yazar-11
Türkiyede Konya İmajı -I-
Konya Büyükşehir Belediyesi Başkanı Tahir AKYÜREK dün bir basın toplantısı düzenledi. Toplantının konusu Konya idi. Konyanın öteden beri kamuoyunda tartışılan imajını sorgulayan bir araştırmanın sonuçları üzerinde bizlere bilgiler verdi. Konyanın Türkiye ölçeğinde imajını araştırmak, henüz görevde bir yılını doldurmuş bir Belediye Başkanı açısından olumludur. Gelecek on yıllarda Konyanın nasıl şekillendirileceğinin bilimsel veriler ışığında değerlendirilmesi çok büyük önem arz etmektedir.Konyanın imajı ile ilgili yapılan bu araştırma, genel yaklaşım ve denek üzerinde yapılan çalışmadan oluşuyor. Çalışma, 23 il genelinde 2820 denekle anket yapmak suretiyle gerçekleştirilmiş. İnsanlara Konya ve diğer bazı illerle ilgili oldukça fazla sayıda sorular yöneltilmiş ve verilen cevaplar ayrı ayrı ele alınmış.Büyükşehir Belediyesinin yaptırdığı bu araştırmada çok çarpıcı sonuçlar elde edilmiş. Örneğin Konya şehri özellikleri açısından yeterince tanınmıyor diyenlerin oranı yüzde 68.3 olarak bulunmuş. Bu oran, Konyanın nüfus ve coğrafya bakımından büyük olmasına rağmen tanınmışlık bakımından sıkıntılı bir durumda olduğunu ortaya koyuyor.Kısaca Konya tanınmıyor veya şimdiye kadar ülke insanına tanıtılamamış.Acaba bu konuda kusur kimde? Bu memlekette yaşayan, burayı yöneten ve temsil edenlerde mi? Yoksa Konyayı bilerek geri bırakmaya çalışan, yatırım ve hizmet sıralamasında adeta cezalandırır gibi gerilere atan hükümetlerde mi?Araştırma sonuçlarından yapılacak en önemli çıkarım, Konyanın markasının Mevlana olduğudur. Çünkü araştırmaya dahil edilen insanlardan Akıllarda Konya adına nelerin kaldığı sorusuna, Mevlana Türbesi cevabı verenlerin oranı yüzde 57.3e ulaşıyor. Kısaca Konya denince insanların aklına Mevlana geliyor. Konuşmasında Büyükşehir Belediyesi Başkanı Tahir AKYÜREK, açık yüreklilikle araştırmada olumsuz çıkan yönleri de göz önüne serdi. Örneğin Konyada yaşamak ister misiniz? sorusuna yüzde 69.4 oranında hayır cevabının verildiğini, tanıtım eksikliklerinin bu ve benzeri sorularda daha bariz gözlendiğini vurguladı. Araştırma sonuçlarını biraz irdeleyince, üzerinde kafa yorulması gereken birçok konunun olduğunu görüyoruz. Her şeyden önce Konyada Büyükşehir vurgusu yok. Yemek Kültürü hemen hemen hiç hatırlanmıyor. Hele hele Büyükşehir Belediyesinin yapmış olduğu hizmetleri duyanların oranı yüzde 1. Bilgi ve iletişimin bu kadar hızlı ve çok olduğu bir ortamda, insanlar acaba neden Konya ve Konyaya yapılan hizmetlerden bu kadar habersiz?Bugün bırakın başka illerde Konyanın tanınmışlığını, şu anda Konya Büyükşehir Belediye Başkanının kim olduğunu sorsanız acaba bilenlerin oranı ne kadar çıkar ki?Başkan Tahir AKYÜREK, Konyanın aslında imaj sorunu olmadığını, ancak tanıtım sorunu olduğunu belirtti. Ayrıca araştırma sonuçlarına göre insanların, Konyanın eski bir Selçuklu Başkenti olduğunu bilmediklerini, Nasreddin Hocanın Konyanın bir ilçesinde olduğundan haberdar olmadıklarını ve Dünyanın en eski yerleşim yerlerinden biri olan Çatalhöyükün Konyada olduğunu bilmediklerini de ekledi. Büyükşehir Belediyesi Başkanı, bir Selçuklu Başkenti olan Konyanın, bu yönünün daha ön plana çıkarılması için, Miniaselçuklu adıyla, İstanbuldaki Miniatürk benzeri ama sadece Selçuklu eserlerinin olacağı bir açık hava müzesini kuracaklarını ilave etti. Bu proje eğer gerçekleştirilirse, Konyanın tanıtımına büyük katkı sağlayacaktır.Sonuç olarak Konyanın imajı ile ilgili olarak daha söylenecek çok şey var. Bu konuya devam edeceğiz. Ancak Konyanın imaj sorunu olup olmadığının masaya yatırılması, çok önemli ve büyük bir mesafedir.