Sandero ile her depoda 1000 km

Sandero ile her depoda 1000 km

Dacia, dizel Sandero modeliyle her depoda 1000 km’yi garanti ediyor.

Sandero’nun 1,5 dCi modelinin test sürüşünü hem şehiriçinde hem de uzun yolda yapma imkanım oldu. Aracı sırf yakıtına, yedek parça ve servis ucuzluğuna bakarak tercih etmek mümkün. Aşırı konfor bekleyenlerin ihtiyaçlarına tam olarak karşılık vermese de fiyatıyla da dikkat çekiyor.

YAKIT TASARRUFU

Test sürüşünü yaptığım Sandero 1.5 DCİ; 2. nesil Common Rail Turbo Direkt Enjeksiyon ile donatılmış. Bu motor kullanıcıların yüksek beklentilerini çok az bir yakıt tüketimi ile karşılıyor. Daha somut bir ifade ile anlatmak gerekirse Dacia Sandero 1.5 DCİ ile her depoda 1000 km garanti anlamına geliyor.

Sandero’nun bu iddialı yakıt sarfiyatına karşılık yalnızca 50 litrelik deposu bulunuyor. Şehirlerarası yollarda bir depo benzinle 1000 km geçebilen araç hem ticari düşünenler, hem de otomobile kısıtlı bütçesi olan aileler için ideal.

Dizel motorun fabrika çıkış verilerine de bakıldığında 100 km’de şehiriçinde 5 litre, şehirler arası yolda 4,3 litre ortalamada da 4,5 litre yakıt sarfiyatı var. Dizel araçların birkaç yıl içerisinde yakıt konusunda daha da cimrileştiği düşünülürse, Sandero benzin deposunun yerini unutturabilir…

Sandero’nun 70 beygirlik Ambiance 1.5 dCi modeli 24 bin 100 lira olan fiyatıyla da ikinci bir cazibe sunuyor. Dacia Sandero 3 yıl veya 100 bin km garantili olup, düşük bakım ve onarım maliyetleriyle dikkat çekiyor.

TASARIM

Dacia Sanderoda iç mekan son derece geniş ve rahat. Geniş boyutları ile daha çok üst segment kompakt modeller sınıfına benziyor. Sandero’nun bagaj hacmi 320 itre katlanabilir koltuklarla bu alan 1200 litreye kadar çıkabiliyor. Arka ve ön koltuklar arasındaki mesafe önde ve arkada oturanların rahatı için tasarlanmış. Logan modeli ile kıyaslandığında dış tasarımında Sandero çok daha etkileyici ve Hatcback bir tasarıma sahip.

Aracın torpida kısmı ile kapıların iç kısımları tek parça olarak imal edilmiş. Beyaz göstergeleri ile spor otomobil havası verilen Sandero’da krom kaplamalı kapı kolu ve tek parçe kapı panosu tek parça ön paneli ile çekiyor.

Ön cam otomatiklerinin orta konsülde yer alması, otomatik ayna ayarının elfreninin altında konumlandırılması ve far yükseklik ayarlarının kaput açma kolunun biraz üstüne konmuş olması aracın kusurları arasında olsa da yeni modellerde bu sorunun çözülmesi markaya katkı yapabilir!

Sandero için gerek şehir içinde gerekse şehir dışında farklı yol koşulları düşünüşerek zemin yüksekliği 155 mm olarak belirlenmiş. Aracın yüksekliği tıpkı Logan’da olduğu gibi sürüş esnasında geniş görüş açısıyla güvenli sürüşe yardımcı oluyor. Toprak ve çakıllı yollarda zarar görmemek için kasa altı korumaları da var. Sürüş hassasiyeti ile yol tutuşu da iyileştiren Sandero’nun ön ve arka takımları ve süspansiyonları renaultlardaki gibi güven veriyor.” Arac tasarımı ile spor imajı veriyor.

STANDART DONANIM

Sandero donanım olarak diğer araçlardan eksiği yok ama fazlası da var demek doğru olmaz… Kendi segmentindeki otomobillerle özellikler açısından farkı yok.

