Nedir bu Harlem Shake?

Nedir bu Harlem Shake?

Apaçi Dansı, Planking, Gangnam Style’dan sonra internetin son fenomeni Harlem Shake

Harlem Shake’in bilinmeyenleri

Youtube vlogger'ı Filthy Frank'ın 2 Şubat tarihinde yayınladığı “Do The Harlem Shake” adlı video internet dünyasının yeni fenomeni oldu. Viral olarak yayılan Harlem Shake videoları çok geçmeden sınırları aştı.

Dünyanın dört bir tarafından insanlar ardı ardına benzer videolar çekerek yayınlamaya başladı.

Gün geçtikçe artıyor

1981 yılında New York'da ortaya çıkan Harlem Shake, ‘siyahilerin dansı’ olarak biliniyor. İlk olarak derleme bir videonun içinde yayınlanan sahneler, olumlu geri dönüşlerin ardından ayrı bir videoda tekrar sunuldu. Daha sonra ise insanların ilgisi o kadar ileri düzeylere ulaştı ki kendi versiyonlarını çekip yayınlamaya başladılar. Dünyayı kasıp kavuran bu videolar kalabalık bir mekanda kafasına maske türevi bir obje takarak ritm tutaran insanlardan oluşuyor.

Tüm dünyayı etkiledi

Jimmy Fallon'dan tutun da, Norveç ordusuna kadar yayılan Harlem Shake’in etkisi Intel, Facebook ve Google gibi dünya devlerini de içine aldı. Türkiye’ye de sıçrayan bu çılgınlık, internet şirketleri ve ajanslarını da ‘Harlem Shake’ halkasına dahil etti. Birbiri ardına yayınlanan videolar, Gangnam Style'ın tahtını beklenmedik biçimde salladı.

İnternet dünyasını sarsan bu videoların en dikkat çekici özelliği kısa ve bir kurgu dahilinde olması. Yavaş tempoyla başlayan 30 saniyelik videolar, 15. saniyeye gelindiğinde hızlanıyor. Böylelikle kullanıcının sıkılmadan sonuna kadar izliyor. Arka fondaki öğelerinin fazlalığı ise dikkat çeken ve eğlendiren unsurlar arasında yer alıyor.

Harlem Shake’in bu kadar popüler olması ve virüs gibi yayılmasının ise bir çok sebebi var. Sıkıntı, eğlence araçlarında doyuma ulaşılmış olması, Gangam Style'dan sonra dans ortamlarında boşluk hissi doğması ve bu yolla çok eğlenileceğine inanmak bu nedenlerin arasında yer alıyor.

Viral Reklam nedir?

Viral reklam, internet üzerinde büyük çoğunlukla video yapımı olarak, e-posta yolu veya video paylaşım sitelerinde kullanıcıların ağızdan ağıza yöntemi ile yaydıkları bu yüzden de viral yani virüse benzetilen kendi kendine yayılan yeni nesil bir reklam metodudur.