani  aman dikkat. İyi ki biz Türkiye’de yaşıyoruz dediğimiz şu günleri farklı amaçlarla farklı mihrakların etkisiyle lekelemeyelim. Çok dikkat edelim.

 

Anayasa referandumunu da Türk markasına katkısı açısından değerlendirin.

 

Dünyanın global markaları Türkiye’ye gelsin iş potansiyeli artsın hem biz kazanalım hem de onlar kazansın. Karşılıklı olsun yani. Sadece onlar kazanıp gitmesin.

 

 

 

Köşe Yazarları

İletişim dünyasında köşe yazarlığı çok önemli hale geldi. Gazeteleri köşe yazarları için alıyoruz artık. Hatta köşe yazarları gündemi belirliyor. Ulusalda durum böyle olunca Medya Takip Merkezi her hafta ulusal en çok haberi çıkan köşe yazarlarını listeliyor. Bazen enteresan sonuçlarda çıkmıyor değil. Geçtiğimiz haftalardan en son 16-22 Ağustos sonuçları yayınlandı. Haftanın özelliğine göre değişik yazarlar önde çıkabiliyor. Bu hafta spor haftası olunca doğal olarak Erman Toroğlu birinci, Ahmet Çakar ikinci çıkmış. Onları Ahmet Hakan, Ertuğrul Özkök ve Oktay Ekşi takip etmiş.

Erman Toroğlu nerede olursa olsun konuşturmaya devam ediyor anlaşılan.

 

Konya’da reklam gelişiyor

Konya’nın reklam ajanslarından PRA reklam ajansının müşterilerine verdiği iftar yemeğindeydim. Nereden nereye geldik diye düşündüm. Reklam ajanslarımız büyüyor gelişiyor. Zihniyet değişiyor. Reklam bambaşka bir uzmanlık oluyor. Herkesin fikir yürütüp yapabileceği bir iş değil artık. Reklamcı iletişimi bilecek, halkla ilişkileri bilecek, pazarlamayı bilecek. Bunları bilen reklam ajanslarımız sahneye çıkmaya başladı. Bunlardan biri de PRA reklam ajansı. İyi bir halkla ilişkiler çalışması yaparak müşterini ve sektörün önemli temsilcilerini bir araya getirdi. Sektörün iletişim kurması açısından çok önemli bir etkinlikti. Tebrik ederim.

 

Önceki ve Sonraki Yazılar
YAZIYA YORUM KAT
UYARI: Çok uzun metinler, küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,Türkçe karakter kullanılmayan yorumlar onaylanmamaktadır.
2 Yorum