Sandero’da yan koruma bantları, 15 inç saç jant ve jant kapağı, gövde rengi ön ve arka tampon, gövde rengi üst çıtalı ön panjur, sürücü hava yastığı, 2 adet yükseklik ayarlı ön koltuk başlığı, 3 noktadan bağlantılı yüksekliği ayarlanabilir ön emniyet kemerleri ve 3 noktadan bağlantılı 3 arka emniyet kemeri , arka sırada yan koltuklarda çocuk koltuğu için Isofix bağlantı sistemi, immobilizer, hidrolik direksiyon, arka cam sileceği, farlar açık ikaz sesi, rezistanslı arka cam, içerden manuel olarak ayarlanan dış dikiz aynaları, hava devir daimi, 4 hızlı ısıtma ve havalandırma sistemi, merkezi kilit, elektrikli ön camlar, renkli camlar, çakmak, portatif küllük, aynalı yolcu güneşliği, bagaj aydınlatma lambası , gri renkli orta konsol, torpido gözü (8 litre), ön kapı içi cepleri, ön ve arka orta konsol üzerinde meşrubat kutusu koyma yeri, radyo ön donanımı, arka sırada 1/1 yatırılabilir koltuk sırtlığı gibi donanımlar standart.

Aracın, metalik boya, 15 inç alaşım jant, krom rengi dış kapı kolları, gövde rengi dış dikiz aynaları, kromaj çıtalı ön panjur, gövde rengi yan koruma bantları, manuel olarak devreden çıkarılabilen ön yolcu hava yastığı, ABS, arka sıra koltuğunda yüksekliği ayarlanabilir 3 adet kafalık, 6 fonksiyonlu yol bilgisayarı: Genel km sayacı, günlük km sayacı, kullanılan yakıt, ortalama tüketim, tahmini menzil, ortalama hız, kapı açık ikaz lambası, sis farları, elektrikli ve buz çözücülü dış dikiz aynaları, klima, uzaktan kumandalı merkezi kilit, azalarak sönen iç aydınlatma, okuma lambası, torpido gözü aydınlatma lambası, alüminyum görünümlü konsol, alüminyum görünümlü sayaç çerçeveleri, krom rengi iç kapı kolları, ön koltuk sırtlarında cep, konsol altı eşya gözü, radyo CD MP3, 4x15W, radyo CD, 2x15W, yükseklik ayarlı sürücü koltuğu, arka sırada 1/3 2/3 yatırılabilir koltuk sırtlığı gibi özellikleri bazı modellerde mevcut iken bazılarında da opsiyon olarak sunuluyor. Araçta 10 farklı renk seçeneği var.

MOTOR SEÇENEKLERİ

Kaputu açtığınızda ilk mesajı alıyorsunuz… Motorun üzerindeki Renault yazısı modele güveni pekiştiriyor. Motor emin ellerde. Sanderoda 2 farklı motor seçeneği ile 4 farklı model var. Sandero’nun benzinli 1,6 MPI 90 beygir modelleri 1.4 l ve 1.6 l 8 supaplı iki benzinli motor düşük devirde geniş bir kullanım aralığında mevcut olan yüksek torklarıyla dikkat çekiyorlar.

Sandero’nun dizelde de aynı motor gücüne sahip iki farklı beygirde modelleri var. Dizel - 1,5 dCi 70 beygir, ve 90 beygir modelleri, 2. nesil Common Rail Turbo Direkt Enjeksiyon ile donatılmış yüksek beklentileri çok az bir yakıt tüketimi ile karşılıyor.

MOTOR VE TEKNİK ÖZELLİKLERİ

Nihai kullanıcılar için anlaşılması zor olsa da aracın teknik ve motor özellikleri şöyle:

Araçta vites kutusu mekanik, çevreye önem gösteren Sandero’da egzos emisyon normu Euro IV kriterine uygun. K9K K7 motor tipi kullanılan test sürüşünü yaptığımız araçta motorun silindir hacmi 1461 cm3. Aracın motorunda çap x strok oranı 76 x 80,5 mm ve 4 silindirli. Motorun sıkıştırma oranı 17,6, ve 8 subap. Aracın maksimum gücü 50 / 70 kW CEE (bg). Maksimum güç dakikada 4000 devir. Maksi tork 160 Nm CEE (m.kg), maksimum tork devri 1700, enjeksiyon tipi, Common Rail Turbo Direkt Enjeksiyon DCİ, yakıt türü dizel, katalizör… Araç 5 kişilik. Vites kutusu JH3 tipi ve vites sayısı 5 ileri… Direksiyonun dönüş çapı 10,5 (m), direksiyon turu (manuel / hidrolik) 4,6 / 3,2… Aracın çekiş özellikleri ön takım Pseudo-McPherson tip üçgen salıncaklı, arka takım esnek profilli ve planlı tasarımlı-helezon yaylı H tipi dingil olarak yapılmış… Araçta jantlar 15 inç, ön ve arka lastikler 185/65 R 15 ebadında. Fren sisteminde fren devresi çapraz ve araçlarda A.B.S. Bosch 8.1 fren sistemi ve elektronik fren dağılımı EBV opsiyonel olarak sunuluyor. Ön frenler disk, arka frenler kampana fren..

Aracın mahsimum hızı fabrika verilerinde 157 km/h olarak verilmiş. Araç 0’dan 100 km 15 saniy ede çıkıyor. Bu biraz yavaş olsa da herhangi bir sorun çıkarmıyor. Aracın boş ağırlığı 1090 kg, maksimum yükleme (M.M.A.C.) kapasitesi 1575 kg ve aracın seyir ağırlık (M.T.R.) 2400kg… Sandero’ya römork da eklenebiliyor. Maksimum römork çekme kapasitesi frenli römorklarda 1100 kg, frensiz römorklarda 580 kg. Aracın yakıt tüketim verileri ise şöyle: Şehiriçi 5,0 litre, şehirdışında 4,3 litre ortalamada ise 4,5 litre…

ARACIN FİYATI

Sandero Ambiance 1.5 dCi 70 beygir 24 bin 100 TL

Sandero Stepway 1.5 dCi 70 beygir 28 bin 900 TL

Sandero Stepway 1.6 Euro5 26 bin 600 TL

Sandero’nun küçük müşterisi araca talip olursa!

Sandero’nun ateş kırmızısı ve tam donanımlı dizel modelini test ettiğim günlerde, başka bir şehre ziyaret amaçlı gittim. Vardığım noktada aracı park ettim. Bagajdan çantamı almaya yöneldiğimde, bir erkek çocuğunun yaklaştığını fark ettim. 7-8 yaşında, sarışın, kıvırcık saçlı sevimli bir erkek çocuğuydu.

Araç ilgisini çekmiş ve beğenmiş olmalı ki, sağ ön çamurluktan başlayarak, elini arabada gezdire gezdire yanıma kadar geldi. Kendisinden o an için beklemediğim soruyu sordu: “bu arabayı bana satar mısın?’. Afacanın sorusuna şakayla karışık ‘olabilir’ cevabını verdim. Kaç lira teklif ettiğini sordum. Elini cebini atarak, kendi ifadesi ile biriktirdiği, 5 lirasını gösterdi…

Çocuğun kalbini kırmamak ve realite algısına zarar vermemek için bu paranın yeterli olmadığını anlattım. Küçük müşterimin de aracı ucuza kapatmasına müsaade de edemezdim… Ama ortada dikkat çeken bir durum vardı.

Erkek çocuklarının oyuncak arabalara ilgisi malumdur. Ama 7-8 yaşlarındaki çocuğun aracın görünümünü beğenmesi ve satın almak istemesi, aracın estetiği ve albenisi açısından bir örnekti. Ailelerin otomobil satın alırken karar verme sürecini etkileyen önemli faktörlerden birinin aracın tasarımı olduğu da göz önüne alınırsa Sandero bu sorunu aşmış görünüyor.